جستجو
کاور جلومبلی

فهرست مطالب

چگونه بهترین میز جلو مبلی را انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: 1401/06/11
زمان مطالعه: 12 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
خرید میز جلومبلی

فهرست مطالب

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در هنگام ورود به فروشگاه‌های مبلمان سردرگم شوید و ندانید کدام مبل انتخاب مناسبی برای خرید است. نگران نباشید چراکه این مشکلی است که غالب افراد با آن درگیر هستند. در این مقاله قصدداریم در ابتدا مفهوم میز جلو مبلی و کاربردهای آن را بیان کنیم و سپس راهنمای کاملی جهت خرید بهترین میز جلو مبلی به شما ارائه دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

میز جلو مبلی چیست؟

همانطور که از نام این میز مشخص است نوعی میز است که جلو مبل قرار می‌گیرد و در آن ظروف پذیرایی و هر نوع کالایی قرار می‌گیرد. امروزه بطور معمول میز جلو مبلی را به همراه دو سه عسلی می‌چینند. دقت داشته باشید که میز عسلی نسبت به میز جلو مبلی ابعاد کوچک‌تری دارد.

انواع میز جلو مبلی از نظر ظاهر

در حال حاضر انواع میز جلو مبلی در طرح‌ها و جنس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود که هریک از آن‌ها برای یک سبک دفترکار یا دکوراسیون منزل مناسب هستند.
پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید میز جلو مبلی مساحت فضا و سبک دکوراسیون محیط را در نظر داشته باشید.
میز جلو مبلی مستطیلی از رایج‌ترین انواع میزهای جلو مبلی است که به فضای تقریباً زیادی احتیاج دارد اما تقریباً با هر دکوراسیونی ست می‌شود. میز جلو مبلی مربعی نسبت به میز جلو مبلی مستطیلی ابعاد کوچک‌تری دارد اما نمونه‌های کشودار آن می‌تواند فضای بسیار زیادی در اختیار شما قرار دهد.
میز گرد از دیگر انواع این میز است که به فضای تقریباً کمی نیاز دارد و در هر دکوراسیون و فضایی قابل استفاده است.

انواع میز جلو مبلی از نظر متریال

میز جلو مبلی از متریال‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

میز جلو مبلی چوبی

چوب یکی از رایج‌ترین و اصلی‌ترین متریال‌های تولید میز جلو مبلی است که گرمابخش هر نوع فضا و دکوراسیون است. چوب از آن دسته متریال‌هایی است که هر نوع سلیقه‌ای را در بر می‌گیرد و هرگز از مد نمی‌افتد. دقت داشته باشید که میزهای جلو مبلی تنوع بسیار بالایی دارند و تقریباً با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شوند.
جالب است بدانید که میز چوبی سبک روستیک بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای محیط‌هایی است که سبک روستایی یا ویلایی دارند. لازم به ذکر است که روستیک نوعی سبک است که سادگی و خامی متریال‌ها یا طبیعت هر شی حفظ می‌شود.

میز جلو مبلی ام دی اف

میزهای جلو مبلی ام دی اف در ظاهر شباهت بسیار زیادی به میزهای جلو مبلی چوبی دارند اما جنس ورقه‌های این نوع جلو مبلی از ترکیبات چوبی است.لازم به ذکر است که این نوع جلو مبلی نیز دارای تنوع بسیار بالا است.
میز جلو مبلی ام دی اف نسبت به میز چوبی قیمت مناسب‌تر و مقرون به صرفه ای دارد. اما فراموش نکنید که مزایا و معایبی نیز دارد. از مهم‌ترین مزایای این جلو مبلی می‌توان به تنوع بالا، سطوح صیقلی، هزینه کم‌تر، سطوح صیقلی و… اشاره کرد. در سمت دیگر از مهم‌ترین معایب این جلو مبلی نیز می‌توان به آسیب‌پذیری آن در برابر آب و موادشیمیایی و… اشاره کرد.

میز جلو مبلی شیشه‌ای

میز شیشه‌ای از دیگر انواع میز جلو مبلی است که با انعکاس نوری که دارد فضا را بسیار بزرگ‌تر نشان می‌دهد. جالب است بدانید که میز  شیشه‌ای بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای فضاهای کوچک و مبلمان کلاسیک است.
پیشنهاد ما به شما برای ست‌کردن جلو مبلی شیشه‌ای در فضا و محیط خود این است که به رنگ پایه یا بدنه مبل خود دقت کنید.

میز جلو مبلی چرمی

میز جلو مبلی چرمی بهترین انتخاب جهت ست‌کردن با انواع مبلمان و وسایل دکوراسیون چرمی است. امروزه برای آسان‌تر کردن تمیزکردن این نوع میزها بطور معمول یک شیشه روی آن‌ها قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است که میزهای جلو مبلی چرمی در شکل‌های مختلف ازجمله گرد، مستطیل و… طراحی و عرضه می‌شود.

میز جلو مبلی هندسی

میزهای جلو مبلی هندسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محیط‌های کوچک هستند که با چفت‌شدن در اجزای مختلف ترکیب منحصربه‌فردی ایجاد می‌کنند.

میز جلو مبلی پارچه‌ای

میزهای جلو مبلی پارچه‌ای از جنس خود مبلمان هستند و در بسیاری از موارد یک شیشه بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

سبک‌های میز جلو مبلی

میز جلو مبلی دارای دو نوع سبک است که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سبک‌های کلاسیک و بطورکلی سنتی

سبک‌های کلاسیک که بطورکلی سنتی خوانده می‌شوند با مبلمان‌های چوبی با کنده‌کاری و منبت‌کاری‌های حجیم و متراکم ست می‌شوند. این نوع میزهای جلو مبلی بطور معمول از چوب تهیه و تولید می‌شوند.
بطورکلی میزهای جلو مبلی سطح کلاسیک یا سنتی را به چندین دسته تقسیم می‌کنند که عبارتند از؛
• میزهای جلو مبلی طلایی با منبت کاری‌های بزرگ و بسیار پیچیده که بطور معمول به شکل دایره هستند و در فضا به صورت تکی قرار داده می‌شوند. شایان ذکر است که این میزها در دسته لوکس‌ترین میزهای جلو مبلی قرار می‌گیرند و بطور معمول قیمت کم و بسیار مناسبی دارند.
• میزهای منبت‌کاری فندقی، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته و… که از مناسب‌ترین میزهای جلو مبلی سبک کلاسیک هستند. در حال حاضر این میزهای جلو مبلی بطور معمول به شکل دو عسلی و یک میز بزرگ طراحی و عرضه می‌شوند.
• میزهای چوبی منبت‌کاری شده که در سطح رویی آن‌ها یک شیشه قرار دارد و در رنگ‌های مختلف ازجمله مشکی، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته و… طراحی و تولید می‌شوند.
• میزهای جلو مبلی چوبی ساده که از پراستفاده‌ترین و پرکاربردترین انواع میزهای جلو مبلی سطح سنتی هستند.

سبک‌های مدرن، مینیمال، ویکتوریایی و…

سبک‌های مدرن، مینیمال، ویکتوریایی و… از رایج‌ترین سبک‌های میز جلو مبلی در سال‌های اخیر هستند. دقت داشته باشید که این نوع میزهای جلو مبلی تجملات و کنده‌کاری‌های سبک کلاسیک را ندارند.
بطورکلی میزهای جلو مبلی سبک‌های مدرن، مینیمال، ویکتوریایی و… را به چندین دسته تقسیم می‌کنند که عبارتند از؛
• میزهای جلو مبلی چوبی از ساده‌ترین انواع میزهای جلو مبلی سبک‌های مدرن هستند که تنوع بسیار بالایی دارند و در رنگ، شکل و ابعاد گوناگون تولید و عرضه می‌شوند.
• میزهای جلو مبلی استیل و سنگ از دیگر انواع میزهای جلو مبلی سبک مدرن هستند که با استفاده از استیل تولید می‌شوند و درنهایت یک سنگ بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد و به این ترتیب ظاهری زیبا و جذاب به خود می‌گیرند. لازم به ذکر است که این نوع میز در رنگ‌های مختلف ازجمله طلایی، استیل، طلایی مات و استیل مات قابل سفارش است.
• میزهای جلو مبلی استیل که پایه‌ها، قاب، رویه و بطورکلی تمام اجزای آن از استیل تهیه می‌شود. این میز یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون‌های مدرن، مینیمال و ویکتوریایی است.
• میزهای جلو مبلی آینه‌ای که از پرفروش‌ترین میزهای جلو مبلی در سال‌های اخیر هستند از دیگر میزهای جلو مبلی سبک مدرن و مینیمال هستند.
• میزهای جلو مبلی استیل و رزین و چوب و رزین و یا رزین خالص که بطور معمول دارای پایه‌های چوبی هستند. این نوع میزهای جلو مبلی قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه‌ای دارند و مقاومت آن‌ها نیز بسیار بالا است.
میزهای جلو مبلی دارای رویه لمسه که بطور معمول در ست سرویس‌های لمسه قرار می‌گیرند. البته دقت داشته باشید که شما می‌توانید این نوع میز را بصورت تکی سفارش دهید و آن را با مبلمان خود ست کنید.

ابعاد میز جلو مبلی استاندارد

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که میز یکی از مظلوم‌ترین وسایل خانه است، چراکه هنگام انتخاب و خرید آن‌ها تنها ابعاد را در نظر می‌گیرند و استاندارد موجود را از یاد می‌برند. دقت داشته باشید که اگر میز شما از استاندار لازم تبعیت نکند در هنگام استفاده با مشکلات مختلف ازجمله کمردرد مواجه خواهید شد. حال بدون شک می‌پرسید که میز جلو مبلی استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ دقت داشته باشید که چنین میز جلو مبلی باید از مبل کناری ۵ سانتی‌متر بلندتر باشد. یا به عبارتی می‌توان گفت که ارتفاع یک میز جلو مبلی استاندارد بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است.

چگونه بهترین میز جلو مبلی را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر میزهای جلو مبلی بسیار زیادی در بازار وجود دارد که هریک از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاصی است. برای انتخاب بهترین میز باید به پارامترهای مختلف دقت داشت که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به سبک دکوراسیون نشیمن و پذیرایی خانه توجه داشته باشید!

همانطور که می‌دانید دکوراسیون اصولی و زیبا در گرو هارمونی و هماهنگی بین اثاثیه و مبلمان یک خانه است. به همین خاطر ضروری است که جلو مبلی انتخابی شما از نظر سبک طراحی با تمام وسایل خانه ازجمله مبلمان هماهنگی داشته باشد.

جنس میز را با توجه به دیگر اثاثیه خانه انتخاب کنید!

همانطور که گفتیم میزهای جلو مبلی از چوب، شیشه، فلز و دیگر متریال‌ها تهیه و تولید می‌شوند. برای آنکه بتوانید از میان چندین متریال میز انتخاب بهتری داشته باشید بهتر است که یکی از حالت‌های زیر را انتخاب کنید.

ایجاد هماهنگی با متریال‌های به کار رفته در وسایل دیگر

در این حالت باید به جنس اثاثیه‌های خود دقت داشته باشید و متناسب با آن‌ها نسبت به خرید میز جلو مبلی اقدام نمایید. برای مثال اگر جنس پایه مبل شما چوبی است باید یک جلو میزی چوبی با طیف رنگ مبل خود خریداری نمایید. یا اینکه اگر بدنه مبل شما فلزی است یک جلو میزی فلزی و تقریباً همرنگ انتخاب کنید.

انتخاب متریال مکمل برای جلو مبلی

هماهنگی و یکسان ‌بودن بیش از حد وسایل دکور خانه در برخی موارد موجب یکنواخت ‌بودن بیش از حد فضا می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که از متریال‌های مکمل استفاده کنید. برای مثال اگر فضای نشیمن شما غالبا چوبی است از میزهای جلو مبلی سنگی یا فلزی می‌توانید استفاده کنید.

اندازه میز جلو مبلی را متناسب با اندازه فضا و مبلمان انتخاب کنید!

همانطور که می‌دانید تناسب یکی از اصول جدانشدنی در دکوراسیون داخلی است. به همین خاطر هنگام انتخاب میز فضا نشیمن و پذیرایی خود را در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که در فضاهای بزرگ از میز بزرگ و در فضاهای کوچک از میز کوچک استفاده کنید.
بطورکلی در انتخاب ابعاد میز فضا رفت و آمد، طول مبل روبه‌روی میز، ارتفاع نشیمن مبل و… را باید در نظر داشت.

شکل میز جلو مبلی خود را با توجه به چیدمان مبل ها انتخاب کنید!

اینکه میز جلو مبلی شما به شکل مستطیل، مربع، دایره یا بیضی باشد تا حد بسیار زیادی به نحوه چیدمان مبل‌ها بستگی دارد. دقت داشته باشید که میز انتخابی شما باید با چیدمان مبل‌ها هماهنگی داشته باشد.
برای مثال اگر مبل‌های شما روبه‌روی هم چیده شده‌اند جلو مبلی‌های مستطیل یا بیضی انتخاب مناسبی برای شما هستند. چراکه به این ترتیب تمام افراد به محتویات روی میز دسترسی دارند و با دشواری مواجه نمی‌شوند.

قیمت میز جلو مبلی

قیمت یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب هر کالا و محصول ازجمله میز جلو مبلی است. دقت داشته باشید که قیمت میز به پارامترهای مختلف نظیر؛ جنس و متریال بکاررفته، ابعاد و… بستگی دارد. همچنین این قیمت ثابت نیست و با تغییر قیمت متریال‌ تغییر می‌کند.
جمع‌بندی
در مطالب فوق به بررسی چگونگی انتخاب بهترین میز پرداختیم. همانطور که گفتیم میز جلو مبلی یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین محصولات دکوراسیون یک خانه و پذیرایی است. این میز در حال حاضر در انواع مختلف و بسیار با متریال‌های متنوع و در ابعاد گوناگون تهیه و تولید می‌شود.
لازم به ذکر است که هر فرد می‌تواند با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین و مناسب‌ترین میز را انتخاب کند. فراموش نکنید که در انتخاب و خرید میز جلو مبلی باید به ابعاد و اندازه آن دقت بسیار زیادی داشت؛ چراکه اگر یک میز با ابعاد استاندارد انتخاب نکنید بدون شک در هنگام استفاده از آن با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد و این میز برای شما کارایی چندانی نخواهد داشت.
درنهایت به این نکته توجه داشته باشید که هماهنگی بسیار زیاد رنگ‌های دکوراسیون پذیرایی و منزل شما در برخی موارد موجب خستگی و کسالت می‌شود، میز جلو مبلی در این شرایط با رنگ و متریال تضاد خود می‌تواند پویایی و نشاط را به دکوراسیون شما بازگرداند.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی 7 نکته در هنگام خرید میز نهارخوری​ کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه