جستجو
میز تلویزیون 2

فهرست مطالب

کدام میز تلویزیون مناسب دکور منزل شماست؟

تاریخ انتشار: 1401/06/02
زمان مطالعه: 13 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
میز تلویزیون چوبی طوسی

فهرست مطالب

در حال حاضر در بسیاری از موارد چیدمان یک منزل حول محور میز تلویزیون انجام می‌گیرد. به همین خاطر درهنگام خرید میز تلویزیون باید دقت بسیار زیادی داشت و پارامترهای مختلف را در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم مناسب‌ترین میز تلویزیون برای دکور منزل شما را معرفی و بررسی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

میز تلویزیون چیست؟

میز تلویزیون یکی از کاربردی‌‌ترین وسایل در بسیاری از منازل است که در زیبایی بیش‌تر دکور اثرگذار است. البته به این نکته توجه داشته باشید که میز تلویزیون در هر منزلی یافت نمی‌شود، چراکه برخی افراد ترجیح می‌دهند که ال‌سی‌دی منزل خود را به دیوار نصب کنند و هیچ اهمیتی به خرید میز تلویزیون نمی‌دهند.
در حال حاضر میز تلویزیون در سبک و طرح‌های مختلف طراحی و عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که آشنایی با سبک و طرح‌های مختلف میز تلویزیون در خرید میز تلویزیون مناسب تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

انواع میز تلویزیون

میز تلویزیون از نظر سبک به انواع بسیاری تقسیم می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع سبک میز تلویزیون

میزهای تلویزیون انواع بسیاری دارند که هریک از آن‌ها کاربردهای خاصی دارد. در ادامه انواع سبک‌های میز تلویزیون را بطور کامل معرفی و بررسی می‌کنیم.

سبک امروزی

سبک امروزی یکی از آشناترین و پرفروش‌ترین سبک‌های میز تلویزیون است که دارای طرح‌های ساده و جذاب است. همچنین این سبک دارای آپشن‌های دوست‌داشتنی است که مداوم در حال تغییر هستند.
شایان ذکر است که در سبک امروزی هیچ یک از مدل‌ها قدیمی نیست و هرروزه میز تلویزیونی جدید با طرح‌های شگفت‌انگیز ارائه و عرضه می‌شود. از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین میزهای تلویزیون سبک امروزی می‌توان به مینیمال اشاره کرد. دقت داشته باشید که این نوع میزهای تلویزیون یکی از انتخاب‌های اصلی افراد در هنگام خرید میز تلویزیون هستند.

میز تلویزیون مینیمال

میز تلویزیون مینیمال یکی از پرمخاطب‌ترین و پرکاربردترین میز تلویزیون‌های سبک امروزی است که با اندازه و ابعاد بسیار کوچک خود در فضاهای کوچک به سادگی جای می‌گیرد. جالب است بدانید که این میزها برخلاف ظاهر ساده و بسیار جمع و جوری که دارند فضاهای کاربردی قابل استفاده بسیاری در اختیار افراد قرار می‌دهند.
در حال حاضر در طراحی میز تلویزیون مینیمال از خطوط صاف و رنگ‌های خنثی نظیر سفید به فراوانی استفاده می‌شود. همچنین این میزها تزئینات بسیار کمی دارند و بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای فضاهای مدرن و دکوراسیون مینیمال هستند.
در حال حاضر نمونه‌های متحرک و انعطاف‌پذیر میز تلویزیون‌های مینیمال از بهترین و پرفروش‌ترین آن‌ها هستند. این میزها دارای قسمت‌های تاشو یا جمع‌شونده هستند، به همین خاطر به سادگی می‌توان اندازه طولی آن‌ها را کم یا زیاد کرد تا به این ترتیب فضای کم‌تر یا بیش‌تری اشغال کنند. برخی از نمونه‌ میز تلویزیون‌های مینیمال دارای یک صفحه چرخنده در بالای خود هستند که با استفاده از آن دیگر نیاز به چرخاندن میز با هدف تغییر زاویه دید تلویزیون نیست. به عبارتی می‌توان گفت که زمانی که میز تلویزیون شما دارای یک صفحه چرخنده است به راحتی می‌توانید آن را هر جای منزل خود قرار دهید و زاویه دید آن را تنظیم نمایید. میز تلویزیون و انواع مختلف وسایل دکوراسیون منزل از عناصر بسایر مهم هز خانه هستند.

 

سبک مدرن

امروزه میز تلویزیون‌های مدرن از طرح‌های به‌روز و جدید بهره می‌گیرند. این میز تلویزیون‌ها در اغلب موارد از فایبرگلاس و ملامینه طراحی و تولید می‌شوند.
میز تلویزیون‌های سبک مدرن شباهت بسیار زیادی به میز تلویزیون‌های سبک امروزی دارند اما دقت داشته باشید که در ساخت میز تلویزیون‌های مدرن از برش‌های تیز در لبه و خطوط موازی به فراوانی استفاده می‌شود.

سبک کلاسیک

میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک با دیگر سبک‌ها تفاوت‌های بسیاری دارند، چرا که این میز تلویزیون‌ها طراحی‌های سنتی‌تر دارند. لازم به ذکر است که میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک در بیش‌تر موارد از ام دی اف تهیه و تولید می‌شوند. به همین خاطر دوام و استحکام بسیار بالایی دارند و به سادگی آسیب نمی‌بینند.

ویژگی‌های میز تلویزیونی سبک کلاسیک

میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک دارای ویژگی‌های بسیار زیادی هستند که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

نمای نوستالژیک و متفاوت

بارزترین و واضح‌ترین ویژگی میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک نمای متفاوت آن‌ها است. این میزها به شکل رسمی و کاملاً سنتی طراحی می‌شوند.
نمای کلاسیک این میزها از وسایل بسیار قدیمی و طراحی‌های سال‌های گذشته الهام گرفته می‌شود.
میزهای تلویزیون کلاسیک به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که با تماشای آن‌ها خاطره‌ها تداعی می‌شوند.
از اصلی‌ترین و مهم‌ترین متریال‌هایی که در تهیه و تولید میزهای تلویزیون سبک کلاسیک به کار می‌روند به چوب می‌توان اشاره کرد.

دوام و استحکام بسیار خوب و قیمت بالا

همانطور که گفتیم جنس بیش‌تر میزهای تلویزیون کلاسیک از چوب است و از متریال‌های جدید و نوین ازجمله ام دی اف به ندرت در تهیه آن‌ها استفاده می‌شو‌د.
همانطور که می‌دانید چوب از مقاوم‌ترین متریال‌های موجود در بازار است، به همین خاطر میزهای تلویزیون سبک کلاسیک مقاومت و دوام بسیار بالا و به دنبال آن قیمت بالا نیز دارند.

طراحی شلوغ

میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک بطور معمول طراحی شلوغ و بسیار زیادی دارند. لازم به ذکر است که طرح‌های موجود بر روی میز تلویزیون‌های کلاسیک از یک الگو ثابت و از پیش تعیین‌شده پیروی می‌کنند و تازگی چندانی ندارند.
میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک چندان مناسب برای فضاها و سبک‌های مدرن نیستند. البته امروزه در برخی از میزهای تلویزیون تغییراتی ایجاد می‌شود تا به این ترتیب ظاهر آن‌ها کمی مدرن‌تر و جدیدتر شود.

اندازه بزرگ و وزن زیاد

اغلب میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک دارای اندازه و ارتفاع بلند هستند، چراکه این میزها عاج‌های بزرگ و بسیار سنگینی دارند.
پیشنهاد ما به شما این است که اگر یک خانه با متراژ بالا دارید از این میزهای تلویزیون استفاده کنید و در غیر اینصورت نسبت به خرید آن‌ها اقدام نکنید.

رنگ‌های غالبا تیره

پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که اساس و مبنای طرح‌های کلاسیک رنگ تیره است، به همین خاطر میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک رنگ‌های تیره دارند. البته در حال حاضر برخی از میز تلویزیون‌های سبک کلاسیک به صورت تلفیقی از رنگ‌های روشن و تیره طراحی و تولید می‌شوند.

خرید میزتلویزیون پایه فلزی

سبک روستایی

در سبک روستایی میزهای تلویزیون از طرح روستایی و روستیک بصورت تلفیقی استفاده می‌شود. با استفاده از این طرح شما حس می‌کنید که منزلتان با چوب‌های جنگلی زینت داده شده است.
لازم به ذکر است که در تهیه و تولید میزهای تلویزیون روستایی بطور معمول از چوب‌های جلاخورده و بست‌های فلزی استفاده می‌شود و به این ترتیب یک فضای بسیار دلنشین به منزل بخشیده می‌شود.

انواع جنس میز تلویزیون

میزهای تلویزیون با توجه به نوع ساختار و کاربرد از جنس‌های مختلف تهیه و تولید و به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چوبی

همانطور که از نام این نوع میز تلویزیون مشخص است از چوب تولید می‌شود و در رنگ و سبک‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. دقت داشته باشید که متنوع‌بودن رنگ و جنس میزهای چوبی جذابیت آن‌ها را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.
در حال حاضر میز تلویزیون‌های چوبی از چوب طبیعی و مصنوعی تهیه و تولید می‌شوند و قیمت‌های مختلف دارند.
درنهایت می‌توان گفت که با میزهای چوبی حس طبیعی‌بودن و لوکس‌بودن به خوبی منتقل می‌شود.

فلزی

میز تلویزیون‌های فلزی از دیگر میز تلویزیون‌های موجود در بازار هستند که طرفداران چندانی ندارند. از دلایل اصلی عدم استقبال از این نوع میزهای تلویزیون می‌توان به نداشتن تنوع و مدل اشاره کرد.
بطورکلی می‌توان گفت که میزهای تلویزیون فلزی از پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین میزها در فضاهای پر رفت‌وآمد و ادارات هستند.

شیشه‌ای

میز تلویزیون‌های شیشه‌ای در ابتدای عرضه با استقبال بسیار زیادی از سمت مردم مواجه شدند اما با گذشت زمان محبوبیت این میزها بسیار کاهش یافت و دیگر تبدیل به گزینه‌ای جهت خرید میز تلویزیون نبودند.
از مهم‌ترین دلایل عدم استقبال از میزهای شیشه‌ای می‌توان به آسیب‌پذیربودن آن‌ها در برابر ضربه، عدم تنوع در طرح و مدل و… اشاره کرد.

انواع مدل میز تلویزیون

میز تلویزیون انواع بسیاری دارد که انتخاب هریک از آن‌ها با توجه به سلیقه فرد، چینش منزل و… انجام می‌گیرد. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین انواع مدل‌های میر تلویزیون می‌پردازیم.

پازلی

همانطور که از نام این نوع میز تلویزیون مشخص است همانند پازل می‌توان اندازه آن‌ها را متناسب با ابعاد منزل و چیدمان خانه تغییر داد. لازم به ذکر است که میزهای تلویزیون پازلی بطور معمول از ام دی اف تهیه و تولید می‌شوند.
درنهایت دقت داشته باشید که میزهای تلویزیون پازلی از قطعات مختلف تشکیل شده‌اند، به همین خاطر به هر مدلی که تمایل داشته باشید می‌توانید آن‌ها را در کنار هم قرار دهید و به این ترتیب به منزل خود تازگی و طراوت ببخشید.

کنسولی

میز تلویزیون کنسولی از بهترین و کاربردی‌‌ترین میز تلویزیون‌های موجود در بازار است که با هر نوع چیدمان و متراژی به راحتی ست می‌شود. شایان ذکر است که میز تلویزیون‌های کنسولی در قسمت جلویی خود دارای کشو هستند، به این ترتیب شما می‌توانید وسایل مربوط به تلویزیون یا هر نوع وسیله دیگر را در آن‌ها قرار دهید.
دقت داشته باشید که در حال حاضر میزهای کنسول در انواع مختلف و بسیاری تولید و عرضه می‌شوند و تمام سلیقه‌ها و نیازها را دربر می‌گیرند. درنتیجه این امر شما می‌توانید هر نوع میز تلویزیون کنسولی که در نظر داشته باشید را خریداری نمایید.

 

انتخاب و خرید میز تلویزیون

در هنگام انتخاب و خرید میز تلویزیون باید به پارامترهای بسیاری توجه داشت که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

سایز مناسب میز تلویزیون

همانطور که می‌دانید بهترین و مناسب‌ترین مکان جهت قراردادن تلویزیون اتاق تلویزیون یا نشیمن است. دقت داشته باشید که شما باید پیش از خرید میز تلویزیون سایز مناسب آن را انتخاب کنید. برای این امر می‌توانید تلویزیون خود را اندازه‌گیری کنید و به این ترتیب متوجه شوید که این تلویزیون در محیط موردنظر شما جای می‌گیرد یا خیر.
شایان ذکر است که میزهای تلویزیون دیواری از نظر ابعاد یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن هستند، چراکه فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند.

وسایل روی میز تلویزیون

همانطور که می‌دانید امروزه در بسیاری از موارد تنها تلویزیون بر روی میز تلویزیون قرار نمی‌گیرد و علاوه بر آن وسیله‌هایی نظیر؛ دستگاه پخش دی‌وی‌دی، سی‌دی، کنسول‌های بازی، وسایل سرگرمی و…نیز قرار می‌گیرند، به همین خاطر در هنگام انتخاب میز تلویزیون باید به این نکته توجه داشت و یک میز مناسب خریداری کرد.

انعطاف‌پذیری میز تلویزیون

برخی افراد در ابتدا یک مکان برای تلویزیون خود در نظر می‌گیرند و دیگر آن را تغییر نمی‌دهند اما در سمت دیگر برخی دیگر علاقه بسیار شدیدی به تغییر مکان تلویزیون دارند، به همین خاطر در هنگام انتخاب میز تلویزیون باید به این نکته توجه داشت و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد.

توجه به تعداد کابل‌ها در انتخاب و خرید میز تلویزیون

همانطور که می‌دانید در حال حاضر اغلب میزهای تلویزیون دارای مکان و جای مشخص برای عبور کابل‌ها هستند. اما اگر در کنار تلویزیون خود قصد داشته باشید از دستگاه‌هایی نظیر؛ اسپیکر، پخش دی‌وی‌دی و… استفاده کنید بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. درنتیجه این امر باید در هنگام خرید میز تلویزیون به تعداد کابل‌ها و جایگاه کابل‌ها توجه بسیار زیادی داشته باشید.

کدام میز تلویزیون مناسب دکور منزل شماست؟

پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که برای انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب باید به دکور، چیدمان و متراژ منزل خود دقت داشته باشید، چرا که برخی از میزهای معرفی‌شده بسیار زیبا و جذاب هستند اما زمانی که در چیدمان و دکور منزل شما قرار می‌گیرند نمای واقعی خود و‌ جذابیت اولیه را از دست می‌دهند.
بطورکلی می‌توان گفت انتخاب مدل میز تلویزیون مناسب برای دکور منزل شما کاملاً به سلیقه، مدل فضای خانه، اندازه تلویزیون و بودجه شما بستگی دارد. احتمالاً با خود می‌گویید که چگونه این میز را می‌توان انتخاب کرد؟ دقت داشته باشید که در حال حاضرهیچ جای نگرانی نیست، چرا که با توجه به تنوع بسیار بالای میزهای تلویزیون به سادگی می‌توانید مدل موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.
جمع‌بندی
در مطالب فوق به بررسی کامل و دقیق مناسب‌ترین میز تلویزیون برای خرید پرداختیم. همانطور که گفتیم انتخاب و خرید میز تلویزیون تا حد بسیار زیادی به سلیقه افراد و بودجه درنظر گرفته‌شده بستگی دارد. البته متراژ منزل و فضای شما نیز بسیار مهم است. چرا که اگر میز تلویزیون شما بسیار بزرگ باشد بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد. درنهایت دقت داشته باشید که امروزه با توجه به تنوع بسیار زیاد میزهای تلویزیون در بازار انتخاب و خرید میز تلویزیون مورد نظر بسیار آسان است و با سختی خاصی درگیر نخواهید شد.

برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی چگونه بهترین میز جلو مبلی را انتخاب کنیم؟ کلیک کنید.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه