جستجو
بین-بگ-هپی-چیر-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟1

فهرست مطالب

بین بگ یا مبل شنی چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار: 1401/11/17
زمان مطالعه: 16 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
بین-بگ-هپی-چیر-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟

بین بگ که امروزه با نام مبل شنی نیز شناخته می‌شود یکی از جدیدترین مبل‌های راحتی است که با ساختار منحصربه‌فرد خود موجب می‌شود به سادگی بتوان بر روی آن نشست یا دراز کشید و به این ترتیب در راحت‌ترین حالت ممکن شما به سر برید. این مبل‌ها را می‌توان در هر گوشه‌ی منزل و حتی محیط کار استفاده کرد.

هپی چیرهای موجود در بازار با پارچه‌های ضخیم و مقاوم خود تحمل وزن بسیار بالایی دارند و هیچ نگرانی در رابطه با پاره‌شدن آن‌ها وجود ندارد. در ادامه به بررسی کامل و دقیق هپی چیر می‌پردازیم و کاربردهای آن را بطورکامل بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

بین بگ یا مبل شنی چیست؟

بین‌ بگ یک نوع مبل راحی بی‌شکل است که با نام‌های مبل شنی یا هپی چیر شناخته می‌شود. در ساخت بین بگ از چوب، فلز ویا پلاستیک استفاده نمی‌شود. جالب است بدانید که این مبل به این دلیل با نام مبل شنی معرفی می‌شود که در پر کردن آن از ماده‌ای بنام گرانول‌های یونولیت استفاده می‌شود. در نتیجه این مبل را می‌توان یک کیسه پر از دانه‌های یونولیتی تصور کرد.

یونولیت بین بگ
یونولیت پرکننده بین بگ

لازم به ذکر است که این گروه از مبلمان بدنه‌ای از جنس پارچه ویا روکش چرم دارد. با استفاده از روکش‌های پارچه‌ای ضدتعریق می‌توان ساعت‌های طولانی بر روی آن‌ها استراحت کرد یا به تماشای تلویزیون پرداخت.

همانطور که گفتیم بین‌بگ‌ها ضخامت بسیار بالایی دارند، به همین جهت وزن‌های بالا را به خوبی تحمل می‌کنند و در برابر پاره‌شدن و خرابی از خود مقاومت نشان می‌دهند. بین بگ‌ها در حال حاضر بصورت تک‌نفره، بین بگ دونفره و حتی سه‌نفره تولید و عرضه می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به نیاز و علایق خود از مناسب‌ترین آن‌ها بهره گیرید.
پارچه بیرونی مورد استفاده یک هپی چیر در سه مدل پارچه مخمل، پارچه خزدار و پارچه طرح چرم تولید می‌شود که پارچه‌های مخمل نسبت به دیگر پارچه‌ها کیفیت، نرمی، راحتی و تنوع رنگ بسیار بالاتری دارند همچنین قیمت آن‌ها نیز مناسب‌تر از چرم طبیعی است. برخی بین بگ‌ها هستند که در قسمت داخلی خود نوعی پارچه‌ آستری دارند.

به همین جهت امکان تعویض و خارج‌کردن پارچه بیرونی جهت شست‌وشو وجود دارد. خوب است بدانید که داخل مبل‌های شنی باکیفیت را بطور معمول با یونولیت پر می‌کنند. منظور از یونولیت در اینجا همان آکاسیو است که درون کارتن لوازم خانگی قرار می‌گیرد و با کشیدن بر روی سیمان زبر دانه‌های آن بطور کامل جدا می‌شوند.

ویژگی‌های بین بگ های ایبلو

بین‌بگ‌ها ویژگی‌های مختلف و بسیاری دارند که بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  •  راحتی و انعطاف‌پذیری بسیار بالا
  • تحمل وزن نسبتاً بالا
  • امکان تغییر حالت بصورت سریع و آسان
  •  قابلیت شست‌وشو آسان
  • تنوع بسیار بالا در رنگ برای مثال هپی چیرهای در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، قرمز، یاسی، نارنجی، قهوه‌ای و… تولید و عرضه می‌شود.
  • وزن سبک و کم که جابجایی آن‌ها را بسیار ساده و راحت می‌کند
  • قابل استفاده برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان
  • قابلیت تعویض پوسته‌ها و رویه‌ها در صورت نیاز
  • و…

انواع هپی چیر با بین بگ

همانطور که گفتیم بین‌بگ‌ها بطورمعمول در مدل‌های یک‌نفره و دونفره و حتی سه‌نفره تولید و عرضه می‌شوند که وزن یک‌نفره آن‌ها ۳ تا ۰۱ کیلوگرم و دونفره ۵ تا ۵۱ کیلوگرم است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر سایز و اندازه بین‌بگ‌ها را می‌توان از لحاظ ظاهری نیز به انواع مختلفی تقسیم و گروه‌بندی کرد. این نوع دسته‌بندی به پارامترهایی نظیر؛ نوع طراحی، جنس و دوخت رویه وابسته است.
خوب است بدانید که مدل‌های یک‌نفره بین نسبت به دونفره محبوبیت بیش‌تری دارد.

اشکال مختلف بین بگ (هپی چیر)

هپی چیر از لحاظ شکل نیز به انواع مختلف و بسیاری تقسیم و گروه‌بندی می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هپی چیر پشتی‌دار، هپی چیر سوسیسی، هپی چیر گرد، هپی چیر بزرگسال، کودک و… اشاره کرد.

کاربردهای هپی چیر

بین بگ را می‌توان یک خمیربازی به شمار آورد که زمان نشستن به سادگی فرم بدن افراد را به خود می‌گیرد. این مبل با انعطاف‌پذیری بسیار بالای خود جهت استراحت‌کردن و ریلکس‌کردن پس از یک روز طولانی و خسته‌کننده، بازی‌کردن، تماشای تلویزیون، کتاب خواندن و… کاملاً مناسب و کاربردی است. شایان ذکر است که از این مبل می‌توان به‌ عنوان صندلی گیم و صندلی راحتی نیز استفاده کرد. این گروه از مبل‌ها بدن شما را بطور کامل در برمی‌گیرد و با نشستن بر روی آن احساس راحتی بسیار می‌کنید.

مکان‌های مورد استفاده بین بگ

همانطور که گفتیم بین بگ با ظاهر ایده‌آل و کاربردهای منحصربه‌فرد خود در امور بسیاری کاربرد دارد. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مکان‌های استفاده از این مبل عبارتند از:

  • منزل
  • محل‌کار
  • ویلا، باغ و هر نوع فضای بسته یا باز جهت استراحت
  • پذیرایی از مهمانان
  •  اتاق خواب
  •  مهدکودک‌ها
  •  رستوران‌ها
  • آتلیه عکاسی
  • اتاق مطالعه
  • فست فود
  • ادارات مختلف و فضای کار اشتراکی
  •  آرایشگاه‌ها
  • گیم نت
  • و…

اگر قصد دارید از بین بگ در محیط کاری خود استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که بین بگ چرمی را در اولویت قرار دهید. چراکه این مبل‌ها با رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی خود یک انتخاب مناسب و بسیار شیک برای انواع محیط کار به شمار می‌آیند. اما اگر قصد دارید از بین بگ در محیط‌های خانگی یا اتاق‌های خواب نوجوانان و جوانان بهره گیرید تا حد امکان نمونه‌های پارچه‌ای مخمل را خریداری نمایید.

لازم به ذکر است که مبل‌ شنی مخمل و خزدار جنس بسیار نرمی دارند و حساسیتی در افراد ایجاد نمی‌کنند. این نوع مبلمان همچنین به سادگی با اتاق خواب جوانان سازگاری و تطابق خواهند داشت.

قیمت‌ بین بگ

قیمت بین بگ  نیز همانند قیمت هر صندلی و مبل دیگر به پارامترهای بسیاری بستگی دارد. بطورکلی می‌توان گفت کیفیت این محصول تعیین کننده قیمت نهایی آن است. برای خرید بین بگ می‌توانید از بخش منو به فروشگاه اینترنتی ایبلو مراجعه کنید در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهای تأثیرگذار بر قیمت یک بین بگ می‌پردازیم.

  • نوع پارچه مبل بین بگ

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهای اثرگذار بر قیمت بین بگ و دیگر مبلمان، نوع پارچه‌ای است که در تولید روکش آن‌ها بکار می‌رود. بطورکلی مهم‌ترین متریال‌‌هایی که در تولید بین بگ بکار برده می‌شوند عبارتند از:

یونولیت (دانه‌های آکاسیو): در یک بین بگ خوب و باکیفیت مواد پرشده داخل آن از یونولیت پرشده است و ناخالصی شامل خرده اسفنج و… ندارد.
 پارچه مرغوب رویه: پارچه بهترین متریال جهت ساخت بین‌بگ‌های منزل و بطورکلی هنگام استفاده‌های طولانی مدت است.
آستری: دو جداره بودن بین بگ قابلیت های کلیدی به آن اضافه می کند که شامل قابلیت شستشوی رویه، تغییر رنگ رویه، شکل پذیری بهتر هنگام نشستن، جریان بهتر هوا اشاره کرد.

  • وزن پارچه مبل بین بگ

هرچه گرماژ و تراکم پارچه‌های بکاررفته در تولید بین بگ بیش‌تر باشد، کیفیت بالاتری نیز خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که این امر قیمت نهایی مبل شنی را نیز تا حدی افزایش می‌دهد.

  • مقدار پارچه مصرفی

یکی‌دیگر از پارامترهای تأثیرگذار در قیمت یک مبل شنی، مقدار پارچه مصرفی است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که هپی چیر های بزرگتر نسبت به ابعاد کوچکتر آن، پارچه بیش‌تری نیاز دارند، به همین جهت قیمت نهایی آن‌ها نیز بالاتر است.

  • کیفیت زیپ

یکی‌دیگر از پارامترهای موثر در قیمت یک هپی چیر کیفیت زیپ آن است. به این معنا که هپی چیرهای باکیفیت پایین دارای زیپ‌های ضعیف و ارزان‌قیمت هستند. اما در سمت دیگر هپی چیرهای باکیفیت‌ بالا زیپ‌هایی مرغوب و طول عمر خوبی دارند.

  • هزینه‌های اضافی موثر بر قیمت هپی چیر

بطورکلی علاوه بر پارامترهای ذکرشده عوامل دیگری نیز بر قیمت بین بگ اثر می‌گذارند که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به گارانتی، خدمات پس از فروش و… اشاره کرد.

تولیدی-مبل-راحتی-مدرن-جدید-مشهد

شست‌وشو هپی چیر

برای شستن یک مبل شنی باید چند مرحله را طی کرد که به ترتیب عبارتند از:
۱_در گام اول رویه را به آرامی از آستر جدا کنید.
۲_رویه را درون ماشین لباسشویی قرار دهید تا با مایع لباسشویی بطور کامل شسته شود.
۳_ در مرحله آخر آستر را داخل رویه قرار دهید
خوب است بدانید که اگر در مبل شنی بدون آستری باشد، قابلیت جدای کردن بار پر شده از رویه وجود نداشته و قابل شست‌وشو نمی‌باشد.

نکات مهم جهت خرید هپی چیر

در حال حاضر شرکت‌ها و برندهای بسیاری در حوزه تولید و عرضه انواع هپی چیر فعالیت دارند. به همین جهت باید هنگام خرید این نوع مبلمان نکات و پارامترهایی نظیر؛ نوع، کیفیت متریال، طرح و رنگ، کیفیت دوخت، اندازه‌ و… را در نظر داشت.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی کامل و دقیق خرید بین بگ پرداختیم. همانطور که گفتیم بین بگ که امروزه با نام‌های مبل شنی یا هپی چیر شناخته می‌شود یکی از جدیدترین انواع مبل است که در ساخت آن از چوب و پلاستیک استفاده نمی‌شود. جالب است بدانید که این مبل به این دلیل با نام مبل شنی معرفی می‌شود که در ساخت آن از ماده‌ای شبیه به شن بنام یونولیت استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این گروه از مبلمان رویه‌ای از جنس پارچه یا روکش چرم دارد. برخی از رویه های چرمی ضدتعریق هستند و می‌توان ساعت‌های طولانی بر روی آن‌ها استراحت کرد یا به تماشای تلویزیون پرداخت. بین‌بگ‌ها بطور معمول در مدل‌های یک‌نفره و دونفره و حتی سه‌نفره تولید و عرضه می‌شود.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه