جستجو
پنج-ترکیب-رنگ-مبل-راحتی-که-باید-در-دکوراسیون-خود-از-آن-استفاده-کنید

فهرست مطالب

پنج ترکیب رنگ مبل راحتی که باید در دکوراسیون خود از آن استفاده کنید

تاریخ انتشار: 1402/01/24
زمان مطالعه: 17 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
ترکیب رنگ مبل راحتی برای دکوراسیون منزل

همان طور که می‌دانید مبلمان از جمله وسایلی هستند که به عنوان نمای خانه از آنان استفاده می‌شود؛ به واسطه همین نیز در صورتی که از رنگ‌های جذاب برای مبل‌های خود استفاده کنید، می‌توانید نمای بسیار زیبایی را برای منزل خود ایجاد کنید. به عنوان مثال برخی از روان‌شناسان بر این باور هستند که افرادی که از رنگ‌های شاد در منزل خود استفاده می‌کنند، صمیمی تر و اجتماعی تر از افرادی هستند که از رنگ تیره در منزل خود استفاده می‌کنند. حال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا که 5 ترکیب رنگ مبل راحتی فوق العاده را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

فهرست مطالب

ترکیب رنگ مبل راحتی یکی از روش‌های جدیدی است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا برای دکوراسیون منزل از آن استفاده می‌شود. به عنوان نمونه برخی افراد در هنگام خرید مبل راحتی و یا هر مبل دیگری از ترکیب رنگ استفاده می‌کنند و به واسطه این کار طرحی متفاوت را برای دکوراسیون منزل خود به کار خواهند گرفت. یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد از ترکیب رنگ استفاده می‌کنند را بتوان فاصله بیش از حد ما از طبیعت قلم داد کرد. برای همین نیز امروزه به واسطه روان شناسی رنگ‌ها در تلاش هستند تا که بتوانند فضای بهتری را برای منازل طراحی نمایند تا که افراد دچار افسردگی و بیماری‌هایی از این دست نشود.
انتخاب مبل از دو یا چند رنگ به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید زندگی خود را از یکنواختی خارج کنید و تنوع خاصی را به آن بدهید. البته یکی از سخت‌ترین کارهایی که این روش دارد، انتخاب رنگ‌هایی می‌باشد که تم خاصی را به همراه یکدیگر داشته باشند. اما جای نگرانی نیست؛ در ادامه با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با پنج ترکیب رنگ مبل راحتی فوق العاده آشنا کنیم که به واسطه آن می‌توانید به منزل خود نمای خاصی بدهید.

تاثیر روحیه و شخصیت افراد در انتخاب رنگ مبل راحتی

اولین سوالی که باید در زمان خرید یک مبل راحتی از خود بپرسید، این است که روحیه شما چگونه است و به چه رنگ‌هایی علاقه دارید. بعضی از افراد دارای شخصیت آرامی هستند و بیشتر این افراد به رنگ‌های خنثی علاقه بیشتری دارند. همچنین برخی از این افراد ممکن است که از ترکیب رنگ خوششان نیاید و بیشتر از رنگ‌های تیره در دکوراسیون منزل خود استفاده نمایند. از طرفی نیز در صورتی که فرد مورد نظر دارای روحیه شادی باشد، به احتمال زیاد رنگ‌های روشن را به رنگ‌های خنثی و تیره ترجیه خواهد داد. پس با توجه به این موضوع، انتخاب شما بستگی به سلیقه و نیز روحیه شما خواهد داشت. از این رو پیش از خرید یک مبل راحتی، بهتر است که روحیه و نیز شخصیت درونی خود را به خوبی بشناسید.

پرطرفدارترین رنگ‌ها برای مبلمان تک رنگ کدام‌اند؟

انتخاب رنگ مبل راحتی یکی از موارد است که بسته به نیاز شما و سلیقه‌ی شما باید انتخاب صورت گیرد؛ اما به صورت کلی رنگ‌هایی از جمله، طوسی، خنثی و کرمی از جمله رنگ‌هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در زمان خرید مبل، با توجه به رنگ دیوار وپرده و وسایل موجود در منزل خود این کار را انجام دهید. دلیل این سخن، این است که به واسطه این کار هماهنگی بیشتری میان رنگ‌ها صورت خواهد گرفت و فضای زیباتری را خلق خواهید کرد.

پنج ترکیب مناسب برای رنگ مبل راحتی

در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین ترکیب رنگ‌های موجود برای رنگ مبل راحتی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

1. استفاده از یک رنگ خنثی به همراه یک رنگ مکمل آن

رنگ‌های خنثی در حال حاضر بیشترین طرفدار را در میان سایر رنگ‌ها دارند، از جمله این رنگ‌ها می‌توان به طوسی، خاکستری و دوده‌ای اشاره کرد. شما عزیزان می‌توانید از هر یک از این رنگ‌ها برای دکوراسیون خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما عزیزان می‌توانید از رنگ طوسی به عنوان مکمل برای مبل راحتی با جنس چرم استفاده کنید. همان طور که می‌دانید رنگ‌های خنثی از جمله مواردی هستند که اصلا چشم را اذیت نخواهند کرد و در نتیجه دل شما را به این زودی‌ها نخواهند زد. علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم، تمیز کردن رنگ مبل راحتی طوسی و به صورت کلی مبل‌های دارای رنگ خنثی نسیت به سایر رنگ‌ها راحت‌تر می‌باشد. برای همین نیز این نوع رنگ‌ها بیشترین طرفدار را در میان سایر رنگ‌ها دارند.

ترکیب رنگ‌های گرم به مانند سبز، زرد و یا نارنجی همراه با طوسی هارمونی و شمایل بسیار خوبی را به منزل شما خواهد بخشید. رنگ سبز نماد صلح و آرامش می‌باشد و در کنار رنگ مبل راحتی طوسی بسیار چشم نواز خواهد بود. از طرفی نیز رنگ‌هایی به مانند زرد و نارنجی بسیار پر طراوت هستند و نماد تحرک و شجاعت می‌باشند و در کنار رنگ مبل راحتی طوسی بسیار زیبا خواهند بود.

2. ترکیب رنگ‌های اصیل برای ایجاد محیطی گرم و خانوادگی

انتخاب رنگ مبل راحتی و سایر مبل‌ها در دکوراسیون منزل کاملا بستگی به سلیقه خود فرد خواهد داشت. اگر از جمله افرادی هستید که به فضای گرم و صمیمی علاقه دارید، شما عزیزان می‌توانید از رنگ‌های گرم در کنار مبل راحتی خود استفاده کنید. به واسطه این کار یک فضای دوستانه و صمیمی را برای خود به ارمغان خواهید آورد. به صورت کلی می‌توان گفت که رنگ‌هایی از جمله زرشکی، آبی و سبز از جمله رنگ‌هایی هستند که از آنان می‌توان برای ایجاد فضای صمیمی و دوستانه استفاده کرد. اگر علاوه بر یک فضای صمیمی به دنبال یک فضای اصیل نیز هستید، می‌توانید در دکوراسیون منزل خود از فرش نیز استفاده کنید.

3. استفاده از رنگ‌های روشن به عنوان رنگ غالب در مبلمان چند رنگ

رنگ سفید به مانند رنگ‌های تیره یکی از رنگ‌هایی می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. تمامی رنگ‌های روشن و نسبتا روشن حس آرامش خوبی را ایجاد خواهند کرد و علاوه بر آن تمیزی را به رخ خواهند کشید. علاوه بر مواردی که به آنان اشاره شد، در کنار رنگ سفید، هر رنگی که قرار داشته باشد، نمای خوبی را ایجاد خواهد کرد. برای همین نیز این دسته از رنگ‌ها در مبلمان طرفداران به خصوص خود را دارند. اگر شما عزیزان نیز از جمله افرادی هستید که علاقه مند به رنگ سفید برای مبلمان خود هستید ولی می‌ترسید که رنگ آن برای شما خسته کننده شود، پیشنهاد ما این است که از رنگ‌های دیگر نیز در کنار مبل سفید رنگ خود استفاده کنید. برای این کار شما عزیزان می‌توانید از رنگ‌هایی از جمله، آبی آسمانی، زرد و خردلی استفاده کنید.

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، رنگ سفید را می‌توان با تمامی رنگ‌های موجود ترکیب کرد، اما این را به خاطر داشته باشید که تشابه بیش از حد و یا تضاد بیش از حد نمای خوبی را در دکوراسیون منزل شما ایجاد نخواهد کرد، از این رو در انتخاب رنگ برای دکوراسیون مبل‌های خود دقت کنید. علاوه بر این، سعی کنید از کوسن‌هایی به رنگ اصلی مبل استفاده کنید تا که انسجام فضا حفظ شود.

4. ترکیب رنگ مبل راحتی با کاناپه‌های پر نقش و نگار در کنار مبل‌های ساده

اگر به دنبال خلق یک دکوراسیون جدید و نو هستید، فقط کافی است که در کنار مبل‌های ساده خود، از مبل‌ها و کاناپه‌های پر از نقش و نگار استفاده کنید. به واسطه این کار فضای بسیار زیبایی را خلق خواهید کرد. البته شایان به ذکر است که مبل‌های با نقش و نگار زیبا به سختی یافت می‌شوند و برای خرید آنان باید به فروشگاه‌های بسیاری سر بزنید. شما عزیزان می‌توانید از مبل‌های طرح دار یا راه راه برای ترکیب رنگ مبل راحتی خود استفاده کنید.
مبل‌های ساده ظاهری بسیار زیبا و دوست داشتنی دارند، حال اگر در کنار یک مبل ساده از یک مبل طرح دار استفاده کنیم، فضای فوق العاده‌ای که ایجاد خواهد شد، بیشتر به دلیل تضاد بیش از حد میان مبل‌های مورد استفاده می‌باشد.

5. ترکیب رنگ مبل راحتی آسمان و زمین

اگر به دنبال ایجاد یک فضای دلنشین برای منزل خود هستید، شما عزیزان می‎‌توانید از ترکیب زمین و آسمان استفاده کنید. برای این کار شما باید ابتدا از یک کف پوش قهوه‌ای برای پوشش کف اتاق خود استفاده کنید. در این روش باید رنگ مبل‌های خود را به رنگ آسمان انتخاب کنید تا که حس زمین و آسمان را به خودتان القا کنید. برای دلنشین شدن دکوراسیون در این ترکیب رنگ، شما عزیزان می‌توانید از کوسن‌های طرح دار استفاده کنید. علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید از پرده‌های راه راه و ترکیب رنگ تضاد نیز استفاده کنید تا که بتوانید فضای آرامش بخشی را برای خود به ارمغان آورید.

راه کار مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون

همان گونه که در این مقاله نیز به آنان اشاره کردیم، رنگ مبل راحتی یک تغییر بسیار چشمگیر در دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. اما آیا برای انجام این تغییرات لازم است که همیشه مبلمان خود را تغییر دهیم؟ خیر، شما به راحتی می‌توانید به واسطه تعویض کردن روکش مبل‌های خود این کار را انجام دهید. البته این روش را زمانی به شما پیشنهاد می‌کنیم که اسکلت مبل شما کاملا سالم باشد و مبل شما مشکلی را نداشته باشد. در این صورت شما به واسطه تغییر رنگ مبل راحتی می‌توانید تغییرات چشمگیری را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. همان طور که می‌دانید در شرایط کنونی تعویض پارچه مبل بسیار به صرفه تر از این است که بخواهیم مبلمان خود را عوض کنیم.
علاوه بر این شما عزیزان می‌توانید به واسطه تغییر رنگ کوسن‌های خود نیز در دکوراسیون خود تغییراتی را ایجاد کنید. برای عوض کردن رنگ کوسن‌ها نیز نیازی به عوض کردن آنان نخواهد بود و شما می‌توانید به واسطه عوض کردن پارچه آنان این کار را به آسانی انجام دهید. علاوه بر این مواردی که خدمت شما عزیزان اشاره کردیم، یکی دیگر از راه کارهای مناسب برای تغییر در دکوراسیون این است که از شال مبل استفاده کنید. شال مبل در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین اکسسوری های موجود برای مبل می‌باشد. در صورتی که رنگ مبل شما از نوع خنثی می‌باشد، بهترین گزینه برای تغییر در دکوراسیون منزل شما استفاده از شال مبل خواهد بود.

 

آیا صنعت مد و دکوراسیون ثابت است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در صنعت مد و دکوراسیون هیچ قانون ثابتی وجود ندارد و هر یک از شما عزیزان به واسطه تغییراتی کوچک می‌توانید ایده جدیدی را به دنیا معرفی کنید. علاوه بر این، هر کسی بسته به سلیقه خود می‌تواند دکوراسیون منزل خود را طراحی کند و هیچ گونه اجباری برای تبعیت کردن از یک روش خاص نخواهد بود. پس با توجه به این خصوصیات، توصیه ما این است که سعی کنید منزل خود را با توجه به سلیقه خود طراحی کنید، زیرا دکوراسیون منزل شما، نشانه شخصیت درونی و روحیه شما خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به پنج ترکیب رنگ مبل راحتی که فضای بسیار زیبایی را در منزل شما خلق خواهند کرد بپردازیم و هر یک را به صورت کامل مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، ترکیب رنگ مبل راحتی یکی از مواردی است که روحیه ما را بالا خواهد برد و فضای دلنشینی را برای ما به وجود خواهد آورد. البته باید توجه داشته باشیم که ترکیب رنگ خوبی را برای رنگ مبل راحتی خود انتخاب کنیم. به عنوان مثال در زمان استفاده از رنگ مبل راحتی سفید، نباید از رنگ‌های مشابه و یا تضاد استفاده کنیم و بهتر است که در این شرایط از رنگ‌های ملایم استفاده کنیم.
در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این موضوع کاملا صحیح است که تنوع رنگ شکل و شمایل خاصی را به منزل شما خواهد داد؛ اما پیش از این که به ترکیب رنگ مبل راحتی خود فکر کنید، بهتر است که روحیه خود را به خوبی بشناسید، زیرا مهمترین عامل در ایجاد یک دکوراسیون این است که با روحیه شما سازگار باشد. حال ممکن است که روحیه شما یک تیم تاریک برای دکوراسیون خود باشد، یا ممکن است که به دلیل روحیه شادی که دارید، تم رنگی را برای دکوراسیون خود بپسندید.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی راهنمای جامع خرید مبل تخت خواب شو کلیک کنید

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه