جستجو
انتخاب کوسن مبل

فهرست مطالب

نکات مهم در انتخاب کوسن مبل

تاریخ انتشار: 1401/11/04
زمان مطالعه: 17 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
نکات-مهم-در-انتخاب-کوسن-مبل1

کوسن یکی از محبوب‌ترین و آشناترین اکسسوری‌های موجود در بازار است که در تزئین خانه کاربرد دارد. منظور از کوسن در اینجا نوعی بالش کوچک است که از پارچه یا چرم تهیه و تولید می‌شود و بر روی مبلمان یا تخت قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف این بالشتک می‌توان به ضربه‌گیری، راحتی و تزئین اشاره کرد. در ادامه به بررسی چگونگی انتخاب کوسن مبل مناسب می‌پردازیم و درنهایت انواع کوسن موجود در بازار را بطورکامل توضیح می‌دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

کوسن چیست؟

این بالشتک که یکی از ضروری‌ترین لوازم در هر منزل است در زیباسازی فضای داخلی منزل به فراوانی کاربرد دارد. همانطور که گفتیم به بالشتک‌هایی که از پارچه یا چرم تهیه و تولید می‌شوند، کوسن می‌گویند.

انواع کوسن

در حال حاضر کوسن انواع مختلف و بسیاری دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • کوسن با لبه‌های تیز

این نوع کوسن یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین انواع کوسن است که از پارچه مخملی و ساده تهیه و تولید می‌شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر این نوع کوسن بطور معمول همراه با مبلمان مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود.

  • کوسن‌های سوسیسی

این نوع کوسن‌ها استوانه‌ای شکل هستند و در دو طرف مبل قرار می‌گیرند. این نکته را در نظر داشته باشید که دوخت آن‌ها به کمک دو نوع پارچه انجام می‌گیرد و بطور معمول برای مبلمان‌های سلطنتی کاربرد دارد.

  • کوسن‌های گرد

کوسن‌های گرد که در گروه کوسن‌های فانتزی قرار می‌گیرد یکی‌دیگر از کوسن‌های موجود در بازار است که در طرح و نقش‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که کوسن‌های گرد در کنار کوسن‌های سوسیسی جلوه درخشان و بسیار زیبایی به دکوراسیون‌های داخلی می‌دهد.

  • کوسن‌های منگوله‌دار

این نوع کوسن‌ها یکی از جدیدترین کوسن‌های موجود در بازار هستند که موجب خلاقانه بنظر رسیدن دکوراسیون داخلی یک منزل می‌شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع کوسن‌ها از چهارگوشه منگوله دارند.

  • کوسن‌های با لبه پارچه‌ای

این کوسن‌ها یکی از آشناترین انواع کوسن‌های منگوله‌دار هستند که بطورمعمول در اتاق خواب کاربرد دارند. شایان ذکر است که تفاوت اصلی این نوع کوسن با کوسن‌های زنگوله‌دار در این است که در لبه‌های آن به جای منگوله از پارچه خود کوسن استفاده می‌شود.

  • کوسن پولکی

این نوع کوسن یکی از فانتزی‌ترین کوسن‌های موجود در بازار است که در مبلمان مدرن و فانتزی به فراوانی کاربرد دارد. بطورکلی اگر به دنبال یک کوسن فان هستید، پیشنهاد ما به شما خرید کوسن پولکی است.

  • کوسن مکعبی

کوسن مکعبی از دو کف و چهارتکه پارچه تشکیل می‌شود که به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوع کوسن برخلاف اغلب کوسن‌های موجود در بازار اندازه ثابتی ندارد و باتوجه به شرایط دکوراسیون داخلی منزل می‌توان مناسب‌ترین و بهترین آن‌ها را انتخاب کرد. در هنگام انتخاب کوسن مبل مناسب می‌توان کوسن‌های مکعبی را به‌عنوان یک گزینه اصلی درنظر داشت.

  • کوسن تخت

این نوع کوسن برای قرارگیری بر روی مبلمان تخت و کاناپه‌های قدیمی کاربرد دارد. جالب است بدانید که این نوع کوسن به دلیل عرض کم نسبت به دیگر انواع کوسن کارایی بسیار کم‌تری دارد.

  • کوسن‌های پشتی‌شکل

کوسن‌های پشتی‌شکل ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی را تا حد بسیار زیادی از بین می‌برند و برای خواندن یک کتاب طولانی بسیار مناسب هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر این نوع کوسن در ابعاد مختلف تولید و عرضه می‌شوند.

انواع کوسن از نظر جنس بار

بطورکلی کوسن‌ها را از لحاظ متریال داخلی به سه دسته کلی تقسیم و گروه‌بندی کرد که شناخت آن‌ها در هنگام انتخاب کوسن مبل مناسب به شما کمک بسیاری می‌کند. این سه گروه عبارتند از:
· کوسن پشمی
· کوسن پر
· کوسن ویسکوز

1-کوسن پشمی

کوسن‌های پشمی یکی از محبوب‌ترین انواع کوسن هستند که جنس بسیار نرمی دارند و می‌توان آن‌ها را به‌عنوان بالش در زیر سر قرار داد. البته اگر این کوسن‌ها را زیر سر خود قرار می‌دهید، حتماً آن‌ها را مرتب نمایید و در جای خود قرار دهید تا به این ترتیب ظاهر نامرتب به خود نگیرند.

2-کوسن پر

کوسن پر یکی‌دیگر از انواع کوسن است که با ظاهر منحصربه‌فرد و نرمی بیش از حد خود محبوبیت بسیاری در میان افراد دارد. کوسن های پر شده با پر معمولا وزن سنگین تریم دارند و بصورت دوره ای نیاز به هوادهی و حالت دادن کوسن می باشد چون بعد از مدتی استفاده بطور فشرده شکل می‌گیرد.

3-کوسن ویسکوز

همانطور که از نام این نوع کوسن مشخص است از الیاف ویسکوز تهیه و تولید می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به حس راحتی بیشتر نسبت به دو نوع کوسن دیگر، حفظ شکل اولیه و خاصیت تنفس بالا اشاره کرد.

کاربردهای کوسن مبل

در حال حاضر کوسن‌ها کاربردهای مختلف و بسیاری دارند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ایجاد هارمونی در منزل
  • افزایش زیبایی دکوراسیون
  • افزایش جذابیت مبل‌ها
  • پرکردن گوشه‌های بی‌استفاده در خانه
  • پوشش‌دادن کمر
  • لم‌دادن
  • تغییر ظاهر در تخت
  • اتاق کودک
  • تلطیف‌کردن محیط‌های کاری
  • ایجاد عمق در فضا
  • کاهش سادگی در ظاهر مبل
  • ایجاد تنوع‌ در دکور منزل
  • ایجاد پویایی در رنگ‌های خنثی
  • و…
  • ایجاد هارمونی در منزل

امروزه برخی از کوسن‌ها با رنگ‌های زیبا و منحصربه‌فرد خود یک هارمونی بسیار زیبا و تاثیرگذار در منزل شما ایجاد می‌کنند. برای نمونه اگر در منزل شما یک مبلمان سفیدرنگ وجود دارد، انتخاب کوسن‌ مبل به رنگ سیاه، سفید و قهوه‌ای ‌رنگ می‌تواند هارمونی و تطابق رنگ بسیار زیبایی ایجاد نماید. این کوسن‌ها یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کوسن‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند.
کوسن‌های با رنگ‌های تیره با داشتن تضاد رنگی با رنگ‌های سفید و روشن موجب زیباترشدن منازل می‌شوند و به این ترتیب جلوه مبلمان سفیدرنگ شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند.

  • افزایش زیبایی دکوراسیون با انتخاب کوسن مبل

از دیگر کاربردهای یک کوسن، افزایش زیبایی دکوراسیون است. کوسن‌ها با رنگ و طرح‌های مختلف خود منازل شما را از شکل اجباری خود خارج می‌کنند. در حال حاضر تولیدکنندگان و خالقان کوسن‌ها آن‌ها را در طرح‌های متفاوت، شکل‌های گوناگون و رنگ‌های بی‌نهایت جذاب و زیبا تولید و عرضه می‌کنند.

  • افزایش جذابیت مبل‌ها

بهترین و ساده‌ترین روش جهت افزایش جلوه و زیبایی مبلمان یک خانه، استفاده از کوسن‌های مختلف است. لازم به ذکر است که با استفاده از یک کوسن می‌توان در مبلمان مختلف روح ایجاد کرد و به این ترتیب زیبایی آن‌ها را افزایش داد.

  • پرکردن گوشه‌های بی‌استفاده در خانه

در حال حاضر از کوسن‌ها علاوه بر روی مبل می‌توان جهت پرکردن گوشه‌های بی‌استفاده نیز استفاده کرد و به این ترتیب یک فضای دنج و بسیار دوست‌داشتنی ایجاد کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که رنگی‌بودن کوسن‌ها به خانه‌های سرد روح و شادابی را به آن‌ها اضافه می‌کند. البته این رنگی‌بودن موجب کثیف‌شدن زودهنگام آن‌ها نیز می‌شود.

  • پوشش‌دادن کمر

از دیگر کاربردهای یک کوسن می‌توان به پوشش‌دادن کمر اشاره کرد. در حال حاضر برخی از افراد که به کمردرد مبتلا هستند و به هنگام نشستن بر روی مبل درد زیادی تحمل می‌کنند، با استفاده از یک کوسن می‌توانند درد خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. کوسن‌های مستطیل‌شکل برای این گروه از افراد بسیار مناسب و کاربردی هستند و قسمت کمر را به خوبی پوشش می‌دهند.

  • لم‌دادن

راحتی و نرمی این بالش‌های تزئینی کوچک در افراد احساس آرامش بسیار فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند و موجب آرامش ذهنی و زیبایی منحصربه‌فرد خانه شما می‌شود.

  • تغییر ظاهر در تخت

برخی از افراد در حال حاضر تصور می‌کنند که یک کوسن تنها در اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی کاربرد دارد. اما جالب است بدانید که این بالشتک‌ها می‌توانند چهره و ظاهر تخت را نیز تا حد بسیار زیادی تغییر دهند. کوسن‌های رنگی یکی از بهترین و مناسب‌ترین کوسن‌های موجود در بازار هستند که شما می‌توانید از آن‌ها در هر شرایطی بهره گیرید.

  • اتاق کودک

استفاده از کوسن‌ها در اتاق کودک یکی‌دیگر از کاربردهای این بالشتک‌ها است. در حال حاضر شما می‌توانید از این بالشتک‌ها در اطراف تخت کودک، گوشه‌های خالی اتاق کودک و مبلمان مخصوص کودک بهره گیرید.
تلطیف‌کردن محیط‌های کاری
کوسن‌ها با رنگ‌های زنده و گرم خود به محیط‌های سرد و خشک اداری جذابیت فوق‌العاده‌ای اضافه می‌کنند و به این ترتیب به محل کار شما حال و هوای متفاوتی می‌دهند. پیشنهاد ما به شما این است که هنگام انتخاب کوسن مبل مناسب حتماً فضای موردنظر خود را در نظر بگیرد و متناسب با آن خرید نمایید.

  • ایجاد عمق در فضا

کوسن‌ها یکی از بهترین اجزا جهت بازی با رنگ‌ها به شمار می‌آیند و ترکیب رنگی آن‌ها یک عمق در فضا ایجاد می‌کند و به این ترتیب جلوه‌ای بسیار زیبا به مکان موردنظر شما می‌دهد.

  • کاهش سادگی در ظاهر مبل

مبل‌هایی که ظاهر بسیار ساده‌ای دارند به مرور زمان تبدیل به موضوعی خسته‌کننده در یک منزل می‌شوند. با استفاده از یک کوسن می‌توان این مشکل را تا حد بسیار زیادی برطرف کرد و فضایی بسیار دلنشین و دوست‌داشتنی ایجاد کرد. هنگام انتخاب کوسن مبل مناسب این نکته را در نظر داشته باشید که کوسن موردنظر شما نباید مبل را شلخته و شلوغ نشان دهد.

  • ایجاد تنوع‌ در دکور منزل

در حال حاضر برخی از کوسن‌ها با رنگ‌های زیبا و منحصربه‌فرد خود یک هارمونی رنگ زیبا و بسیار تأثیرگذار در منازل ایجاد می‌کنند و جلوه مبلمان شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند. لازم به ذکر است که اگر شما در دسته افراد تنوع‌طلب قرار می‌گیرید با استفاده از کوسن های رنگی می‌توانید این حس خود را تا حد بسیار زیادی ارضا نمایید.

  • ایجاد پویایی در رنگ‌های خنثی

همانطور که بدون شک می‌دانید یک محیط زیبا و پویا در صورتی به وجود می‌آید که رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های پویا و زیبا قرار گیرند. درنتیجه این امر پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از کوسن‌های رنگی اثرگذاری رنگ‌های بی‌روح را در محیط موردنظر خود از بین ببرید.

اندازه استاندارد کوسن

همانطور که گفتیم کوسن‌ها در اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. بطورکلی کوسن‌های بزرگ جهت قرارگیری بر روی دسته مبل کاربرد دارند. به همین جهت اگر به دنبال یک کوسن کاربردی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید این دسته از کوسن‌ها است. اما اگر قصددارید با خرید کوسن زیبایی محیط خود را افزایش دهید، خرید کوسن‌های کوچک انتخاب مناسب‌تر و بهتری است. در حال حاضر اندازه استاندارد کوسن در هنگام انتخاب کوسن مبل بسیار ضروری و مهم است.

نکات مهم جهت خرید کوسن

همانطور که گفتیم با خرید یک کوسن مناسب می‌توان تا حد بسیار زیادی دکوراسیون مبلمان‌ها و ظاهر یا کارآمدی آن‌ها را تغییر داد. اما خرید این بالشتک به سادگی نیست و در این امر باید نکات مختلف و بسیاری را در نظر داشت که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1-توجه به سبک مبلمان

بطورمعمول کوسن‌های طرح‌دار بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای مبلمان کلاسیک هستن. البته کوسن‌هایی که طرح پارچه مبل را در خود دارند نیز یک انتخاب مناسب به شمار می‌آیند. اما در حال حاضر این روش نسبت به دیگر روش‌های انتخاب کوسن طرفداران بسیار کم‌تری دارد و پیشنهاد ما به شما انتخاب کوسن با توجه به یکی از رنگ‌های زمینه‌ای مبلمان کلاسیک است. شایان ذکر است که در سمت دیگر انتخاب کوسن برای مبلمان مدرن بسیار ساده‌تر است و شما می‌توانید از کوسن‌های رنگی و طرح‌دار ویا کوسن‌های ساده با رنگ و طرح‌های مختلف استفاده نمایید.

2-توجه به رنگ‌بندی

همانطور که گفتیم استفاده از کوسن‌هایی با رنگ‌های متضاد زیبایی مبل‌ها را دوچندان می‌کند. برای مثال قراردادن یک دکور یا یک تابلو همخوان با رنگ کوسن می‌تواند زیبایی بسیاری به فضا دهد و به این ترتیب مبلمان بیش‌تر به چشم آیند.
بطورکلی پیشنهاد ما به شما این است که از در انتخاب کوسن از رنگ‌های یکسان با زمینه مبل تا حد ممکن استفاده نکنید.

3-توجه به سایز

یکی‌دیگر از نکات مهم در انتخاب کوسن مبل مناسب توجه به سایز آن است. در حال حاضر کوسن‌ها در ابعاد مختلف تولید و عرضه می‌شوند، به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که با در نظرداشتن طرح و مبل خود مناسب‌ترین و بهترین نوع کوسن را انتخاب نمایید.

4-قیمت کوسن

بطورکلی می‌توان گفت یک کوسن قیمت ثابت و یکسانی ندارد و این قیمت به عوامل مختلف و بسیاری ازجمله جنس، ابعاد، طرح، رنگ و… بستگی دارد. شما جهت اطلاع از آخرین قیمت این نوع بالشتک می‌توانید هر ساعتی از شبانه‌روز به وبسایت ما مراجعه نمایید یا اینکه با مشاوران فروش ما تماس بگیرید. لازم به ذکر است که کارشناسان فروش ما در تولیدی مبلمان  ایبلو هنگام خرید و انتخاب کوسن مبل مناسب شما را بطورکامل راهنمایی می‌کنند.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی نکات مهم در انتخاب کوسن مبل مناسب مختلف پرداختیم. همانطور که گفتیم کوسن یکی از محبوب‌ترین و آشناترین اکسسوری‌های موجود در بازار است که در تزئین خانه کاربرد دارد.

در حال حاضر کوسن‌ها در انواع مختلف و بسیاری تولید و عرضه می‌شوند که از اصلی‌ترین و آشناترین آن‌ها می‌توان به کوسن با لبه‌های تیز، کوسن سوسیسی، کوسن گرد، کوسن منگوله‌دار، کوسن با لبه پارچه‌ای، کوسن پولکی، کوسن مکعبی، کوسن ترکیه‌ای، کوسن تخت، کوسن پشتی‌شکل و… اشاره کرد.

این نکته را فراموش نکنید که کوسن‌ها قیمت ثابت و یکسانی ندارند و قیمت آن‌ها به عواملی نظیر؛ جنس، ابعاد، رنگ و… بستگی دارد. هنگام انتخاب کوسن مبل مناسب حتماً تمام نکات ذکرشده را در نظر داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی راهنمای خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه