جستجو

چگونه مبل بادوام و باکیفیت را تشخیص دهیم؟

مبل راحتی اورلاندو

فهرست مطالب

در زمان خرید توجه به مواردی مانند دوام و کیفیت مبل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که بهتر است در کنار رنگ و سبک مبل توجه نمایید. با ما همراه باشید تا به بررسی روش های شناخت مبل بادوام و باکیفیت بپردازیم.

در این بحث به مراحل بررسی کیفیت مبل اشاره می کنیم. اگر قصد خرید مبل با کیفیت را دارید، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

قدم اول بررسی چوب مبل

یکی از مسائل مهمی که در زمان خرید مبل مطرح می شود، بررسی چوب مبل است که برای ساخت مبلمان استیلی، سلطنتی و کلاسیک از چوب های مناسبی باید استفاده شود. برخی چوب ها امکان منبت کاری ندارد. در نتیجه باید مبل را انتخاب کنید که متناسب با سبک و نوع سفارش شما بوده و کیفیت بالایی داشته باشد.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه های طراحی و فروش تخصصی انواع مبل، مجموعه ایبلو بوده می توانید جهت خرید مبل اقساطی خرید مبل راحتی مشهد اطلاع از قیمت مبل و خرید آن به تولیدی مبلمان ایبلو مراجعه نمایید.

چگونه-مبل-بادوام-و-باکیفیت-را-تشخیص-دهیم؟-2
چگونه-مبل-بادوام-و-باکیفیت-را-تشخیص-دهیم؟-2

چوب راش

چوب راش استحکام بسیاری داشته و معمولا برای ساخت مبل های سلطنتی، کلاسیک و راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. این چوب بافت محکمی داشته و امکان منبت کاری و رنگ کاری دارد. در نظر داشته باشید یکی از امتیازات مهم این چوب وزن بسیار سبک و در عین حال استحکام بالای آن است. در ادامه به سایر فاکتور های تشخیص مبل بادوام و باکیفیت می پردازیم.

 چوب گردو

چوب گردو قیمت بالا تری داشته و برای طراحی مبلمان خاص و ظریف مانند مبلمان سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. این چوب به رنگ قهوه ای و سفید مایل بوده و امکان منبت کاری دارد. اگر مبل با چوب گردو ساخته شود، استحکام بالایی داشته و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

چوب گردو در جوانی به سفید مایل بوده و اما در صورت پیر تر شدن به رنگ قهوه ای یا مشکی تبدیل می شود. روش های مختلفی برای شناسایی چوب گردویی اصل وجود دارد. بهتر است با کارشناسان متخصص در این زمینه مشاوره نمایید.

اسکلت بندی و کلاف مبل

اسکلت بندی اهمیت بسیار بالایی دارد. چراکه در صورت استفاده از اسکلت غیر استاندارد باعث شکستگی و دررفتگی بخش ها و پایه های مبل می شود. اگر مبل اسکلت ضعیفی داشته باشد، در زمان نشستن یا استراحت بر روی مبل صدا های ناهنجاری از مبل شنیده می شود. سعی کنید در زمان خرید بر روی مبل نشسته و میزان استحکام اسکلت بندی مبل را بررسی کنید. در ادامه به سایر روش های تشخیص مبل بادوام و باکیفیت می پردازیم.

چگونه-مبل-بادوام-و-باکیفیت-را-تشخیص-دهیم؟-4

اسفنج و تجهیزات داخلی مبل

در زمان طراحی مبل به فوم آن توجه کنید. در دو نوع فوم سرد و گرم شناخته می شود. به طور معمول فوم سرد قدرت بیشتری داشته و عمر بیشتری دارد. اگر در زمان نشستن یا فشار بادست سریعاً به حالت اولیه خود برگردد، در آن فوم سرد استفاده شده است. در صورتی که اگر سریعاً به حالت خود برنگردد و جای دست بر روی فوم بماندف فوم گرم است.

فوم گرم دوام کمتری داشته و به مرور زمان باعث از بین رفتن استحکام فوم های مبل می شود.

الیاف و پارچه های مبل

کنار تمام زیبایی های مبل پارچه یکی از بخش هایی است که تمام آن قابل دید بوده و هر چه از پارچه های با کیفیت تر، ضخیم تر و زیبا تری استفاده شود، عمر مبل افزایش یافته و ظاهری زیبا تری در نشیمن ایجاد می نماید. در زمان خرید توجه به پارچه اهمیت بسیاری دارد و باید در زمان خرید پرزهای آن را بررسی کرده و هر چقدر از الیاف فشرده تر و با کیفیت تر استفاده شود، عمر بیشتری خواهد داشت. در نظر داشته باشید توجه به الیاف مصنوعی، الیاف طبیعی یا الیاف ترکیبی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

کیفیت دوخت نیز اهمیت داشته و در ظاهر ما تاثیر بسیاری دارد. ممکن است در صورت عدم توجه به کیفیت دوخت در دراز مدت باعث پارگی و ازهم گسستگی دوخته های مبل شود. مواردی مانند مبل های آنتی باکتریال، ضد آب، نانو نیز مورد توجه بوده که در صورت خرید با این شاخص ها، باعث افزایش قیمت مبل می شود. در ادامه بحث تشخیص مبل بادوام و باکیفیت، به لزوم منبت کاری مبلمان می پردازیم.

لزوم منبت کاری مبلمان

به صورت عمده مبل های کلاسیک و سلطنتی منبت کاری می شود اما مبل های دیگری نیز می توانید با توجه به سبک های مختلف منبت کاری و خریداری نمایید. نوع منبت کاری با استفاده از دست یا دستگاه اهمیت داشته و تمامی کنده کاری ها باید با دقت و ظرافت بالایی ایجاد شود. هرچه اندازه گل ها کوچک تر بوده مبلمان شلوغ تر دیده می شود و زمان بیشتری باید برای طراحی آن صرف شود. منبت کاری دستی قیمت بالا تری نسبت به منبت کاری دستگاه یا سی ان سی دارد و از لحاظ ظاهری کاملا قابل تشخیص است.

رویه کوبی مبل

یکی از بخش های اصلی مبل روی کوبی آن بوده که باید از متریال های باکیفیت در زمان منتاژ استفاده شود. در نتیجه ظاهری بسیار زیبا و باکیفیتی داشته باشد. پس علاوه بر رویه مبلمان، کلاف مبل و پارچه و دوخت آن منتاژ نیز اهمیت بسیار بالایی دارند. باید در زمان مونتاژ به روی کوبی آن توجه کرد در صورت استفاده از روی کوبی بی کیفیت پس از مدتی باعث از هم گسستگی مبل و ظاهر بسیار زشت آن می شود.

جمع بندی

در این بحث به بررسی مبل با دوام و با کیفیت پرداختیم. سعی کردیم از نقطه نظر های مختلف بهترین مبل ها را برای شما معرفی نماییم. می توانید جهت اطمینان از ویژگی‌های ذکر شده به نمایندگی های مجموعه مبلی ایبلو در سراسر ایران و شهر مشهد مراجعه نمایید که امکان خرید میز تلویزیون و آینه کنسول، پاف مدرن، میز ناهار خوری و غیره وجود دارد. برای اطلاع از قیمت مبل ارزان در مشهد، خرید مبل اقساطی در مشهد و خرید مستقیم مبل از تولیدی مشهد به تولیدی مبلمان ایبلو مراجعه نمایید.

برای مطالعه بیشتر به مقاله مراحل ساخت مبل سلطنتی مراجعه کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه