جستجو
10-نکته-که-قبل-از-خرید-میز-تلویزیون-باید-بدانید

فهرست مطالب

10 نکته که قبل از خرید میز تلویزیون باید بدانید

تاریخ انتشار: 1401/12/19
زمان مطالعه: 15 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی

همان طور که می‌دانید میز تلویزیون یکی از مهم ترین وسایل‌هایی که می‌باشد که در منزل باید وجود داشته باشد. اما خرید میز تلویزیون کار چندان راحتی نیز نخواهد بود و گاهی خرید آن از خرید خود تلویزیون نیز به مراتب سخت تر خواهد بود. برای همین نیز ما در این مقاله قصد داریم 10 مورد از نکاتی که در زمان خرید میز تلویزیون باید به آنان توجه داشته باشید را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تجهیز منزل کاری بسیار سخت و دشوار است و زیاد شدن محصولات انتخاب را برای هر خریداری سخت خواهد کرد. میز تلویزیون نیز یکی از این اقلام می‌باشد که خرید آن کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود. به دلیل نقش اساسی که این وسیله در دکوراسیون منزل دارد، باید در هنگام خرید آن دقت کافی به عمل آید. برای همین نیز در این مقاله میخواهیم چند نکته مهم در مورد خرید میز تلویزیون خدمت شما عزیزان ارائه کنیم تا که در زمان خرید بتوانید با دید بهتر اقدام به خرید میز تلویزیون کنید.

مهمترین نکات قبل از خرید میز تلویزیون

1. اندازه میز تلویزیون باید چقدر باشد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، اندازه میز تلویزیون می‌باشد. برای این کار شما ابتدا باید مشخص کنید که قصد خرید یک تلویزیون با چه سایز و اندازه‌ای دارید. به عنوان مثال در صورتی که شما قصد داشته باشید که تلویزیون 32 اینچ را خریداری کنید، باید یک میز تلویزیون با اندازه 81 سانتی متری را خریداری کنید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که میز تلویزیون نباید کاملا هم اندازه تلویزیون و یا کوچک تر از آن باشد. دلیل این سخن نیز این است که اگر میز تلویزوین مناسبی را انتخاب نکنید، از زیبایی تلویزیون شما کاسته خواهد شد. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که میز تلویزیونی را خریداری کنید که از هر طرف 30 سانتی متر بزرگ تر از تلویزیون باشد.

2. ارتفاع تلویزیون باید چقدر باشد؟

واضح و بدیهی است که مرکز دید تلویزیون باید در راستای دید شخص بیننده باشد. پس شما برای خرید میز تلویزیون باید بسته به ارتفاع مبل خود این کار را انجام دهید. مثلا در صورتی که ارتفاع مبل شما بالا باشد، شما باید برای خرید میز تلویزیون ارتفاع بالاتر را در نظر داشته باشید. با توجه به این که در بیشتر مواقع در مقابل تلویزیون از مبل راحتی استفاده می‌شود، مناسب ترین ارتفاع برای خرید میز تلویزیون 50 و یا 40 سانت است.

3. میز تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

میز تلویزیون باید در جایی قرار داشته باشد که در معرض نور مستقیم قرار نداشته باشد. دلیل این سخن نیز این است که در صورتی که نور به صورت مستقیم به تلویزیون بخورد، در هنگام تماشای تلویزیون با مشکل مواجه خواهید شد. علاوه بر این مسئله بهتر است که مکانی را برای قرار دادن میز تلویزیون انتخاب کنید که زیاد شلوغ نباشد. به واسطه این کار شما در زمان تماشای فیلم و یا هر برنامه دیگری، تمام توجه خود را صرف تماشای آن خواهید کرد. برای راحتی بیشتر نیز بهتر است که در مقابل میز تلویزیون خود، از مبل راحتی استفاده کنید تا احساس راحت تری داشته باشید.

4. جنس میز تلویزیون

میز تلویزیون از جمله وسایلی می‌باشد که نمای خانه محسوب می‌شود. از این رو بهتر است که در زمان انتخاب و خرید میز تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید که میز تلویزیونی را انتخاب کنید که از طراحی و کیفیت خوبی برخورد دار باشد. در حال حاضر میز تلویزیون‌های بسیاری در بازار وجود دارد که از جمله آنان می‌توان به فلزی، شیشه‌ای و چوبی اشاره کرد. میز تلویزیون‌های چوبی زیبایی بسیار بالایی دارند؛ اما تنها مشکلی که این میزها دارند این می‌باشد که قیمت آنان کمی بالا می‌باشد. در ادامه به دو مورد از جنس‌های میز تلویزیون اشاره خواهیم کرد.

میز تلویزیون فلزی:

این نوع میز تلویزیون دارای یک طراحی مستحکم می‌باشد و علاوه بر این، وزن بسیار کمتری از میز چوبی دارد. البته این نوع میز تلویزیون به دلیل تنوع کمی که در طراحی دارد، کمتر مورد توجه خریداران قرار گرفته است. در صورتی که در دکوراسیون منزل خود از مبلمانی با پایه فلزی استفاده می‌کنید، توصیه ما به شما عزیزان این است که از این نوع میز تلویزیون استفاده کنید.

میز تلویزیون چوبی:

این نوع میز تلویزیون هم از چوب طبیعی و هم از چوب مصنوعی ساخته می‌شود و تنوع بسیار زیادی دارد. به دلیل تنوع بسیار زیادی که این نوع از میز تلویزیون دارد، محبوبیت بسیار زیادی را در میان خریداران دارد.
میز تلویزیون شیشه‌ای:
این نوع از میز تلویزیون ظاهری براق و زیبا دارد و وسایل الکترونیک را به زیبایی به نمایش خواهد گذاشت. این میزها از نظر قیمت در مقایسه با دیگر میزها از قیمت بهتری برخورددار می‌باشند. البته این مدل از میزهای تلویزیون نیز به دلیل تنوع کمی که دارند، طرفداران زیادی ندارد.

5. کدام مدل میز تلویزیون را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از میز تلویزیون در بازار وجود دارد و بسته به سلیقه خود، شما عزیزان قادر خواهید بود اقدام به خرید میز تلویزیون مورد نظر خود کنید. به عنوان مثال شما عزیزان قادر خواهید بود میز تلویزیون خود را با مبلمان خانه خود ست کنید و نمای خاصی را به آن دهید. با توجه به این موضوع که در حال حاضر میز تلویزیون چوبی از جمله محبوب‌ترین میزها می‌باشد، بسیاری از افراد از این مدل میز تلویزیون استفاده می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مدل‌های میز تلویزیون را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

پازلی:

خرید میز تلویزیون پازلی به شما این امکان را خواهد داد که در صورت تغییر دکوراسیون بتوانید زیبایی خاصی را به منزل خود ببخشید. مثلا شما قادر خواهید بود به واسطه تغییر در اندازه و اجزا، میز تلویزیون خود را کوچک و بزرگ کنید. این نوع از میزها بیشتر از چوب ساخته می‌شوند و طرح‌های بسیار جذاب و شیکی را نیز دارد.

قفسه‌ای جلو باز:

این نوع از میز دارای طبقات و قفسه‌های بدون درب می‌باشد و شما عزیزان می توانید از قفسه‌های آن برای قرار دادن وسایل تزیینی و یا بلند گو استفاده کنید. این نوع از میز تلویزیون از قیمت مناسبی برخورد دار می‌باشد و ظاهر شیک و جذابی را نیز دارد.

مدل کنسولی:

یکی از زیباترین و خاص ترین مدل‌های تلویزیون برای خانه‌های بزرگ این نوع از میز تلویزیون می‌باشد. این نوع از میز دارای پایه‌های بلندگویی می‌باشد و اندازه به نسبت بزرگی دارد. در صورتی که منزل بزرگی دارید، می توانید اقدام به خرید میز تلویزیون کنسولی کنید تا که زیبایی منزل خود را دو چندان کنید.

دیوار سرگرمی:

این نوع از میز تلویزیون فضای یک دیوار را به صورت کامل در بر خواهند گرفت و به صورت دائمی می‌باشند و امکان تغییر آنان وجود ندارد. در این نوع از میز ها، خود تلویزیون در قسمت جلوی آن قرار خواهد گرفت و وسایل دکوری در اطراف آن قرار خواهند گرفت. با توجه به فضای بسیار زیادی که این نوع میز در بر خواهد گرفت، جذابیت بسیار بالایی دارد و توجهات بسیاری را به سمت خود جلب خواهد کرد.

6. رنگ میز تلویزیون

میز تلویزیون در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود و شما باید بسته به سلیقه خود و نیز دکوراسیون منزل خود اقدام به خرید میز تلویزیون کنید. با توجه به این که میز تلویزیون در پذیرایی قرار داده دارد، بهترین انتخاب این است که میز تلویزیون را با مبل‌های خود ست کنید تا که زیبایی منزل خود را بیشتر کنید. علاوه بر این شما عزیزان می‌توانید میز تلویزیون خود را با دیوار منزل خود نیز ست کنید.

همچنین در صورتی که تم مورد استفاده در منزل شما تیره و یا روشن می‌باشد، امکان این را نیز دارید که با توجه به تم منزل خود اقدام به خرید میز تلویزیون کنید.

7. قیمت میز تلویزیون

در زمان خرید میز تلویزیون یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، قیمت میز تلویزیون می‌باشد. توجه داشته باشید حتما پیش از خرید میز تلویزیون، مبلغی که قصد دارید برای خرید آن خرج کنید را مشخص کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. درواقع به واسطه این کار انتخاب‌های خود را محدودتر خواهید کرد و دیگر در هنگام خرید سردرگم نخواهید شد. البته بهتر است که در زمان خرید میز تلویزیون سخاوت بیشتری به خرج دهید. دلیل این سخن نیز این است که میز تلویزیون نمای بسیار خوبی را به منزل شما خواهد بخشید و به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می آید.

8. وزن را فراموش نکنید!

وزن میز تلویزیون یکی از مهم ترین مواردی است که باید همواره به آن توجه کافی داشته باشید. دلیل این سخن نیز این است که شما ممکن است بارها اقدام به جا به جایی وسایل منزل خود کنید. اگر میز تلویزیون شما از وزن بسیار بالایی برخورد دار باشد، جا به جایی آن برای شما بسیار دشوار خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که میز تلویزیون شما شیشه‌ای باشد و وزن زیادی داشته باشد، در هنگام جا به جایی احتمال آسیب دیدن آن بسیار بالا خواهد بود.

9. ذخیره سازی را در نظر داشته باشید

این سخن کاملا درست است که میز تلویزیون مکانی برای قرار دادن تلویزیون می‌باشد؛ اما بسیاری از آنان در حال حاضر به منظور نگه داشتن سایر کنسول‌ ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هر چقدر میز تلویزیون شما از فضای ذخیره سازی بیشتری برخورد دار باشد، نظم بهتری را به نمایش خواهد گذاشت. پس با توجه به این مسئله بهتر است که به دنبال میز تلویزیون‌هایی باشید که دارای کشو، قفسه و یا درهای کشویی می‌باشند. البته در صورتی که فضای ذخیره سازی برای شما اهمیت چندانی ندارد، شما قادر خواهید بود بسته به نیاز خود هر نوع مدلی را خریداری کنید.

10. میز تلویزیون از کجا خریداری کنیم؟

شما مجبور نخواهید بود که خرید خود را در اولین فروشگاهی که می‌روید، انجام دهید. برای خرید میز تلویزیون مناسب و خوب بهتر است که به چندین فروشگاه بروید و انواع میز تلویزیون را مشاهده کنید و قیمت‌های آنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. این کار نه تنها دید خوبی را از نظر قیمتی به شما خواهد داد؛ بلکه به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری را داشته باشید. پس سعی کنید در زمان خرید هر یک از وسایل منزل صبر به خرج دهید و سراسیمه عمل نکنید.
جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که این روزها فروشگاه های انلاین زیادی نیز وجود دارد که می توانید در خانه بنشینید و انواع مدل های مختلف میز تلویزیون را مشاهده کنید و خرید خود را به راحتی به صورت آنلاین انجام دهید. با این کار می توانید تمامی جوانب آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.
فروشگاه ایبلو یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه هایی است که در زمینه تولید مبل راحتی ، مبل کلاسیک، مبل نئوکلاسیک، انواع مدل های میزتلویزیون، میز کنسول و … فعالیت دارد. این مجموعه از مشاوران فروش آنلاین برخوردار است که آماده ارائه مشاوره و راهنمایی خرید به مشتریان خود است تا بهترین و لذت بخش ترین خرید را داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با ده نکته مهم در مورد خرید میز تلویزیون آشنا کنیم و هر یک را به صورت مختصر خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، خرید میز تلویزیون کاری بسیار سخت و دشوار است و گاهی از خرید خود تلویزیون نیز به مراتب سخت‌تر می‌باشد. از این رو شما باید وقت کافی را برای خرید آن بگذارید و بهترین گزینه را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. به عنوان مثال در زمان خرید میز تلویزیون شما باید موارد بسیاری را مد نظر داشته باشید که از جمله آنان می‎‌توان به ارتفاع، رنگ و جنس اشاره کرد که در این مقاله به صورت کامل به آنان اشاره کردیم.
در پایان جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که میز تلویزیون مکانی برای قرار دادن تلویزیون است و کاربرد چندانی ندارد، اما این را به خاطر داشته باشید که میز تلویزیون علاوه بر این که مکانی برای تلویزیون می‌باشد، نمای بسیار زیبایی را به منزل شما خواهد بخشید. پس با توجه به این موضوع بهتر است که در زمان خرید آن، وسواس به خرج دهید و بهترین گزینه را خریداری کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی 4 دلیل برای خرید مبل راحتی ال کلیک کنید

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه