جستجو
میزنهارخوری

فهرست مطالب

7 نکته در هنگام خرید میز نهارخوری

تاریخ انتشار: 1401/06/19
زمان مطالعه: 13 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
میزنهارخوری

فهرست مطالب

همان گونه که می‌دانید در دنیای حال حاضر میز نهارخوری تبدیل به یکی از لوازم اساسی در منزل مبدل شده است برای همین نیز در این مقاله قصد داریم شما را با چند نکته مهم در زمان خرید میز نهارخوری آشنا کنیم که به واسطه آنان قادر خواهید بود انتاخب را برای خود راحت کنید و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمایی‌های لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

میز نهار خوری شاید در نگاه اول یک کالای کاملا عادی به نظر برسد، اما کاربرد این میز فراتر از آن چیزی است که از آن انتظار می‌رود. از جمله کارهایی که به واسطه میز نهار خوری انجام می‌شود می‌توان به سرو کردن غذا و یا دورهمی آخر شب اشاره کرد. پس با توجه به این مسئله کاملا مهم است که میزی که خریداری می‌شود دارای کیفیت لازم باشد و زیبایی خاصی را نیز در عین کیفیت به همراه داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم 7 مورد از این ویژگی‌ها را خدمت شما عزیزان بیان کنیم که بعد از مطالعه آنان شما عزیزان قادر خواهید بود به راحتی یک انتخاب شیک و عالی را در این زمینه تجربه کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1- توجه به سبک دکوراسیون، در زمان خرید میز نهارخوری

همیشه در قدم اول با توجه به سبک و دکوراسیون منزل خود سعی کنید کالای مورد نیاز خود را انتخاب کنید. میز نهارخوری نیز از این قائده مستثنا نیست و برای خرید آن قبل از هر چیزی باید به دکوراسیون منزل خود توجه کنید. دلیل این سخن نیز این است که معمولا میز نهار خوری چیزی نیست که مدام عوض شود و معمولا تا چندین سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر شما عزیزان نیز از جمله افرادی هستید که یک کالا را برای مدت زیادی نگه می‌دارید باید به خوبی به این مسئله توجه کنید که مدل میز نهارخوری مورد نظرتان با رنگ و نیز دکوراسیون منزل هم خوانی داشته باشد. به عنوان نمونه اگر دکوراسیون کلی منزل شما به رنگ سیاه و سفید باشد، انتخاب یک میز نهارخوری به رنگ قرمز اصلا مناسب شما نخواهد بود.

2- میز نهارخوری کم جا، فضای موجود را مد نظر قرار دهید

در زمان خرید یک میز نهار خوری حتما به این مسئله توجه داشته باشید که پیش از خرید میز باید جایی که قرار است میز را در آن قرار دهید را از پیش تعیین کنید. اگر این موضوع را بی اهمیت در نظر بگیرید، ممکن است بعد از خرید آن و مستقر کردن آن در خانه متوجه این مسئله شوید که میز نهارخوری جای بسیار زیادی را اشغال کرده است.
البته جا دارد این را نیز خدمت شما عزیزان بگوییم که در زمان فکر کردن به مکان قرار گیری میز نهارخوری حتما به این مسئله توجه داشته باشید که میز دارای چند صندلی است که به دور آن چیده خواهد شد و برای همین نیز جای بیشتری را خواهد گرفت. پس با توجه به این مسئله بهترین کار این است که پیش از هرکاری ابعاد و اندازه آن را در نظر بگیرید تا بعدا با مشکلات عدیده رو به رو نشوید.

3- کدام جنس میز نهارخوری مناسب‌تر است

یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جنس میزنهارخوری را به خوبی بررسی کنید و بهترین جنس ممکن را برای خرید خود انتخاب کنید. دلیل این سخن نیز این است که در بازار میزنهارخوری‌های بسیاری وجود دارد که هر یک با دیگری از نظر جنس متفاوت می‌باشند. در این مورد نیز شما باید با توجه به دکوراسیون منزل خود جنس مورد نظر را انتخاب کنید و میزنهارخوری مورد نیاز خود را خریداری کنید. حال شاید این سوال برای شما عزیزان پیش آید که کدام یک از جنس‌های میزنهارخوری بهتر است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما در ادامه همراه باشید.

کدام جنس برای میز نهارخوری مناسب‌تر است؟

میز نهارخوری فلزی از آن دست میزها است که نسبت به سایر میزها از دوام بیشتری برخورد دار است و زمان بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. این در حالی است که جنس پلی استر، بسته به موادی که دارد کیفیت آن مشخص خواهد شد، با توجه به این مسئله افراد بی تجربه قادر به تشخیص کیفیت این نوع از جنس نخواهند بود. البته این را هم بگوییم که از این جنس میزها بیشتر در هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده خواهد شد و توصیه ما به شما این است که از این جنس میز برای منزل خود استفاده نکنید.
بهترین و به نوعی بهترین نوع میز نهارخوری برای منزل میزهایی هستند که جنس آنان از چوب می‌باشد. دلیل این سخن نیز این است که میز نهار خوری چوبی علاوه بر این که از کیفیت و زیبایی خوبی برخورد دار است از تنوع بسیار زیادی نیز برخورد دار می‌باشد. یکی از ویژگی‌های جالب این جنس میزها این است که می‌توان به خوبی آنان را با هر نوع دکوراسیونی ست کرد، این در حالی است که دیگر جنس‌های میزنهار خوری را نمی‌توان به راحتی با وسایل مختلف دکوراسیون منزل ست کرد زیرا تنوع چندانی ندارند.

4- اندازه میزنهارخوری و تعداد نفرات

در زمان خرید میز نهار خوری حتما به این مسئله توجه داشته باشید که شما باید میزی را انتخاب کنید که جوابگوی تعداد اعضای خانوداه باشد. برای این کار بهتر است میزی متناسب را انتخاب کنید، دلیل این سخن این است که اگر خانواده شما کم تعداد باشد با خرید میز بزرگ تنها بخش زیادی از منزل را اشغال خواهید کرد. البته عکس همین مسئله نیز ممکن است پیش آید و آن این است که ممکن است تعداد اعضای خانواده شما زیاد باشد و شما با خرید یک میزنهارخوری کوچک تنها پول خود را هدر خواهید داد، زیرا تمام افراد خانواده قادر نخواهند بود دور همدیگر بر سر میز بنشینند.

5- شکل میزنهارخوری، به فضای اتاق شخصیت بدهید

میز نهارخوری از جمله کالاهایی است که به اشکال مختلف ساخته خواهد شد که هر یک قادر خواهند بود شخصیت و جلوه خاصی را به فضای منزل بدهند. در انتخاب شکل میز نهارخوری به این مسئله توجه داشته باشید که هر یک از این اشکال برای یک مکان و فضای خاص طراحی شده است. به عنوان نمونه میز نهار خوری به شکل مستطیل برای یک منزل بزرگ که محدودیت ندارد یک انتخاب بسیار مناسب می‌باشد. از طرفی نیز میزهای مربعی یک انتخاب مناسب و کاربردی برای اتاق‌های مربعی و کوچک می‌باشد.
البته جا دارد اینجا بگوییم که توصیه ما برای منازل کوچک این است که در آنان از میزهای دایره‌ای استفاده کنید. دلیل این سخن این است که میزهای دایره‌ای محدودیتی در جهت قرارگیری صندلی ندارند و افراد قادر خواهند بود به صورت کاملا صمیمانه دور این نوع از میزها بنشینند. علاوه بر این موضوع از آن منظر که میزهای دایره‌ای لبه ندارند، برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند بسیار مناسب می‌باشند، دلیل این سخن نیز این است که دیگر خطری فرزند شما را تهدید نخواهد کرد.

6- برای خرید یک میزنهارخوری بودجه خود را در نظر بگیرید

در بازار میزها هر جنسی با هر طرحی دارای یک قیمت متفاوت می‌باشد. قبل از خرید یک میز نهار خوری حتما این سوال را از خود بپرسید که برای خرید یک میزنهارخوری حاضرید چقدر هزینه کنید؟ وقتی که شما برای خود یک رنج قیمتی را تعیین می‌کنید، به صورت کاملا خودکار برخی از انتخاب‌ها حذف خواهند شد و به نوعی انتخاب برای شما کمی راحت‌تر از قبل می‌شود و شما با توجه به میزان دارایی هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید، گزینه‌های محدودتری را خواهید داشت.

7- از کجا میزنهارخوری بخریم؟

یکی از نکات مهم و اساسی در زمان خرید یک میزنهارخوری این است که بتوانیم از یک جای مطمئن آن را خریداری کنیم. مهم‌ترین مسئله در مورد مراکز فروش میز نهار خوری این است که اصالت آنان را مورد بررسی قرار دهیم. علاوه بر این مسئله باید مشتریان آنان را مورد ارزیابی قرار دهیم و نظرات آنان را در رابطه با کیفیت محصولات آنان مورد بررسی قرار دهیم. گارانتی نیز از جمله مواردی است که نشان دهنده معتبر بودن و سرشناس بودن یک فروشگاه می‌باشد. به واسطه بررسی‌هایی از این قبیل شما قادر خواهید بود بهترین فروشگاه را برای خرید میزنهارخوری خود بیابید. حال که برخی از نکات اساسی در رابطه با خرید میزنهارخوری آشنا شدید در ادامه قصد داریم شما را با برخی از ویژگی‌های یک میز نهارخوری خوب آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک میزنهارخوری خوب

1. پایه‌های میز و صندلی نهارخوری

در زمان خرید یک میز نهارخوری حتما به اتصالات پایه‌ها به بدنه توجه کنید، دلیل این سخن نیز این است که یک اتصال خوب نشان دهنده یک استحکام بالا می‌باشد. علاوه بر این مسئله پایه‌های میز را نیز به خوبی بررسی کنید تا که بتوانید در زمان نشستن پاهای خود را به راحت‌ترین حالت ممکن زیر میز قرار دهید، دلیل این سخن این است که برخی از میزها ممکن است علیرغم طراحی خوبی که دارند در هنگام نشستن فضای خوبی را برای قراردادن پا در اختیار فرد نمی‌گذارد.

2. جنس پارچه صندلی

بسیاری از صندلی‌های میزنهارخوری دارای روکش هستند. یکی از ویژگی‌های مهمی که یک میز نهار خوری خوب باید داشته باشد این است که در روکش صندلی آن یک پارچه مناسب به کار رفته باشد. به عنوان نمونه یک روکش خوب برای صندلی میزنهارخوری، روکشی است که قابلیت شست و شو داشته باشد.

محبوبیت میز و صندلی‌های 12نفره

همان گونه که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم اندازه میز نهارخوری کاملا متفاوت است و از دو نفره تا 24 نفره وجود دارد. نکته جالب در زمینه میزهای نهارخوری این است که بسیاری از افراد خواهان خرید میزهای 12 نفره هستند ودر حال حاضر پرفروش ترین میزهای نهارخوری میزهای 12 نفره می‌باشند. دلیل اصلی خرید میزهای 12 نفره این است که این میزها از استاندارد خوبی برخورد دار هستند و علاوه بر این مسئله زرق و برق و تنوع بیشتری نیز نسبت به سایر میزهای نهارخوری دارند.

معروف‌ترین برندهای میز و صندلی نهارخوری

در حال حاضر برندهای بسیاری هستند که به کار ساخت میزنهارخوری می‌پردازند که برخی از معروف‌ترین‌های آنان عبارتند از WOOD Modern و Italy style اشاره کرد که در حال حاضر یکی از بهترین برندها در این زمینه هستند.شرکت تولید کننده این برندها در حال حاضر بیش از 100 سال قدمت دارد و در ساخت سازه‌های خود از بهترین چوب‌ها استفاده خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های خوب این برندها این است که این شرکت‌ها در تمامی نقاط دنیا دارای شعبه و نمایندگی هستند و افراد قادرند به راحتی کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید و یا این که طرح مورد نظر خود را سفارش دهند.

کدام میز نهارخوری مناسب منزل شماست؟

میز نهار خوری دارای انواع متفاوتی می‌باشد که از جمله محبوب‌ترین انواع آنان می‌توان به، میزنهار خوری مربعی، میز نهار خوری بیضی و نیز میزنهار خوری دایره‌ای اشاره کرد. بسته به فضای اتاق خود شما عزیزان قادر خواهید بود از هر یک از این میزها استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکاتی که باید در هنگام خرید میز نهارخوری رعایت کنید آشنا کنیم. شما با رعایت این نکات قادر خواهید بود به راحتی میز نهارخوری مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید. همان گونه که در این مطلب نیز گفته شد یکی از نکاتی که باید در زمان خرید میز نهارخوری به آن توجه کنید این است که میزنهارخوری خود را با توجه به دکوراسیون منزل خود خریداری نمایید، دلیل این سخن نیز این است که نهار خوری چیزی نیست که افراد زود به زود آن را عوض کنند و چندین سال آن را نگه خواهند داشت. از این رو بهتر است که نهارخوری خود را متناسب با دکوراسیون خود تهیه کنید تا که به منزل شما زیبایی ببخشد.

در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که جنس‌های زیادی برای میزهای نهارخوری است که شما قادر خواهید بود هر یک را که نیاز دارید خریداری کنید. توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر قصد دارید میز نهارخوری را برای منزل خود خریداری کنید جنس چوبی میز نهارخوری را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید میز نهارخوری را در رستوران و یا هتل استفاده کنید می‌توانید از میز فلزی استفاده کنید، چون که از دوام بالاتری برخوردار است. به صورت خلاصه انتخاب شما برای خرید یک میز نهارخوری بستگی به نیاز شما خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی اکسسوری مدرن منزل کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه