جستجو
خرید مبل ال از ایبلو

فهرست مطالب

چه نکاتی را باید در زمان خرید مبل راحتی ال در نظر داشت؟

تاریخ انتشار: 1401/10/08
زمان مطالعه: 14 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
خرید مبل ال از ایبلو

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مبل ها در بازارمبل راحتی ال است. این نوع مبلمان با طرح‌های خاص خود برای منازل با ابعاد مختلف کاملاً مناسب و کاربردی هستند. خرید مبل  ال نسبت به دیگر انواع مبلمان برای خانه‌های کوچک نیز مناسب است.
در حال حاضر برند‌ها و تولید کنندگان مختلف و بسیاری در حوزه تولید و عرضه مبل راحتی ال فعالیت دارند، به همین خاطر در هنگام خرید این نوع مبلمان‌ افراد دچار سردرگمی و تردید می‌شوند. در ادامه به بررسی کامل و دقیق مبل های راحتی ال می‌پردازیم وسپس مهم‌ترین نکات هنگام خرید این نوع مبل را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مبل راحتی ال چیست؟

بطورکلی می‌توان گفت مبل ال نوعی مبل به شکل L انگلیسی است. به عبارت دیگر این نوع مبل از دو خط برهم عمودشده به وجود می‌آید. درنتیجه این امر می‌توان گفت مبلمان‌ ال از دو جایگاه نشیمن تشکیل می‌شود که در نقطه اتصال بر هم عمود هستند.
لازم به ذکر است که مبلمان ال بهترین و مناسب‌ترین مبل های موجود در بازار برای منازل با اتاق‌های نشیمن کوچک هستند. شما می‌توانید این نوع مبل را در قسمت کنج منزل خود قرار دهید و به این ترتیب از فضای بیش‌تری برخوردار شوید. البته در هنگام خرید مبل راحتی ال به جهت زاویه آن حتماً دقت داشته باشید. چراکه ممکن است شما مبل باکیفیت‌ و بسیار زیبایی انتخاب کرده باشید اما جهتی که بر یکدیگر قائم شده‌اند با زاویه مورد نظر شما تطابق نداشته باشد. همچنین در برخی موارد ابعاد مبل موردنظر شما بزرگ‌تر از اندازه‌ی دیوار اتاق است به همین خاطر نمی‌توان آن را در مکان موردنظر قرار داد.
بطورمعمول مبلمان ال نسبت به نیم‌ست‌ها یا ست کامل هفت نفره صمیمیت بیش‌تری در فضای منازل ایجاد می‌کنند و افراد در فاصله کمتری از یکدیگر قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که در صورت افزایش تعداد افراد با فشرده‌ تر نشستن می‌توان بیش از ظرفیت مبل از آن استفاده کرد.

دسته بندی مبل های راحتی ال

در حال حاضر تولیدکنندگان صنعت مبلمان در تولید و عرضه مبل های راحتی ال تنوع بسیار بالایی ایجاد می‌کنند. به همین خاطر مبلمان ال انواع مختلف و بسیاری دارند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1-مبل ال ساده

مبل ال ساده یکی از پرفروش‌ترین مبل های ال است که حداقل از دو قسمت تشکیل شده است و می‌توان با جدا قراردادن آن‌ها به سادگی فرم مبل را تغییر داد.

2-مبل ال چندقطعه

مبل‌های ال چندقطعه یکی‌دیگر از انواع مبلمان هستند که مانند مبلمان ساده ال ظاهر بسیار ساده و جذابی دارند. لازم به ذکر است که این نوع مبلمان را به دلیل وجود چندین قطعه می‌توان علاوه بر فرم اصلی به روش‌های مختلف نیز چید.

3-مبل ال باکس‌دار

مبل ال باکس‌دار طراحی مشابه با مبلمان ال ساده دارد و تنها تفاوت این نوع مبل ال وجود یک جعبه در محل تقاطع دو ضلع مبل است که می‌توان از آن هم به‌عنوان میز و هم به‌عنوان یک باکس برای وسایل مختلف استفاده کرد.
خوب است بدانید که در برخی موارد تولیدکنندگان مبلمان ال ابعاد باکس‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند یا اینکه تعداد قطعات آن‌ها را به بیش‌تر از دو ضلع مبل می‌ رسانند.

4-مبل ال تختخواب‌شو

مبل ال تختخواب‌ شو یکی‌دیگر از مبل های راحتی ال است که برای خانه‌های کوچک یا حتی خانه‌های بزرگ مناسب و کاربردی است. این نوع مبلمان‌ علاوه بر نقش در دکوراسیون به‌عنوان مبل می‌تواند جایگاه خواب افراد نیز باشد و از آن به‌عنوان تختخواب‌ استفاده کرد.

5-مبل ال چستر

همانطور که از نام این نوع مبلمان مشخص است در طراحی آن از ظاهر مبل معروف چستر الهام گرفته می‌شود. درنتیجه این امر می‌توان گفت که مبل ال چستر ترکیبی از مبل ال ساده و مبل چستر فیلد است. لازم به ذکر است که مبل ال چستر بطورمعمول دارای دسته‌های گرد یا مستطیل‌ شکل است.

خرید مبل راحتی ال

همانطور که گفتیم در حال حاضر شرکت‌ها و برندهای مختلف و بسیاری در حوزه تولید و عرضه مبلمان ال فعالیت دارند. به همین خاطر خرید این نوع مبلمان امری زمان‌بر و نسبتاً دشوار است. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی می‌پردازیم که در هنگام خرید مبلمان ال باید آن‌ها را در نظر داشت.

  • جایگاه مناسب مبل راحتی ال در خانه

همانطور که گفتیم مبلمان ال نوعی مبلمان زاویه ‌دار هستند. به همین جهت می‌توان گفت بهترین و مناسب‌ترین مکان جهت قراردادن آن‌ها یک گوشه با زاویه مناسب در هر منزل است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید این گروه از مبلمان را در هر قسمتی از خانه خود قرار دهید اما پیشنهاد ما به شما این است که حتماً مبل راحتی مناسب با منزل خود خریداری نمایید تا به این ترتیب مجبور نشوید که قطعات آن را از هم جدا کنید.
در هنگام خرید مبل راحتی ال حتماً به زاویه دید نیز دقت داشته باشید. چراکه در غیر اینصورت مبل انتخابی شما نمی‌تواند زیبایی خود را به نمایش بگذارد.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

  • سبک و رنگ مبل های راحتی ال

همانطور که بدون شک می‌دانید هر فرد در دکوراسیون منزل خود سبک و سیاق و رنگ خاصی را مدنظر قرار می‌دهد. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید مبل راحتی ال یک تم رنگی در ذهن خود مشخص کنید و انتخاب خود را به همان رنگ‌ها محدود کنید تا به این ترتیب راحت‌تر و سریع‌تر انتخاب نمایید. شایان ذکر است که این امر در رابطه با سبک دکوراسیون نیز صادق است و شما باید هنگام خرید مبل، مبلی مناسب با دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید. برای مثال مبل‌های ال ساده، چندقطعه، باکس‌دار و تخت‌خواب‌ شو برای منازل مدرن و امروزی بسیار مناسب و کاربردی هستند. اما اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، خرید مبل‌های ال چستر و ال فرانسوی انتخاب منطقی‌تر و مناسب ‌تری خواهد بود.

  • توجه به جنس اسکلت داخلی مبل راحتی

یکی‌دیگر از نکات مهم و اصلی هنگام خرید مبل راحتی ال توجه به جنس کلاف یا اسکلت مبل است. برای این امر خوب است که پیش از هرچیزی با چوب‌های مختلف بکاررفته در تولید مبلمان آشنا شوید.
بطورکلی رایج‌ترین و محبوب‌ترین چوب‌های بکاررفته در تهیه و تولید مبلمان ال عبارتند از:

چوب گردو

چوب گردو یکی از محبوب‌ترین چوب‌های بکاررفته در تولید انواع مبلمان ازجمله مبلمان ال است که رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری دارد. این چوب در گروه چوب‌های محکم و بسیار بادوام قرار می‌گیرد که وزن نسبتاً بالا و سنگینی دارد.
جالب است بدانید که چوب گردو با طعم تلخ و بسیار بد خود حشرات را از خود دور می‌کند، به همین خاطر این نوع چوب طول عمر نسبتاً بالایی دارد.

چوب راش

این چوب رنگ کرم و آجری بسیار زیبا و چشمگیری دارد و همانند چوب گردو از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که جنس محکم و بسیار سخت چوب راش مانع از نفوذ حشرات و درنتیجه خرابی آن می‌شود.
در حال حاضر چوب راش در دو مدل ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد که نمونه وارداتی آن بطورمعمول از کشورهای گرجستان و ترکیه وارد ایران می‌شود و کیفیتی مرغوب دارد. لازم به ذکر است که چوب راش وارداتی قیمت بالاتری نیز دارد.

چوب روس

همانطور که از نام این نوع چوب مشخص است از کشور روسیه وارد ایران می‌شود. از معروف‌ترین و آشناترین این گروه از چوب‌ها می‌توان به چوب نراد یا کاج اشاره کرد. لازم به ذکر است که این نوع چوب رنگ روشن و بسیار زیبایی دارد و به دلیل بو و طعم خاص خود حشراتی نظیر؛ موریانه را به خوبی از خود دور می‌کند. چوب روس برای تمام مناطق ازجمله مناطق مرطوب بسیار مناسب و کاربردی است.

توجه به فوم استفاده‌شده در قسمت نشیمن مبل ها

یکی‌دیگر از نکات مهم هنگام خرید مبل راحتی ال، توجه به فوم استفاده شده در قسمت نشیمن آن است. لازم به ذکر است که در حال حاضر این نوع فوم را به دو دسته فوم گرم و فوم سرد تقسیم و گروه‌بندی می‌کنند. بطورکلی پیشنهاد ما به شما این است که از خرید مبلمان با فوم سرد خودداری نمایید و تا حد امکان مبلمان‌‌هایی را انتخاب نمایید که در تهیه و تولید آن‌ها از فوم گرم استفاده شده است. چراکه این نوع مبلمان احساس راحتی بسیار بیش ‌تری دارند. منظور از فوم سرد در اینجا نوعی فوم است که در صندلی ماشین خودرو استفاده می‌شود.
‌در هنگام خرید مبلمان ال حتماً به اسفنج بکاررفته در قسمت دسته‌های مبل نیز دقت کنید. بطورکلی اسفنج‌هایی با دانسیته ۳۰ تا ۳۵  یکی از بهترین متریال مبلمان برای تولید مبل باکیفیت هستند.

آستر رویه مبل

هنگام خرید مبل راحتی ال و هر نوع مبلمان دیگر با توجه به سلیقه و نیازمندی خود و با در نظر داشتن هارمونی رنگ فضای داخلی منزل خود، می‌توانید از آستر رویه مناسبی بهره بگیرید. شایان ذکر است که این آستر می‌تواند یک پارچه چرمی، نخی یا حتی مخمل باشد. با توجه به نوع کارایی، میل و پرکاربردبودن یا کم‌مصرف‌بودن آن شما می‌توانید جنس رویه مبل خود را انتخاب نمایید. برای مثال اگر طی شبانه‌ روز بارها از مبل خود استفاده می‌کنید یا اینکه مبل شما در مرکز اتاق نشیمن قرار دارد، پارچه‌های مقاوم برای رویه آن بسیار مناسب هستند. اما اگر دکوراسیون داخلی منزل شما بسیار لوکس و زیبا است، آسترهای چرمی انتخاب مناسب‌ تری هستند.

چرا خرید مبل راحتی ال توصیه می شود ؟

حال که با مبل ال بطورکامل آشنا شده‌اید بدون شک با خود می‌گویید که چرا مبل ال بخریم؟ بطورکلی دلایل بسیاری جهت خرید مبل های ال وجود دارد که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
· مبلمان ال نسبت به دیگر مبلمان فضای بسیار کم‌تری اشغال می‌کند.
· مبل ال برای دورهمی‌های خانوادگی و صمیمی بسیار مناسب است.
· مبل ال با هر سبکی از دکوراسیون منازل متناسب و هماهنگ است.
· مبل ال هم برای منازل کوچک و هم منازل بزرگ مناسب و کاربردی است.
· مبل ال برای لم ‌دادن و خوابیدن بسیار مناسب است.
· با استفاده از مبل ال می‌توانید فضای داخلی منزل خود را طراحی کرده و به آن نظم ببخشید.
· فرم‌های مبلمان در سبک مبلمان ال ‌شکل بسیار گسترده هستند.
· کوسن و بالشتک در مبلمان ال به بهترین شکل قابل استفاده هستند.
· مبل ال می‌تواند جنس‌های مختلف و بسیاری داشته باشد.
· قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه نسبت به دیگر مبل ها.
· و…

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی مبل های راحتی ال پرداختیم و درنهایت مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات جهت خرید آن را بیان کردیم. همانطور که گفتیم یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مبل ها در بازار مبلمان ال است. این نوع مبلمان با طرح‌های خاص خود برای منازل با ابعاد مختلف کاملاً مناسب و کاربردی هستند. خرید مبل راحتی ال نسبت به دیگر انواع مبلمان برای خانه‌های کوچک نیز مناسب است. مبل های ال نسبت به نیم‌ست‌ها یا ست کامل هفت نفره صمیمیت بیش ‌تری در فضای منازل ایجاد می‌کنند و افراد در فاصله کم‌ تری از یکدیگر قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که در صورت افزایش تعداد افراد با فشرده‌تر نشستن می‌توان بیش از ظرفیت مبل از آن استفاده کرد.
بطورکلی در هنگام خرید مبل راحتی ال باید به نکات مختلف و بسیاری توجه داشت شامل:
· جایگاه مناسب مبل ال در خانه
· سبک دکوراسیون
· رنگ مبل های ال
· جنس چوب بکار رفته
· استحکام اسکلت داخلی
· اسفنج استفاده‌ شده در قسمت نشیمن مبلمان و…

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی تجهیز میز و صندلی رستوران و کافی‌شاپ کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه