جستجو
دکوری فیل چوبی

فهرست مطالب

اکسسوری‌ها در دیزاین خانه چه نقشی دارند؟

تاریخ انتشار: 1401/05/13
زمان مطالعه: 13 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
اکسسوری فیل چوبی

فهرست مطالب

اکسسوری در حقیقت همان وسایلی می‌باشد که بسیار بر روی دکوراسیون منزل تاثیر گذار می‌باشد، شما به واسطه کمک گرفتن از این وسایل قادر خواهید بود یک محیط جذاب و سرزنده را برای خودتان طراحی کنید. در این مطلب قصد داریم نقش اکسسوری را در دکوراسیون منزل برای شما عزیزان شرح دهیم و برخی دلایل استفاده از انواع اکسسوری را بیان کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اکسسوری‌های مورد استفاده برای منازل یا به اصطلاح همان وسایل تزیینی، دارای تنوع بسیار زیادی هستند و جز وسایل‌های فرعی محسوب می‌شوند. این قبیل وسایل از وسایل اساسی یک ساختمان نیستند ولی قادر خواهند بود کیفیت و نیز سطح چیدمان یک منزل را به صورت چشمگیری افزایش دهند. وسایلی که از آنان به عنوان accessory استفاده می‌شود دارای تنوع بسیار زیادی هستند. به عنوان نمونه استفاده کردن از یک لامپ در منزل الزامی است و در کنار آن استفاده کردن از آباژور و لوستر، انتخابی در راستای اضافه کردن اکسسوری داخلی می‌باشد. حال در این مقاله قصد داریم به نقش اکسسوری در دکوراسیون داخلی منازل بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

نقش اکسسوری در دکوراسیون داخلی چیست؟

اکسسوری‌ها با اضافه کردن بافت و رنگ قادر خواهند بود فضای خانه شما را همیشه سرزنده نگه دارند. همیشه در هنگام طراحی نمودن یک فضای خاص سعی کنید accessory را به یاد داشته باشید و از آنان بهره ببرید. به واسطه این اکسسوری‌ها شما قادر خواهید بود با هزینه به مراتب کمتر فضای بسیار زیبا و جذابی را برای خودتان طراحی کنید. پس با توجه به این مسائل باید به این موضوع پی برده باشید که خرید اکسسوری نقش تکمیل کننده را در دکوراسیون داخلی ایفا خواهد کرد.

دکوراسیون داخلی خلاقانه و جذاب با اکسسوری

استفاده کردن از اکسسوری یکی از تاثیرگذارترین، جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین و در عین حال کم هزینه ترین شیوه و روش برای تغییر و تحول در نمای یک منزل می‌باشد. تغییراتی که در منزل اعمال می‌شود علاوه بر این که بر فضای منزل تاثیرگذار خواهد بود، بر روی خلق و خوی فرد نیز تاثیرگذار می‌باشد. تاثیر این وسایل بر دکوراسیون داخلی منزل به حدی زیاد است که طراحان با استفاده از accessory سازه خود را تکمیل خواهند کرد. کاربرد و موارد استفاده از این محصولات به شکلی است که تا به امروز توانسته‌اند سهم بالا و رو به رشدی از صنعت دکوراسیون را به خودش اختصاص داده است.

علت استفاده از اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

شاید برای شما عزیزان این سوال پیش آید که چرا تا این حد اکسسوری مهم می‌باشد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که، اولین دلیل پر کردن فضا‌های خالی مابین وسایل دکوراسیون داخلی است. استفاده کردن از accessory محدود به فضای خاصی نیست و می‌توان آنان را در هر مکان و موقعیتی به کار برد. علاوه بر این مسئله دیگر کاربرد این اکسسوری‌ها این است که باعث ایجاد پویایی و نیز جلب توجه بیننده خواهد شد. در صورت چینش مناسب و هماهنگ شما قادر خواهید بود توجه میهمان را جلب کنید.

دکوراسیون داخلی دکوراتیو با انواع اکسسوری‌ها

اکسسوری‌ در موقعیت‌های مناسب و خوب، قادر خواهند بود دکوراسیون داخلی را از حالت بی روح و یکنواخت درآورند و به آن زیبایی ببخشند. بدون این قبیل وسایل، دکوراسیون داخلی کاملا عادی و یکنواخت می‌باشد و جذابیتی را برای فرد به همراه نخواهد داشت. اکسسوری‌ها با هزینه‌ای بسیار پایین قادر خواهند بود به راحتی فضای خانه را از یکنواختی در آورند و به آن جذابیت ببخشند.
علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، اکسسوری در کنار زیبایی که به منزل می‌بخشد، می‌تواند مزایای دیگری را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال گلدان‌های تزیینی و زینتی علاوه بر این که قادر خواهند بود به دکوراسیون منزل زیبایی ببخشند، می‌توانند به تغییر روحیه و نیز تهویه هوا کمک شایانی کند.

با اکسسوری دکوراسیون داخلی را بالانس کنید

به واسطه استفاده از اکسسوری قادر خواهید بود کمبود یک رنگ خاص در دکوراسیون داخلی را جبران کنید. البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که بالانس کردن دکوراسیون داخلی کاملا بستگی به سلیقه خود فرد دارد. علاوه بر این مسئله شما قادر خواهید بود به کمک accessory نقص‌های منزل خود را به نوعی جبران کنید.

وسایل‌هایی که می‌توان از آنان در اکسسوری داخلی استفاده کرد

  • لامپ‌ها و روشنایی‌ها در اکسسوری

وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، قبل از هر چیزی باید به کاربرد آن توجه کرد. لامپ‌ها و روشنایی‌ها در صورت لزوم باید بتوانند نور کافی را تامین کنند. نور باید به نوعی در یک دکوراسیون فراهم شود که با بافت و رنگ اکسسوری هم خوانی داشته باشد تا که بتواند زیبایی لازم را به دیزاین اضافه کند.

  • اکسسوری غیرکاربردی

در زمان انتخاب انواع اکسسوری غیرکاربردی و وسایل دکوراسیون خانه باید به این مسئله توجه داشته باشید که باید قطعاتی که انتخاب می‌‌شوند برای تمامی افراد خانواده جذاب باشند. این مسئله را هیچ گاه فراموش نکنید که تنها زمانی این وسایل و قطعات جذاب و زیبا خواهند بود که مورد استقبال اکثریت قرار بگیرند. همان گونه که در این مقاله نیز به آن پرداختیم، اکسسوری یک عنصر مکمل برای دکوراسیون داخلی است و قادر خواهد بود کمبود رنگ را به خوبی جبران کند.

  • کتاب و مجلات در اکسسوری

کتاب و نیز مجله در حالت عادی یک accessory به حساب نمی‌آیند، ولی اگر به عنوان یک عنصر دکوراتیو از آن استفاده شود جذابیت قابل قبولی را به دکوراسیون داخلی اضافه خواهد کرد. به نمایش در آوردن کتاب‌ها در یک اتاق نشان دهنده علایق مالک آن اتاق است که در نوع خود بسیار جذاب و خاص می‌باشد. کتابخانه علاوه بر این که می‌تواند زیبایی را به ارمغان آورد، دسترسی را به کتاب‌ها به مراتب راحت تر خواهد کرد.

  • ساعت‌ها در اکسسوری خانه

ساعت‌ها یکی از عناصر پرکاربرد و غالبا تزیینی در فضای داخلی می‌باشد که قادر خواهد بود نقش مهمی را نیز در تزیین فضای داخلی خانه ایفا کند. علاوه بر این مسئله ساعت‌ها از جمله کالا‌هایی هستند که علاوه بر این که کاربردی هستند می‌توانند زیبایی را نیز با خود به ارمغان آورند. به عنوان نمونه استفاده از ساعت‌های پاندول‌دار می‌تواند زیبایی بسیاری را به ارمغان آورد.

  • کلکسیون‌ها در دکوراسیون

در حال حاضر شاهد این هستیم که کلکسیون‌ها توانسته‌اند به خوبی جای خود را در دکوراسیون‌ها باز کنند و به عنوان یک وسیله تزیینی مورد استفاده قرار گیرند. شما قادر خواهید بود برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون منزل خود شروع به جمع آوری یک کلکسیون کنید و آن را به نمایش بگذارید. با انجام این کار شما علاوه بر این که یک فضای بسیار زیبا را خلق خواهید کرد، بیننده را نیز جذب خلاقیت خود خواهید کرد.
البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که برخی از افراد کلکسیون خود را به صورت جداگانه و مستقل از یکدیگر به نمایش در خواهند آورد، و این در حالی است که طراحان دکوراسیون هرگز این کار را توصیه نخواهند کرد و زیبایی یک کلکسیون را در کنار هم بودن آن می‌بینند.

  • آینه‌های اکسسوری در دکوراسیون

از زمان‌های قدیم تا به امروز آینه نقش بسیار مهمی را در اکسسوری داشته است. آینه‌ها از جمله وسایلی هستند که همیشه از آنان در اکسسوری استفاده می‌شود. آینه کاری دکوراتیو از جمله مدرن‌ترین و پرطرفدارترین تزییناتی است که افراد می‌توانند از آن برای زیبایی بیشتر دکوراسیون خود بهره ببرند. البته آینه یک وسیله ضروری نیز به حساب می‎‌آید. به عنوان نمونه آینه در اتاق آرایش یک وسیله ضروری محسوب می‌شود.

  • وجود گیاهان در خانه‌ها ضروری است

گیاهان از جمله اکسسوری‌هایی به حساب می‌آیند که علاوه بر زیبایی کاربردهای دیگری را نیز به همراه خواهند داشت که از جمله آنان می‌توان تصفیه هوا را نام برد. به صورت کلی وجود گیاهان در منازل یک امر ضروری است چرا که علاوه بر زیبایی به روحیه افراد نیز بسیار کمک خواهد کرد.

  • مجسمه‌ها و آویزهای هنری

یکی دیگر از اکسسوری‌هایی که شما قادر خواهید بود از آنان برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، مجسمه‌ها و تندیس‌ها می‌باشند. البته باید به این مسئله توجه کافی را داشته باشید که برای زیبایی بیشتر باید از مجسمه مناسب استفاده شود. از مجسمه‌ها می‌توان به عنوان یک نقطه کانونی یا همان مرکزی استفاده کرد. با استفاده از مجسمه‌ها می‌توان یک دکوراسیون جذاب را خلق نمود که توجه هر فردی را به خود جلب کند. البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که مجسمه‌ها می‌توانند از مواد مختلفی به مانند چوب و یا سنگ ساخته شوند و بسته به این که سلیقه شما چیست، قادر خواهید بود مجسمه خود را انتخاب کنید.

  • فرش عنصر گرمابخش در طراحی داخلی

فرش، یکی از عناصری است که در هر اتاق احساس راحتی و گرمی را به آن خواهد داد. یک فرش با بافت مناسب و خاص می‌تواند جلوه ویژه‌ای را به خانه ببخشد. از سویی نیز شما قادر خواهید بود با به کار گیری فرش در دکوراسیون داخلی منزل خود، فضا را کمی سنتی‌تر کنید.

  • اکسسوری متفرقه

شما قادر خواهید بود برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون منزل خود از حیوانات و پرندگان نیز کمک بگیرید و به نوعی فضای یک باغ را برای خود تداعی کنید. این را نیز به خاطر داشته باشید که هر چیزی از طبیعت که وارد دکوراسیون منزل شود حس و حال خارق العاده‌ای را به ارمغان خواهد آورد.

ویژگی مهم اکسسوری در طراحی داخلی

تمام اکسسوری‌های طراحی داخلی خانه دارای ویژگی‌های مشترک خاصی هستند، ولی برخی از آنان به صورت انبوه تولید خواهد شد و برخی دیگر به صورت خاص و تک می‌باشند. هر وسیله‌ای که با دست طراحی شود و خیلی به خصوص باشد اعتبار و جذابیت بیشتری را با خود به همراه خواهد داشت و در دکوراسیون داخلی منزل بیشتر به چشم خواهد آمد.

نکات مهم در زمینه انتخاب اکسسوری

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در زمینه انتخاب اکسسوری این است که شما قادر باشید یک فرم خاص با ابعاد و جنس مناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل خود پیدا کنید. رعایت کردن این مسئله به حدی مهم می‌باشد که اگر رعایت نشود، نه تنها به زیبایی محیط اضافه نخواهد کرد بلکه از زیبایی آن نیز کم خواهد کرد. اما از سویی دیگر انتخاب یک accessory مناسب، به جذاب‌تر شدن تم و سایر وسایل منزل کمک خواهد کرد. از جمله این موارد می‌توان به شومینه، پرده‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد.

رعایت اصل کلی تناسب و تعادل

یکی از مواردی که باید همواره به آن توجه داشت این است که به تعداد و همجوار بودن محصولات توجه داشته باشید. این مسئله کاملا درست است که استفاده از اکسسوری سبب افزایش جذابیت دکوراسیون می‌گردد، ولی از جهتی نیز استفاده بیش از حد از این وسایل سبب شلوغی و کاسته شدن زیبایی منزل خواهد شد. همیشه این مسئله را به یاد داشته باشید که رعایت تناسب و تعادل یکی از مواردی است که باید همواره رعایت شود.

انواع اکسسوری های منزل

اکسسوری‌ها باید به صورت جمعی قرار بگیرند

طراحان دکوراسیون بر این معتقد هستند که قرار دادن accessory به صورتی خطی و یا همان جمعی زیبایی بیشتری را به فضا خواهد بخشید و قرار دادن اکسسوری‌ها به صورت پراکنده مستقل از هم زیبایی چندانی را به همراه نخواهد داشت.

مکان و موقیعت مناسب

یکی دیگر از نکاتی که در دکوراسیون باید مد نظرتان باشد این است که باید به این مسئله توجه داشته باشید که هر چیز جانبی باید در یک نقطه خاص از اتاق قرار بگیرد تا که بتواند توجه‌ها را به خود جلب کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با اهمیت accessory و کاربردهای آن در دکوراسیون منزل آشنا کنیم و در ادامه برخی از اکسسوری‌های پر کاربرد را نیز خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. همان گونه که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم اکسسوری‌ها با کمترین وقت و هزینه ممکن قادر خواهند بود زیبایی چشمگیری را به منزل ببخشند. علاوه بر این مسئله اکسسوری‌ها در کنار زیبایی که خلق خواهند کرد کاربردهای دیگری را نیز دارند. به عنوان نمونه ساعت دیواری از جمله وسایلی می‌باشد که علاوه بر کاربردی بودن زیبایی خاصی نیز به دکوراسیون منزل می‌بخشد.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در صورتی دکوراسیون شما با accessory جذاب خواهد شد که نحوه چینش آن را به خوبی بلد باشید و بتوانید تناسب و تعادل را در به کار گیری اکسسوری‌ها رعایت نمایید، در غیر این صورت فضای زیبایی را نمی‌توانید طراحی کنید. 

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه