جستجو
اکسسوری مدرن منزل

فهرست مطالب

اکسسوری مدرن منزل

تاریخ انتشار: 1401/09/10
زمان مطالعه: 5 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
اکسسوری مدرن منزل

اکسسوری‌ها یا همان وسایل تزئینی گروه گسترده‌ای از لوازم جانبی و تزئینی را شامل می‌شود و قرار دادن آن‌ها در قسمت‌های مختلف منزل تاثیر زیادی در جلوه‌ی دکوراسیون داخلی دارد. با اینکه بودن اکسسوری‌ها در محیط حتما الزامی نیست اما روح و جلوه‌ی خاصی به فضا می‌بخشند. لوازم تزئینی خانه نیز مانند مبلمان در سبک‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. اکسسوری مدرن منزل جزو اکسسوری‌های جذاب است و جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های امروزی دارد. این لوازم معمولا با توجه به سلیقه افراد و سبک چیدمان منزل انتخاب می‌شوند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به اکسسوری‌های سبک مدرن علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع اکسسوری مدرن منزل و نحوه‌ی انتخاب و چیدمان صحیح آن‌ها آشنا شوید.

فهرست مطالب

اهمیت استفاده از اکسسوری‌ها در منزل

انواع اکسسوری‌ها در منزل باعث جذابیت محیط خانه می‌شوند و وجود آن‌ها کمک می‌کند تا خانه‌تان شیک و باکلاس دیده شود. البته این لوازم علاوه بر زیبا کردن فضای داخلی، به نوعی نشان دهنده هویت و شخصیت شما هستند و مهمان با دیدن اکسسوری‌ها و نوع طراحی منزل می‌تواند به روحیات و سلیقه صاحب خانه پی ببرد.
انواع اکسسوری‌ها به خوبی می‌توانند فضاهای خالی بین وسایل را پر کنند و این مهمترین دلیلی است که از اکسسوری‌ها استفاده می‌کنیم. همچنین اگر می‌خواهید توجه افراد را به بخش خاصی از خانه جلب کنید می‌توانید این کار را با چیدمان مناسب تعدادی از اکسسوری‌ها انجام دهید. این لوازم باعث ایجاد پویایی و حرکت در فضا شده و گرما و صمیمیت خاصی به فضای خانه می‌بخشند.

دکوراسیون داخلی بدون استفاده از انواع اکسسوری‌ها جذابیت خاصی ندارد و صرفا وجود وسایل کاربردی در خانه، فضا را یکنواخت و بی‌روح جلوه می‌دهد. اما استفاده از اکسسوری‌ها در موقعیت‌های مختلف باعث می‌شود افراد حاضر در آن فضا از گذراندن وقت خود لذت ببرند. همچنین لوازم تزئینی در ایجاد یک تم خاص نقش مهمی دارند. به طوری که می‌توان آن‌ها را متناسب با سن و شخصیت افراد، فصل‌های مختلف و کاربرد آن در فضا انتخاب کرد.
مورد بعدی که اهمیت استفاده از اکسسوری‌ها را نشان می‌دهد تغییر دکوراسیون به کمک اکسسوری‌ها است. هر زمان که احساس کنید فضای خانه و لوازم آن برایتان تکراری شده و حال و هوای قبل را ندارد می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کم و تعویض یا افزودن چند اکسسوری به خانه، جلوه‌ی دکوراسیون را آنطور که می‌خواهید تغییر دهید. این لوازم نقص‌های موجود در فضا را برطرف کرده و با ایجاد زیبایی و هدایت بصری به حفظ تعادل فضای خانه کمک می‌کنند.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

انواع اکسسوری مدرن منزل

سبک مدرن یکی از شیوه‌های برتر و به روز دکوراسیون داخلی است و امروزه افراد زیادی به داشتن خانه‌ای با این سبک علاقه دارند. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند فضای خانه‌تان را جذاب و زیباتر کنید استفاده از انواع اکسسوری مدرن منزل است. این لوازم تزئینی در کنار سایر وسایل خانه به خوبی به تکمیل دکوراسیون کمک می‌کنند.
اکسسوری‌های مدرن از تمام ویژگی‌های این سبک برخوردار هستند و شیک بودن در عین سادگی از خصوصیات بارز این لوازم است. معمولا در طراحی لوازم تزئینی مدرن از خطوط کم، اشکال هندسی ساده و رنگ‌های خنثی و گرم استفاده می‌شود. شاید از خودتان بپرسید که کدام لوازم تزئینی را می‌توان در فضایی با دکوراسیون مدرن استفاده کرد. در ادامه تعدادی از رایج‌ترین انواع اکسسوری مدرن منزل را معرفی می‌کنیم.

بین بگ

این دسته از محصولات که با نام مبل شنی و یا هپی چیر هم شناخته می‌شوند بهترین انتخاب برای تکمیل دکوراسیون مدرن هستند. این مبل‌های راحتی جزو اکسسوری‌ها دسته‌بندی می‌شوند و با توجه به بافت نرم و راحتی که دارند در فضاهای مختلف مثل اتاق نشیمن ، اتاق کودک ، اتاق خواب ، تراس و حتی کنار استخر می‌توان از انواع مدل‌ها و رنگ‌های آن استفاده کرد. بین بگ‌ها در عین حال که حس راحتی و آرامش را به شما انتقال می‌دهند در ترکیب با سایر مبلمان مدرن جذابیت فضا را افزایش می‌دهند. 

آینه‌های ایستاده و دیواری

وجود آینه در بخش‌های مختلف خانه بخصوص در اتاق و قسمت ورودی بسیار ضروری است. در خانه‌هایی با سبک دکوراسیون مدرن می‌توان از انواع آینه‌های قدی و دیواری استفاده کرد. آینه‌های ایستاده دید بهتری را برای شما فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند فضا بزرگتر از چیزی که هست بنظر برسد. مخصوصا اگر آن را در نزدیکی پنجره قرار دهید نور را به داخل فضا منعکس خواهد کرد. آینه‌های بک لایت، هالیوودی، آینه قدی با قاب های‌گلاس و استیل ازجمله رایج‌ترین مدل‌های آینه‌ی مدرن هستند.

لاوست

مبل‌های لاوست یا صندلی‌های عاشقانه نوعی از اکسسوری‌ها هستند که با تنوع بالایی تولید می‌شوند. لاوست‌ اسپرت بهترین انتخاب برای خانه‌ای با سبک چیدمان مدرن است. این تیپ از لاوست‌ها سادگی بیشتری دارند و تنوع طرح و رنگ آن‌ها زیاد است. این اکسسوری‌ها در محل‌های مختلفی از خانه قابل استفاده هستند و قرار دادن آن‌ها در سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و حتی اتاق خواب به تکمیل دکوراسیون و افزایش زیبایی فضا کمک می‌کند. حتی می‌توانید از مبل‌های چستر برای ایجاد هماهنگی و ست کردن با لاوست اسپرت استفاده کنید. لاوست‌هایی که دارای روکش رنگی و طرحدار هستند باعث ایجاد شادی و سرزندگی در فضا می‌شوند.

آباژور ایستاده و رومیزی

آباژور یک اکسسوری کاربردی است و علاوه بر برخورداری از جنبه زیبایی باعث ایجاد روشنایی در فضا می‌شود. آباژورها انواع مختلفی دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوه‌ی بهتری به دکوراسیون خانه بخشید. در این میان انواع ایستاده و رومیزی بیشتر از سایر مدل‌ها در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. آباژورهای مدرن معمولا دارای پایه‌های چوبی یا فلزی با کلاهک‌های ساده و تک رنگ هستند. مدل‌های ایستاده معمولا در فضای پذیرایی و نشیمن و انواع رومیزی در اتاق‌ها قرار داده می‌شوند.

رخت آویز ایستاده

رخت آویزها تنوع بالایی دارند و جزو اکسسوری‌هایی هستند که علاوه بر جنبه‌ی زیبایی به عنوان وسیله‌ای کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زمان‌های گذشته رخت آویزهای ایستاده فقط به صورت یک میله همراه با چند شاخه برای آویز لباس بودند. اما امروزه این اکسسوری مدرن منزل به طور حرفه‌ای و با ظاهری متفاوت طراحی می‌شود. بعضی از مدل‌های آن دارای کمد و کشو برای قرار دادن کیف، کفش و سایر لوازم است. معمولا این اکسسوری کاربردی در قسمت ورودی خانه و اتاق‌ها قرار داده می‌شود.

تابلوهای نقاشی با طرح‌های مدرن

تابلوهای نقاشی به لحاظ هنری ارزش بالایی دارند و استفاده از آن‌ها در خانه تاثیر بسزایی در جلوه‌ی دکوراسیون دارد. این تابلوها هم مانند سایر اکسسوری‌ها در سبک‌های متفاوتی طراحی می‌شوند. به دلیل اینکه این تابلوها در نگاه اول توجه مخاطب را به سمت خود جلب می‌کنند بهتر است آن را متناسب با دکوراسیون انتخاب کنید. تابلوهای نقاشی مدرن طرح‌های ساده و انتزاعی دارند و معمولا در آن‌ها از رنگ‌های ملایم استفاده شده است. تابلوهایی با طرح گل و طبیعت جزو پرطرفدارترین تابلوهای نقاشی هستند و باعث ایجاد حس شادابی در فضای خانه می‌شوند.

کوسن‌های دیزاین

همیشه کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین راه برای ایجاد تغییر اساسی در دکوراسیون، تعویض کوسن‌ها است. این اکسسوری‌های کاربردی تاثیر زیادی در نمای دکوراسیون خانه دارند و با خرید کوسن‌های جدید گویی به کل مبلمان را تعویض کرده‌اید. کوسن‌های دیزاین تنوع زیادی دارند و پارچه‌های آن‌ها به صورت ساده، طرحدار، راه دار و نقاشی شده است. شما می‌توانید لابه لای چند کوسن ساده و رنگی یک کوسن طرحدار و یا نقاشی قرار دهید. این کار باعث افزایش جذابیت دکوراسیون می‌شود.

شال مبل

این اکسسوری مدرن منزل که با نام‌های شال تخت، رانر تخت و پتوی مبلی نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود دکوراسیون و ایجاد جلوه‌ای جدید است. این شال‌ها در جنس‌های نخی، پولیشی و انواع بافت‌ها وجود دارند و برای تزئین مبل‌ها و تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اکسسوری علاوه بر زیباتر کردن فضا گاهی به عنوان روانداز و کاور مبل هم استفاده می‌شود. طیف رنگی شال‌های مبل بسیار متنوع است و شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون خانه‌تان رنگ‌ها و طرح‌های مناسب را انتخاب کنید. درصورتی که شال مبل را با پاف و کوسن ست کنید خانه‌تان روح و جلوه‌ی بسیار دلنشینی خواهد داشت. انتخاب این اکسسوری‌ها با جنس و رنگ‌های مشابه به خوبی می‌تواند دکوراسیون را تکمیل کند.

گلدان‌های چوبی

استفاده از گل‌ها و گلدان‌ها علاوه بر زیبایی محیط، حس سرزندگی را در شما ایجاد می‌کند. گلدان چوبی یک اکسسوری مدرن است و جنبه زیبایی و کاربردی دارد. این اکسسوری هم به تنهایی و هم همراه با گل‌های زیبا به خوبی می‌تواند در فضاسازی خانه به شما کمک کند. گلدان‌های چوبی دارای بافت طبیعی، مقاومت بالا در برابر ضربه و ظاهر ساده‌ای هستند. این ویژگی‌ها به خوبی با دکوراسیون مدرن همخوانی و تناسب دارند و قرار دادن چند گلدان چوبی بزرگ و کوچک در بخش‌های مختلف خانه حس و حال متفاوتی ایجاد خواهد کرد.

مجمسمه‌های چوبی

اگر به دنبال یک اکسسوری مدرن برای فضای خانه هستید مجسمه‌های چوبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اکسسوری‌ها طرح‌های بسیار متنوعی دارند و در هر فضایی از خانه که قرار بگیرند حس گرما و صمیمیت را به آنجا منتقل می‌کنند. مجسمه‌هایی که به صورت دستی ساخته شده‌اند حس‌وحال طبیعی بودن و ارزش بیشتری دارند. استفاده از این لوازم دکوری ظاهری بسیار شیک و متفاوت به خانه شما می‌دهد و یک اکسسوری عالی برای تزئین خانه‌هایی به سبک مدرن است.

نکات مهم در انتخاب و چیدمان اکسسوری مدرن منزل

اکسسوری‌ها لوازمی برای تزئین فضای منزل و بهتر جلوه دادن آن هستند. انتخاب این لوازم و نحوه‌ی چیدمان آن‌ها تاثیر بسیار زیادی در جلوه‌ی دکوراسیون دارد. بنابراین باید قبل از خرید آن‌ها نکاتی را در نظر بگیرید.

توجه به سبک کلی دکوراسیون

یکی از موارد مهم دیگری که در چیدمان اکسسوری‌ها باید مدنظر قرار دهید همخوانی و تناسب لوازم جانبی با دکوراسیون منزل است. دکوراسیون خانه‌تان به هر سبکی که باشد سایر اجزا باید متناسب با آن انتخاب شوند. برای مثال در خانه‌ای با فضای مدرن نمی‌توان تابلوهایی با طرح کلاسیک و دارای قابی با تزئینات زیاد نصب کرد. بنابراین قبل از خرید اکسسوری‌ها حتما سبک چیدمان خانه را در نظر بگیرید تا همه لوازم در هماهنگی و تناسب با یکدیگر جلوه بهتری داشته باشند.

رنگ، بافت و ابعاد اکسسوری‌ها

زمانی که حرف از تناسب رنگ می‌شود منظور صرفا توجه به تناسب تنالیته رنگی دکوراسیون و اکسسوری مدرن منزل نیست. بلکه برای انتخاب رنگ اکسسوری‌ها لازم است به اهمیت و ابعاد آن‌ها هم توجه داشته باشید. برای مثال لوازم تزئینی کوچک با رنگ‌های جیغ جلوه‌ی خوبی در دکوراسیون ندارند و تعادل و تناسب فضا را برهم می‌زنند. همچنین توجه به رنگ زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اکسسوری‌های با رنگ تیره در زمینه‌ی روشن بیشتر به چشم می‌آیند. بافت و رنگ اکسسوری‌ها را نیز می‌توان با توجه به تغییر فصل‌ها و سلیقه شخصی انتخاب کرد.

رعایت تناسب مکان و لوازم

اولین و مهمترین نکته در انتخاب اکسسوری مدرن منزل توجه به تناسب آن از هر نظر با مکان مورد نظر است. این لوازم را باید به گونه‌ای انتخاب کنید که از لحاظ مقیاس و کاربردی با محلی که قرار است در آن قرار داده شوند تناسب داشته باشند. برای مثال راهروی منتهی به اتاق‌های خواب محل مناسبی برای قرار دادن میز کنسول نیست. همانطور که قرار دادن یک آباژور کوچک در سالن پذیرایی بزرگ جلوه‌ی خوبی ندارد. بنابراین قبل از انتخاب و خرید اکسسوری‌ها باید ابتدا مکان مناسب را مشخص کرده و لوازم را نسبت به کاربری ، ابعاد و رنگ فضا انتخاب کنید.

چیدمان لایه‌ای و نامتقارن اکسسوری مدرن منزل

نحوه‌ی چیدمان اکسسوری‌ها به اندازه انتخاب صحیح آن‌ها اهمیت دارد. چیدمان لایه‌ای و نامتقارن یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد جذابیت بیشتر است. در این روش باید اکسسوری‌های بزرگ را قرار داده و لوازم کوچکتر را در تعادل با آن‌ها بچینید. همچنین بهتر است چیدمانتان حالتی نامتقارن داشته باشد. در این صورت دکوراسیون ظاهر کسل کننده‌ای نخواهد داشت. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که کیفیت مهم‌تر از کمیت است و نباید بیش از حد از اکسسوری‌ها استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی انواع اکسسوری‌های مورد استفاده در دکوراسیون مدرن و نحوه صحیح چیدمان آن‌ها پرداختیم. استفاده از لوازم دکوراتیو تاثیر زیادی در جلوه‌ی خانه دارد و بهتر است آن‌ها را نادیده نگیرید. ایبلو یکی از مجموعه‌های تولیدی مبلمان است و می‌توانید اکسسوری مدرن منزل را با کیفیت عالی از این مجموعه خریداری کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی چه نکاتی را باید در زمان خرید مبل راحتی ال در نظر داشت؟ کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه