جستجو
راهنمای-خرید-مبل-راحتی-و-مبل-کلاسیک-و-مبل-نئوکلاسیک

فهرست مطالب

راهنمای خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک

تاریخ انتشار: 1401/11/11
زمان مطالعه: 16 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
راهنمای خرید مبل راحتی

خرید مبل یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین خریدهای هر فرد و هر منزل است، چراکه مبلمان باید با دیگر وسایل خانه هماهنگی بسیار کاملی داشته باشد و در عین حال به ستون فقرات هیچ آسیبی نرساند. در ادامه مهمترین نکات راهنمای خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک را برای خرید بهتر و مناسب تر بیان می کنیم. با ما تا انتها همراه باشید تا یک خرید خوب و مناسب داشته باشید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک

همانطور که گفتیم مبلمان نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می‌کند. به همین جهت در خرید آن‌ها باید نکات بسیاری را در نظر داشت که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1-مساحت خانه را در نظر بگیرید

پیش از خرید مبلمان لوکس، سلطنتی و راحتی ابتدا مساحت و متراژ خانه خود را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که خانه‌هایی که بزرگ هستند هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب مبلمان ندارند، چرا که می‌توانید هر نوع و مدلی که تمایل دارید در آن بچینید. اما در سمت دیگر خانه‌هایی با متراژ کم‌تر شما را در انتخاب محدود می‌کنند. مبلمان راحتی کوچک و ال حداقل فضا را اشغال می‌کنند، به همین جهت در این شرایط انتخاب کاملاً مناسبی به شمار می‌آیند.

خوب است بدانید که با توجه به راهنمای خرید مبل ، افراد مبل‌های هفت‌نفره را انتخاب می‌کنند. چراکه این نوع مبلمان در اغلب خانه‌ها جا می‌شوند و می‌توان به سادگی آن‌ها را چیدمان کرد. به همین جهت پیش از خرید حتما ظرفیت و فضای خانه خود را در نظر بگیرید تا پس از چیدمان تعدادی مبل اضافه نیاید.

2-ابعاد استاندارد مبل را در نظر بگیرید!

پیش از هرچیزی این نکته را در نظر داشته باشید که ابعاد استاندارد مبل به پارامترهای مختلف نظیر؛ نوع و سبک آن بستگی دارد. ابعاد مبل در هنگام انتخاب و خرید مبل اهمیت بسیاری دارد. چرا که در صورت مناسب ‌نبودن اندازه مبل با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. لازم به ذکر است که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش‌ها در هنگام خرید مبل راحتی همخوانی ‌نداشتن اندازه مبل‌ با درب ورودی است. البته شما باید علاوه بر درب ورودی‌ به اندازه راه‌پله و متراژ راهرو نیز حتماً دقت کنید.

بطورکلی در هنگام انتخاب ابعاد استاندارد مبل باید نکات مختلف و بسیاری را در نظر داشت که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • اندازه مناسب و استاندارد مبل باید به گونه‌ای باشد که به سادگی از درب ورودی عبور کند. این نکته را فراموش نکنید که اگر بهترین و باکیفیت‌ترین مبلمان موجود در بازار را خریداری نمایید اما اندازه آن بزرگ‌تر از اندازه درب ورودی باشد و نتوانید آن را به داخل منزل خود ببرید، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید مبلمان حتماً ابعاد درب ورودی و مبلمان موردنظر خود را بطور دقیق اندازه‌گیری کنید.
  •  مبل راحتی ال یکی از بهترین مبلمان از نظر اندازه هستند. چراکه این نوع مبلمان‌ به سادگی از یکدیگر جدا می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را از هر درب ورودی‌ با هر ابعادی به راحتی عبور دهید.
  • مکانی که قرار است مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک در آن‌جا قرار داده شود را حتماً پیش از خرید مبل انتخاب نمایید تا به این ترتیب بتوانید یک مبل با ارتفاع مناسب خریداری نمایید. مبل‌هایی که به‌عنوان جداکننده فضا در مرکز سالن قرار می‌گیرند‌ باید ارتفاع کوتاه و کمی داشته باشند تا به این ترتیب مانع دید افراد نشوند. مبل راحتی که زیر پنجره قرار می‌گیرد نیز باید نسبت به پنجره ارتفاع کم‌تری داشته باشد تا بازهم مانع دید نشود.
  • انتخاب کاناپه‌های بزرگ برای منازل کوچک در فضای دکوراسیون داخلی بی‌نظمی و شلوغی ایجاد می‌کند. بطورکلی بهترین و مناسب‌ترین مبل با توجه به راهنمای خرید مبل، باید بگوییم که برای منازل کوچک، مبلمان سه‌نفره و پنچ‌نفره ال با اندازه مینیمال مناسب است. همانطور که گفتیم مبلمان ال را به سادگی می‌توان در هر نقطه از دکوراسیون داخلی جای داد. البته تعداد افراد زیادی می‌توانند بر روی این نوع مبل بنشینند.
  •  و…

3-به سبک دکوراسیون داخلی منزل توجه کنید

هر خانه یک دکوراسیون خاص و منحصربه‌فرد دارد که باید با توجه به راهنمای خرید مبل انجام گیرد. برای مثال اگر خانه شما دارای دکوراسیون داخلی مدرن است سبک‌های جدید یک انتخاب مناسب برای شما به شمار می‌آیند. اما اگر نیاز به محیطی خلوت، آرام و سنتی دارید، مبل کلاسیک انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند. لازم به ذکر است که مبلمان کلاسیک طرح‌های ساده و بسیار جذابی دارند که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع مبل و هماهنگی آن‌ها با دکوراسیون‌های مختلف می‌پردازیم تا به این ترتیب انتخاب ساده‌تر و سریع‌تری داشته باشید.

  • مبل راحتی

همانطور که از نام این نوع مبلمان مشخص است با نشستن و تکیه‌دادن بر روی آن می‌توان خستگی روزانه را رفع کرد و به حس آرامش دست یافت. مبلمان راحتی با تنوع بسیار بالای خود با هر نوع دکوراسیون داخلی سازگاری دارند و حتی شما می‌توانید در چیدمان اتاق خواب خود نیز از آن‌ها بهره گیرید. این نوع مبلمان با حس راحتی بیش از حد خود در نشستن های طولانی مدت هم راحت و دلنشین است.

  • مبل ال ‌شکل

این نوع مبلمان‌ یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان موجود در بازار هستند که به دلیل کوچک و محدود بودن فضای بسیاری از خانه‌ها در دور تا دور اتاق نشیمن چیده می‌شوند. شایان ذکر است که استفاده از این نوع مبلمان مزایای مختلف و بسیاری دارد که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد فضای بیش‌تر برای نشیمن افراد، تفکیک فضای نشیمن از دیگر فضاها، هماهنگی و سازگاری کامل با دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک و… اشاره کرد. درنهایت اگر به دنبال خرید مبلمان برای آپارتمان با فضای کم هستید، پیشنهاد ما به شما مبلمان ال است. این نکته را فراموش نکنید که در حال حاضر مبلمان ال‌ در رنگ و طرح‌های مختلف و بسیاری طراحی و تولید می‌شوند و شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

  • مبل کلاسیک

این نوع مبلمان بطورمعمول در طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک کاربرد دارند. سبک کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین، زیباترین و اصیل‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است که در طراحی خانه‌های امروزی طرفداران بسیاری دارد. مبلمان کلاسیک با منبت‌کاری‌های بسیار زیبا و جذاب خود، زیبایی دکوراسیون داخلی را تا حد بسیاری افزایش می‌دهند. جالب است بدانید که با طراحی مبلمان کلاسیک-مدرن ( نئوکلاسیک)، امکان استفاده از آن‌ها در سبک مدرن نیز فراهم شده است.

4-رنگ مناسب را انتخاب نمایید!

رنگ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی هر منزل است. در هنگام خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک از امتحان‌ کردن رنگ‌های شاد و سرزنده هراس نداشته باشید، چرا که این رنگ‌ها انرژی مثبت را وارد خانه شما می‌کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ‌ها می‌توانند محیط زندگی شما را کوچک‌تر یا حتی بزرگ‌تر نشان دهند. برای مثال اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید و قصد دارید محیط بزرگ‌تر بنظر برسد، می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده نمایید. اما اگر فضای موردنظر شما بزرگ است، رنگ‌های متنوع نظیر؛ تیره و روشن انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

یکی‌دیگر از مواردی که در انتخاب رنگ مبلمان بسیار کمک‌کننده است این است که خانه‌هایی که نورگیری چندانی ندارند باید از مبلمان روشن استفاده کنند تا نور را منعکس کنند و به این ترتیب محیط را روشن‌تر کنند. اما در غیر اینصورت هیچ محدودیتی جهت انتخاب رنگ برای خانه‌های نورگیر ندارید.

درنهایت یکی از پارامترها و عناصری که می‌توانند با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد وسایل، اشیا و کفپوش خانه است‌. به همین خاطر شما می‌توانید با توجه به راهنمای خرید مبل، مبلمانی را انتخاب نمایید که با رنگ غالب منزل شما هم‌سو باشد و زیبایی آن را افزون کند.

5-شرایط خود را بررسی کنید!

با مطالعه راهنمای خرید مبل متوجه خواهید شد که حتماً شرایط خود را قبل از خرید مبل باید بررسی نمایید. برای مثال اگر فرزند کوچک در خانه دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، تحت هیچ شرایطی نباید از مبلمان با روکش سفید استفاده نمایید. چرا که سرعت کثیف‌شدن این رنگ نسبت به دیگر رنگ‌ها بسیار بیش‌تر است. همچنین اگر مهمانان بسیاری دارید نیز نباید از مبلمان با رنگ روشن استفاده نمایید. حتماً از مبلمان‌هایی که به سادگی پاک می‌شوند ( easy clean) استفاده نمایید.

6-جنس مبلمان را بشناسید!

در حال حاضر پارچه‌ها و روکش‌های مبلمان انواع مختلف و بسیاری دارند. به همین جهت باید پیش از خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک نسبت به شناخت آن‌ها اقدام نمایید غالب پارچه های موجود در بازار از پایه پلی استر و پنبه ساخته شده آمد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه مبلی های خوب تمیزشدن سریع است. چرم در این شرایط یکی از بهترین متریال‌‌های موجود در بازار است که با یک دستمال براحتی تمیز می‌شود و با گذشت زمان براقیت و شفافیت خود را از دست نمی‌دهد.

7-به طرح‌دار بودن یا ساده ‌بودن مبلمان توجه کنید!

یکی‌دیگر از نکاتی که هنگام خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک باید به آن توجه داشت، طرح‌دار یا ساده‌بودن روکش‌های مبلمان است. برای مثال اگر فضا موردنظر شما کوچک است، باید از روکش‌‌های ساده استفاده نمایید. اما اگر در خانه‌های بزرگ سکونت دارید، می‌توان مبل‌های طرح‌دار را انتخاب کرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که روکش‌های ساده با کوسن‌های طرح‌دار نیز برای خانه‌های کوچک یک انتخاب مناسب به شمار می‌آیند. مبلمان‌ طرح‌دار و شلوغ محیط خانه را از آنچه که هست کوچک‌تر نشان می‌دهد.

8-مبلمان سبک را انتخاب نمایید!

همانطور که می‌دانید برخی افراد علاقه بسیار زیادی به تغییر مداوم دکوراسیون داخلی خود دارند. برخی دیگر نیز اجاره‌نشین هستند و مجبور به اسباب‌کشی سالانه هستند. حال اگر در یکی از گروه‌های ذکرشده قرار می‌گیرید، پیشنهاد ما به شما خرید مبلمان سبک هستند، چرا که حمل‌ونقل و جابه‌جایی آن‌ها بسیار ساده و آسان خواهد بود و با مشکل مواجه نخواهید شد.

9-کاربرد مبلمان را فراموش نکنید!

یکی‌دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب مبل با توجه به راهنمای خرید مبل ، درنظرگرفتن کاربرد آن است. برای مثال اگر قصد دارید یک مبل جهت تماشای تلویزیون انتخاب نمایید، مبل ال شکل یا یو شکل نسبت به مبلمان استیل گزینه بسیار مناسب‌تر و بهتری به شمار می‌آیند. چراکه تمام اعضای خانواده به سادگی بر روی این نوع مبلمان جای می‌گیرند و راحتی مناسب و خوبی نیز فراهم می‌آورد.

10-انتخاب بدنه مقاوم

بدنه محکم و مقاوم یکی‌دیگر از نکاتی است که هنگام انتخاب و خرید مبل باید در نظر داشت. در حال حاضر قاب‌های چوبی و فریم و قاب فلزی انتخاب مناسبی برای بدنه مبلمان به شمار می‌آیند. اگر قصد خرید مبلمان چوبی را دارید حتماً به جنس چوب آن دقت نمایید. چراکه برخی چوب‌ها مقاومت و دوام لازم و کافی را ندارند و به سادگی آسیب می‌بینند.
چوب راش یکی از پرمصرف‌ترین چوب‌های موجود در بازار جهت تهیه و تولید انواع مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک است. این چوب نوعی چوب سنگین، مقاوم و سخت است که به دلیل سختی بسیار زیاد حشرات و قارچ‌ها نمی‌توانند به آن آسیب برسانند. خوب است بدانید که چوب راش در طبیعت به رنگ کرم و مایل به قرمز مشاهده می‌شود.

البته علاوه بر این نوع چوب از چوب‌های دیگری نظیر؛ چوب گردو، چوب روسی، چوب توسکا، چوب افرا، چوب آبنوس و… نیز جهت تولید انواع مبلمان استفاده می‌شود. شایان ذکر است که چوب روسی نیز با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود می‌تواند به‌عنوان یکی از چوب‌های محبوب تهیه و تولید انواع مبلمان باشد.

این چوب قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارد. تشخیص نوع چوب بکار رفته در اسکلت داخلی و فریم برای مشتریان بسیار دشوار است لذا توصیه می‌‌شود برای خریدی آسوده و مطمئن از برندهای نام آشنا خرید کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی راهنمای خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک پرداختیم. با توجه به مطالب بیان شده باید بگوییم، خرید مبلمان یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین خریدهای هر فرد و هر منزل است، چراکه این وسیله باید با دیگر وسایل خانه هماهنگی بسیار کاملی داشته باشد و در عین حال به ستون فقرات هیچ آسیبی نرساند.

در هنگام خرید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک باید نکات مختلف و بسیاری را در نظر داشت که از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درنظر داشتن مساحت خانه، توجه به ابعاد استاندارد مبل، توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل، در نظر داشتن رنگ مناسب و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید مبلمان اشاره کرد. بطورکلی پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید مبلمان تمام نکات را در نظر بگیرید تا به این ترتیب هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی 6 نکته مهم برای خرید میز عسلی کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه