جستجو
1

فهرست مطالب

6 نکته مهم برای خرید میز عسلی

تاریخ انتشار: 1401/11/25
زمان مطالعه: 15 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
خرید میزعسلی

میزها یکی از اعضای جدانشدنی از مبلمان هستند که یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها میز عسلی است. این میز در مدل‌های مختلف و متنوعی ازجمله سلطنتی، مدرن، کلاسیک و فانتزی با جنس‌هایی از چوب، فلز، ترکیبی از فلز و چوب و… تولید و عرضه می‌شود و تمام نیازها و سلایق را دربرمی‌گیرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که خرید میز عسلی یکی از مهم‌ترین خریدهای دکوراسیون هر منزل است و برای این امر باید نکات بسیاری را در نظر داشته باشید. در ادامه به معرفی و بررسی ۶ نکته مهم برای خرید میز عسلی می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

میز عسلی چیست؟

بطورکلی می‌توان گفت میز عسلی یک یا چند میز کوتاه با مدل‌های مختلف است که در کنار مبلمان یا صندلی قرار می‌گیرد و سرویس چای و وسایل پذیرایی از مهمانان بر روی آن قرار داده می‌شود. البته لازم به ذکر است که میز عسلی جهت قراردادن وسایل روزمره نظیر؛ ریموت کنترل، مجلات، کتاب و اشیا تزئینی نیز بسیار مناسب و کاربردی است. این نوع میز با ارتفاع بسیار کم خود چیدمان فضا را بسیار جذاب‌تر و دلچسب‌تر می‌کند.

انواع میز عسلی

همانطور که گفتیم میز عسلی در انواع مختلف و بسیاری تولید و عرضه می‌شود که بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:
کلاسیک

  • ام‌دی‌اف
  •  تاشو
  • چوبی
  • فلزی
  • مدرن
  • فانتزی
  • شیشه‌ای
  • و…

۶ نکته مهم برای خرید میز عسلی

هنگام خرید میز عسلی باید نکات مختلف و بسیاری را در نظر داشت که در ادامه به معرفی و بررسی ۶ مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

۱_تناسب با طرح مبلمان و دکوراسیون ‌

در هنگام خرید میز عسلی همانند دیگر اشیا خانه حتماً طرح مبلمان‌ خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر مبلمان شما از نوع منبت است، حتماً از میز عسلی استفاده نمایید که در خود طرح‌های منبت دارد. یا اینکه میز عسلی‌های ساده برای مبلمان راحتی کاملاً مناسب و کاربردی هستند. شایان ذکر است که اگر میز عسلی موردنظر شما یا دکوراسیون هارمونی و تناسب نداشته باشد، فضا را بسیار بهم ریخته و شلوغ نشان می‌دهد‌.
بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات جهت تناسب میز عسلی با دکوراسیون و طرح مبلمان عبارت است از:

  •  میز عسلی باید حداقل نیمی از طول مبل باشد تا به این ترتیب در فضا انسجام ایجاد شود.
  • برای جلوگیری از کم و زیاد بودن ارتفاع میز عسلی با نشیمن مبل اختلاف سطح را ۵ سانتی‌متر در نظر بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ دلیلی وجود ندارد که میز عسلی مانند یک میز پیشخوان بلند باشد یا اینکه آنقدر کوتاه باشد که جهت برداشتن وسایل موردنیاز خود خم شوید.
  • میز عسلی ایده‌آل و مناسب‌ باید با کاناپه فاصلع مناسبی داشته باشد تا به این ترتیب هنگام نشستن و برخاستن به میز عسلی برخورد نکنید. البته شما باید بتوانید هنگام نشستن پاهای خود را مقداری تکان دهید.
  • در بهترین حالت ممکن اندازه میز عسلی باید نصف بزرگ‌ترین مبل نشیمن در اتاق باشد.
  • و…

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

۲_ توجه به جنس فریم چوب در خرید میز عسلی

در حال حاضر شرکت‌ها و تولیدی‌های بسیاری ازجمله ایبلو در حوزه تولید انواع میز عسلی فعالیت دارند و این میز از چوب‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود. راش یکی از بهترین و مناسب‌ترین چوب‌های موجود در بازار جهت ساخت انواع میز عسلی است. میزهای جلو عسلی ایبلو از چوب راش وارداتی از کشور گرجستان و ترکیه با گرید A ویا سوپر تهیه و تولید می‌شود، به همین خاطر کیفیت بسیار بالایی دارد. اما به راستی چرا چوب راش؟
چوب راش یکی از محبوب‌ترین و آشناترین چوب‌های تولید انواع مبلمان و وسایل چوبی است که نوعی چوب تقریباً سنگین به شمار می‌آید و استحکام و سختی بسیار بالایی دارد. این نوع چوب رنگ کرم مایل به قرمز دارد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های چوب راش خوش‌تراش‌بودن آن است که موجب می‌شود طراحان هر مدل که تمایل داشته باشند بر روی آن پیاده کنند. از دیگر ویژگی‌های این چوب می‌توان به دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر رشد انواع قارچ‌ها و نفوذ حشرات و… اشاره کرد.
در حال حاضر چوب راش بطورمعمول از کشورهای ترکیه و گرجستان وارد ایران می‌شود. خوب است بدانید که گونه‌های وارداتی چوب راش رطوبت بیش‌تری دارند و قطر آن‌ها نیز بیش‌تر است، به همین خاطر برای اموری که نیاز به یکسره‌بودن دارند کاملاً مناسب هستند. البته چوب راش داخلی نیز کیفیت بالا و قابل قبولی دارد.

۳_  توجه به جنس صفحه میز در خرید میز عسلی

جنس صفحه میز یکی‌دیگر از نکاتی است که هنگام خرید میز عسلی باید در نظر داشت. میز عسلی‌های ایبلو از صفحات MDF تایلندی واناچای تولید و عرضه می‌شوند. ورق ام‌دی‌اف واناچای یکی از بهترین مواد اولیه موجود در بازارهای بین‌المللی جهت ساخت انواع وسایل چوبی از جمله میز عسلی است. کارخانه واناچای در کشور تایلند قرار دارد. امروزه از این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فشرده چوبی در آسیا یاد می‌شود. لازم به ذکر است که تمام محصولات این برند مطابق با استانداردهای جهانی و بهترین کیفیت در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

۴_  توجه به رنگ میز در خرید میز عسلی

همانطور که بدون شک می‌دانید رنگ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عناصر در دکوراسیون است. رنگ‌های اصلی نظیر؛ مشکی، خاکستری، قهوه‌ای و سفید همیشه محبوبیت بسیاری دارند. این رنگ‌ها به‌عنوان پس‌زمینه‌های قابل اعتماد برای هر رنگ نیز استفاده می‌شوند. بطورکلی پیشنهاد ما به شما این است که اگر قرار است از میزهای عسلی در کنار کودکان نوپایتان استفاده نمایید از چوب‌های سفید و مات استفاده کنید.
میز عسلی‌های ایبلو در رنگ‌های مختلف و متنوع ازجمله گردویی، عسلی و… تولید و عرضه می‌شوند که شما می‌توانید با در نظر داشتن رنگ مبلمان خود و دیگر اجزای دکوراسیون مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری نمایید.

انواع رنگ چوب برای خرید میز عسلی

در حال حاضر در صنعت مبلمان و میز عسلی رنگ‌های مختلف و بسیاری وجود دارد که اصلی‌ترین و آشناترین آن‌ها عبارتند از:

  • رنگ روغنی

این نوع رنگ پس از خشک‌شدن یک لایه سفت و سخت بر روی چوب ایجاد می‌کند و به این ترتیب فرورفتگی و پریدگی‌های چوب را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که رنگ روغنی یکی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین رنگ‌های موجود در بازار است که در رنگ‌آمیزی اثاثیه و مبلمان نیز به فراوانی کاربرد دارد. البته این رنگ نیاز به زمان بسیاری جهت خشک‌شدن دارد.

  • رنگ آکرلیک

این نوع رنگ بر پایه آب است و شباهت بسیاری به رنگ لاتکس دارد. رنگ آکرلیک نوعی رنگ همه‌کاره است و بر روی تمام سطوح چوبی قابل استفاده است. جالب است بدانید که رنگ آکرلیک بلافاصله پس از خشک‌شدن یک سطح صاف و یکدست ایجاد می‌کند.
رنگ آکرلیک نسبت به خط، خش و پریدگی مقاومت بسیار بالایی دارد اما با این وجود عمر مفید و ماندگاری آن نسبت به رنگ‌های بر پایه روغن کم‌تر است.

  • رنگ کیلر

این رنگ براقیت خاص و بسیار بابه چوب می‌دهد، به همین خاطر محبوبیت بسیاری در میان افراد دارد. البته رنگ کیلر در برابر اشعه‌های خورشید مقاومت بسیار کمی دارد و به مرور زمان از بین می‌رود. درنتیجه این امر پیشنهاد ما به شما این است که از این رنگ جهت رنگ‌آمیزی مبلمانی که در محیط‌های باز قرار می‌گیرند‌ تا حد امکان استفاده نکنید.

  • رنگ نیم پلی‌استر

رنگ نیم پلی‌استر در حال حاضر به دو شکل براق و مات کاربرد دارد. به عبارت دیگر با تغییر حلال می‌توان به سادگی می‌توان این ویژگی را تغییر داد. اگر رنگ نیم پلی‌استر را بصورت معمولی با کمی تینر ترکیب نمایید، مانند رنگ روغنی و کیلر درخشنده خواهد شد. اما اگر به آن مواد خشک‌کننده بیش‌تری اضافه نمایید، یک رنگ مات به شما خواهد داد.

  • رنگ اپوکسی

این رنگ یکی از رنگ‌های شفاف است که نسبت به پلی‌استر ساختار مقاوم‌تری دارد‌. لازم به ذکر است که خشک ‌شدن این رنگ با ضخامت چوب مبلمان مورد نظر رابطه مستقیم دارد. رقیق ‌شدن این رنگ با تینر فوری انجام می‌گیرد و برای خشک ‌شدن نیاز به مدت زمان بسیاری دارد.

۵_کیفیت رنگ

یکی‌دیگر از نکات مهم هنگام خرید میز عسلی توجه به کیفیت رنگ آن است. میز عسلی‌های ایبلو از بهترین رنگ‌های موجود در بازار تولید و عرضه می‌شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که با این وجود بازهم نیز عسلی‌های موردنظر نیاز به مراقبت دارند.
رنگ‌های گیاهی یکی از جدیدترین انواع رنگ جهت رنگ‌آمیزی انواع مبل و میز هستند. این رنگ‌ها فاقد موادشیمیایی هستند، به همین جهت هیچ آسیبی به سلامت دستگاه تنفسی افراد نمی‌رسانند. رنگ‌های گیاهی همچنین با طبیعت کاملاً سازگاری دارند یا به عبارت دیگر دوستدار محیط زیست هستند.

۶_ فضای اشغال‌کننده مهمترین معیار برای خرید میز عسلی

در هنگام خرید میز عسلی حتماً فضای موردنظر خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن اقدام به خرید نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که اینکه شما عاشق یک طرح خاصی از میز عسلی هستید، همیشه دلیل بر خرید آن نیست. میز عسلی‌های ایبلو در دو مدل تکی، دو تکه و سه‌تکه داخل هم با طرح‌های مختلف و متنوع تولید و عرضه می‌شوند. بطورکلی اگر فضای بسیار کمی در اختیار دارید اما نیاز به میز عسلی‌های متعدد دارید، پیشنهاد ما به شما خرید میز عسلی سه‌تکه ایبلو است.
خوب است بدانید که میز عسلی کولینز ایبلو یکی از محبوب‌ترین و زیباترین انواع میز عسلی‌های سه تکه ایبلو است که شما می‌توانید در مواقع نیاز صفحات آن را از هم جدا کرده و سپس به راحتی روی هم قرار دهید. از دیگر ویژگی‌های این نوع میز عسلی می‌توان به استحکام و دوم بالا، وزن کم و سبک، صفحات مات و یکدست و… اشاره کرد.

ویژگی‌های مهم برای خرید میز عسلی خوب و باکیفیت

یک میز عسلی خوب و باکیفیت باید ویژگی‌های مختلف و بسیاری داشته باشد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. طراحی آن متناسب با ابعاد سالن پذیرایی انجام گرفته باشد.
  2. وزن مناسب و کمی داشته باشد تا به این ترتیب جابه‌جایی آن به سادگی انجام گیرد.
  3. جنس بادوام و بسیار باکیفیتی داشته باشد.
  4. ارتفاع معقول و مناسبی داشته باشد.
  5. برای پذیرایی کوچک میز عسلی‌های کوچک و برای پذیرایی بزرگ، میزهای جلومبلی انتخاب مناسبی به شمار می‌آید.
  6. و…

جمع‌بندی

در مطالب فوق به معرفی و بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات جهت خرید میز عسلی پرداختیم.

همانطور که گفتیم میز عسلی یک یا چند میز کوتاه با طرح‌های مختلف است که در کنار مبلمان یا صندلی قرار می‌گیرد و سرویس چای و وسایل پذیرایی از مهمانان بر روی آن قرار داده می‌شود. البته این میز جهت قراردادن وسایل روزمره نظیر؛ ریموت کنترل، مجلات، کتاب، اشیا تزئینی و… نیز بسیار مناسب است.

خرید میز عسلی یکی از مهم‌ترین خریدهای هر دکوراسیون است، به همین خاطر هنگام این امر باید نکات بسیاری را در نظر داشت که از مهم‌ترین این نکات می‌توان به تناسب با طرح مبلمان‌ و دکوراسیون، جنس فریم چوب، جنس صفحه میز، رنگ میز، کیفیت رنگ، فضای اشغال‌کننده و… اشاره کرد.

ایبلو یکی از بهترین و آشناترین تولیدکننده‌های انواع مبل و میز عسلی است که از باکیفیت‌ترین مواد اولیه موجود در بازار محصولات مختلف و متنوعی تولید و عرضه می‌کند و به این ترتیب تمام نیازها و سلایق را دربرمی‌گیرد.

لازم به ذکر است که محصولات ایبلو علاوه بر کیفیت بالا قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای نیز دارند. شما می‌توانید پیش از خرید با کارشناسان فروش ما ارتباط گیرید و به این ترتیب یک محصول مناسب و بسیار کاربردی خریداری نمایید.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی تجهیزات مبلمان هتل توسط ایبلو کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه