جستجو

موارد مهم در انتخاب رنگ مبل

موارد-مهم-در-انتخاب-رنگ-مبل-1

فهرست مطالب

رنگ مبل یکی از مهم ترین عوامل در خرید مبل بوده که با پارامتر های مختلفی از جمله دیزان و طراحی داخلی هماهنگ شود. با ما همراه باشید تا به موارد مهم در انتخاب رنگ مبل بپردازیم.

عوامل موثر در انتخاب رنگ مبل

توجه به سلیقه شخصی

هنگام خرید مبل توجه به سلیقه شخصی و ایده های خریدار اهمیت بالایی دارد. سلیقه افراد اولین و مهم ‌ترین عامل در انتخاب رنگ مبلمان است. هنگام خرید باید رنگی را انتخاب کرد هماهنگی کاملی با سلیقه شخصی داشته باشد. می توانید با توجه به رنگ دلخواه و معیار های در نظر خود، خریداری نمایید.

توجه به دکوراسیون داخلی

در قدم دوم جهت انتخاب رنگ، حتما باید به سبک دکوراسیون داخلی خود توجه نمایید. پس رنگ مبلمان باید با سبک و استایل کلی داخلی اتاق و فضای داخلی هماهنگی داشته باشد. حتما رنگ فرش، پرده ها، تجهیزات دکوری و غیره را توجه نمایید. در اتاق های کوچک، استفاده از رنگ های روشن و تازه می ‌تواند احساس بزرگ تری به اتاق بدهد. می توانید در اتاق های بزرگ، از رنگ های تیره ‌تر و گرم تر استفاده کنید تا فضا را گرم‌ تر و صمیمی ‌تر نشان دهید. در ادامه به دیزان و طراحی دکوراسیون فضا های کوچک و بزرگ می پردازیم.

موارد-مهم-در-انتخاب-رنگ-مبل-خانه
موارد-مهم-در-انتخاب-رنگ-مبل-خانه

توجه به رنگ دیوار ها

رنگ دیوار ها نیز نقش مهمی در تعیین رنگ مبلمان دارند. رنگ دیوار ها و مبلمان باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با طراحان داخلی در ارتباط باشید. در ادامه بحث موارد مهم در انتخاب رنگ مبل، به بهترین رنگ مبلمان کلاسیک می پردازیم.

انتخاب رنگ مبلمان کلاسیک

مشکی و خاکستری

یکی از رنگ های محبوب طیف رنگی خاکستری است. انواع طیف رنگی خاکستری ‌تیره یا روشن معمولاً برای مبلمان کلاسیک مناسب هستند. این رنگ ها احساسی از زیبایی و زمینه شیک را ایجاد می ‌کنند.

رنگ طلایی و برنزی

یکی دیگر از رنگ های محبوب رنگ طلایی، نقره ای و برنزی است که به شیکی و لوکسی اضافه کنند. این رنگ ها به خصوص در مبلمان کلاسیک استفاده می شود.

رنگ های ملایم

در بسیاری از مبلمان مدرن و راحتی از رنگ های ملایم و روشن استفاده می شود. انتخاب این رنگ ها جنبه روانشناسی داشته و افراد سعی می کنند از جنبه های مختلفی جهت انتخاب رنگ استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید مبل به صورت اقساطی می توانید با کارشناسان سایت مبل ایبلو در ارتباط باشید. ایبلو یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان مبل در ایران بوده که امکان خرید به صورت آنلاین امکان پذیر بوده و در صورت خرید، ارسال به صورت رایگان و گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می شود.

ترکیب رنگ ها

امروزه برای مبلمان از رنگ های ترکیبی استفاده می کنند. به طوری که مبلمان تکی رنگ متفاوتی با مبلمان چند نفری دارد. ترکیب دقیق رنگ ها و انتخاب یک طرح مناسب، می ‌تواند جلوه‌ هماهنگ و جذاب را در فضا ایجاد کند.

انتخاب مبل فضا های کوچک

استفاده از رنگ ‌های روشن مثل سفید، کرم، طوسی روشن، و رنگ‌ های به اصطلاح نود می ‌تواند فضا را باز و پرنور نشان دهد. رنگ سفید به خوبی نور را منعکس می ‌کند و احساس فضا را بزرگ تر کنید. استفاده از ترکیبات تیره و روشن می ‌تواند جلوه‌زیبا به فضای داخلی و اتاق ها بدهد.

استفاده از رنگ‌های جذاب و شاد می ‌تواند انرژی و زندگی به فضا اضافه کند. بهتر است رنگ های روشن را دکوراسیون داخلی اعمال کنید. قرار دادن آینه ‌ها در نقاط استراتژیک اتاق می ‌تواند نور را منعکس کرده و حس فضای بزرگ تری ایجاد کند. آینه ‌ها همچنین می ‌توانند جزئی از تزئینات باشند.

موارد مهم در انتخاب رنگ مبل

انتخاب رنگ مبل برای فضا های بزرگ و دلباز

به دلیل فضای بزرگ، می ‌توانید از تنوع رنگی بیشتری در مبلمان خود استفاده کنید. ترکیب رنگ‌ های مختلف به شما اجازه می‌دهد تا یک فضای زنده، دینامیک و جذاب ایجاد کنید. استفاده از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن می ‌تواند تعادلی زیبا و جذاب را در فضا به وجود آورد.

رنگ مبلمان بهتر است با دیگر عناصر داخلی هماهنگ است. این شامل تطابق با رنگ دیوار ها، کفپوش، فرش و پرده ‌ها می ‌شود. استفاده از کوسن‌ های رنگی و جزئیات متنوع می‌ تواند به تنوع و زندگی در فضا افزوده شود. این موارد به عنوان لوازم جزئی و آکسسوری‌ ها می ‌توانند تغییرات زیبایی را در فضا ایجاد کنند.

ارتباط بین رنگ مبلمان و نوع پارچه مبلمان

در مبلمان مدرن بیشتر قسمت های مبل را پارچه پوشش داده و تمرکز بیشتر بر روی پارچه و رنگ پارچه می شود. عمدتا برای ساخت مبل از پارچه های مخمل، پارچه لنین، پارچه کتان، چرم و غیره استفاده می شود. برخی پارچه ها محدودیت در رنگ آمیزی داشته و در رنگ های خاصی تولید می شود. مانند پارچه چرمی که که رنگ های خاصی دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد رنگ پارچه مبل و رنگ چوب خصوصا در مبلمان سلطنتی و کلاسیک می توانید با کارشناسان مبل ایبلو در ارتباط باشید.

تعادل در نورپردازی و رنگ مبلمان

ترکیب مناسب نورپردازی و رنگ مبلمان در فضای داخلی می ‌تواند به شما کمک کند تا یک احساس زیبا و هماهنگ در دکوراسیون خود ایجاد کنید. نورپردازی مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در احساس و جلوه فضا داشته باشد. از نورهای طبیعی در اندازه کافی استفاده کنید و همچنین از نورهای مصنوعی با کیفیت و متنوع در نقاط مختلف فضا بهره مند شوید.

اگر قسمت خاصی از مبلمان یا دکوراسیون شما را می‌خواهید برجسته کنید، از نورپردازی نقطه‌ای استفاده کنید تا تمرکز نور به آن نقطه جلب شود.

برای مطالعه بیشتر به مقاله انواع مبل مدل ۲۰۲۴ مراجعه کنید.

جمع بندی

امروز به موارد مهم در انتخاب رنگ مبل پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید مبل راحتی، خرید مبل کلاسیک، انواع جلو مبلی، انواع میز ناهارخوری و غیره به تولیدی مبلمان ایبلو مراجعه کنید. می توانید با تخفیفات ویژه، گارانتی و خدمات پس از فروش جلومبلی خریداری نمایید. ایبلو یکی از تولید کنندگان مبل باکیفیت در ایران بوده که برای خرید مبل با شرایط ویژه از فروشگاه آنلاین و حضوری ایبلو بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه