جستجو
آلمیرا با تلفیقی از دو پارچه متفاوت، یک دکوراسیون جذاب را در قالب مبل های راحتی به شما هدیه می دهد. پایه‌هایی کوتاه و مخروطی شکل، تکیه گاه نسبتا بلند در مقایسه با سایر مدل های راحتی و همچنین استفاده از فنر هایی باکیفیت در قسمت نشیمن که حس انعطاف پذیری فوق العاده ای در هنگام نشستن می دهد.
تفاوت‌های مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک؟.2

فهرست مطالب

تفاوت‌های مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک؟

تاریخ انتشار: 1401/02/03
زمان مطالعه: 10 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
خرید مبل کلاسیک

اگر قصد خرید مبل داشته باشید بدون شک انواع مختلف آن شما را سردرگم خواهد کرد. مبل‌های کلاسیک و نئوکلاسیک از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین انواع مبل موجود در بازار هستند. همانطور که از نام مبل کلاسیک مشخص است این نوع مبل سبک کلاسیک بسیار زیبایی دارد. مبل نئوکلاسیک راحتی نیز نوعی مبل است که می‌توان آن را هم کلاسیک به شمار آورد و هم مدرن. در این مقاله مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک را بطور کامل معرفی و بررسی و درنهایت تفاوت‌های میان این دو نوع مبل را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مبل کلاسیک چیست؟

برای آنکه مبل کلاسیک را بهتر بشناسید خوب است که پیش از هرچیزی با معنا و مفهوم واژه کلاسیک آشنا شوید. کلاسیک صفتی است که از واژه لاتین کلاسیکوس گرفته می‌شود. منظور از کلاسیکوس در اینجا درجه یا رتبه اول است. بطورکلی منظور از آثار کلاسیک آثاری است که در ارتباط با سنت‌های قدیمی هستند که با زندگی در زمان حال و امروزی هماهنگ می‌شوند. این آثار با شرایط حال تناسب و سازگاری بسیار بالایی دارند.
‌لازم به ذکر است که بسیاری از افراد با شنیدن کلمه کلاسیک با خود می‌گویند که این آثار بسیار قدیمی هستند و مناسب دکوراسیون امروزی منزل ما نیستند. این نکته را در نظر داشته باشید که آثار کلاسیک قدیمی نیستند و سبک طراحی آن‌ها با توجه به هنرهای اصیل انجام می‌گیرد. برای آنکه مفهوم آثار کلاسیک را بهتر درک کنید فرش ایرانی را در نظر بگیرید. این فرش نوعی اثر کلاسیک است که نقش‌های آن ریشه در هویت و فرهنگ ایران دارد. اما هیچوقت قدیمی نمی‌شود و همیشه جذابیت اولیه خود را دارد.
مبل کلاسیک یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع مبلمان است که با طراحی سنتی خود و با الهام از تاریخ سبک جذاب و بسیار زیبایی به مخاطبان ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که مبلمان کلاسیک هویت مشخص و منحصربه‌فردی برای خود دارد که این امر آن را از دیگر مبلمان‌های موجود در بازار متمایز می‌سازد.
این نکته را در نظر داشته باشید که مبلمان کلاسیک بر روی خطوط و فضاهای منحنی تأکید بسیار زیادی دارند. این نوع مبلمان همچنین ریزه‌کاری‌ها و پیچیدگی‌های بسیار ظریف و دقیقی نیز دارند که این امر موجب طراحی خاص آن می‌شود. جالب است بدانید که مبلمان کلاسیک ریشه در کشور‌های اروپایی دارند. به عبارت دیگر نخستین طراحان این نوع مبلمان اروپایی بوده‌اند. البته در حال حاضر در کشورهای شرقی و عربی و خاورمیانه دکوراسیون‌ و معماری‌های جذاب این نوع مبلمان را می‌توان مشاهده کرد.

ویژگی‌های مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک ویژگی‌های مختلف و بسیاری دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ظرافت بسیار بالا

مبلمان کلاسیک یکی از ظریف‌ترین انواع مبل موجود در بازار هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که منظور از ظرافت در اینجا ضعیف ‌بودن یا شکنندگی نیست. بلکه منظور از ظرافت در اینجا هماهنگی تک‌تک اعضا با یکدیگر است. لازم به ذکر است که فرم کلی بدنه، رنگ و نوع پوشش، نقش و نوع پارچه استفاده شده در یک مبل کلاسیک باید با دقت و هماهنگی بسیار بالا انتخاب شوند. جالب است بدانید که یکی از شاخصه‌های اصلی که مبل کلاسیک را از دیگر مبلمان‌ متمایز می‌سازد، ظرافت در انتخاب و طراحی آن است که درنهایت موجب زیبایی بیش از حد آن می‌شود.

  • استفاده از چوب

در طراحی مبلمان کلاسیک با استفاده از چوب های جنگلی حس طبیعت به محیط زندگی به خوبی منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که با اثر آرام‌بخش مبلمان کلاسیک و گرمای حاصل از طبیعت چوب فضایی دلچسب و بسیار زیبا در منزل ایجاد می‌شود که در نتیجه این امر فضای خانه مطبوع، گرم، دلپذیر و جذاب خواهد شد.

  • منبت‌کاری مبل کلاسیک

در طراحی و تولید مبلمان کلاسیک از منبت‌کاری به فراوانی استفاده می‌شود. در این نوع مبلمان از پشتی‌هایی بلند استفاده می‌شود که با تاج‌هایی به دقت تراشیده شده‌اند و به این ترتیب منبت‌کاری بطور کامل انجام می‌گیرد. شایان ذکر است که در مبلمان کلاسیک پایه‌های کنده‌کاری شده ظریف به همراه تشکچه‌هایی با پارچه‌های سنگین نظیر؛ مخمل نیز به فراوانی مشاهده می‌شود.

  • کیفیت بالای مبل کلاسیک

از دیگر ویژگی‌های مبلمان کلاسیک می‌توان به کیفیت و عمر بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد. این نوع مبلمان کیفیت بسیار بالای خود را مدیون چوب منحصربه‌فرد خود است.

  • رنگ مبل کلاسیک

بطورکلی می‌توان گفت رنگ‌آمیزی انواع مبلمان به کمک دو نوع رنگ پوششی و براق انجام می‌گیرد. همانطور که از نام رنگ‌ پوششی مشخص است، سطح چوب را بطور کامل می‌پوشاند و به این ترتیب مانع از جلوه طرح طبیعی چوب می‌شود.

 اما در رابطه با رنگ شفاف چنین شرایطی وجود ندارد و با نگاه‌کردن به سطح چوب می‌توان به سادگی حس خوشایند چوب را متوجه شد. شایان ذکر است که رنگ‌آمیزی مبلمان کلاسیک باید با بهترین و باکیفیت‌ترین رنگ‌های موجود در بازار انجام گیرد تا به این ترتیب یک محصول ایده‌آل تولید و عرضه شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر مبلمان کلاسیک بطور معمول در رنگ‌های خنثی نظیر؛ کرم، طوسی، بژ یا طلایی تولید و عرضه می‌شوند. البته می‌توان این نوع مبلمان را در رنگ‌های دیگر نیز در بازار یافت.

  • پارچه مبل کلاسیک

در حال حاضر روکش مبلمان کلاسیک با پارچه‌های مختلف نظیر؛ ترک، چینی، ایرانی و… تهیه و تولید می‌شود. لازم به ذکر است که هریک از پارچه‌های ذکرشده کیفیت و قیمت متفاوت و منحصربه‌فردی دارند. 

برای مثال پارچه ترک کیفیت بالایی دارد که این امر در قیمت آن نیز اثرگذار است. امروزه روکش مبلمان کلاسیک بطور معمول با پارچه‌های ایرانی انجام می‌گیرد. این پارچه‌ها علاوه بر کیفیت بسیار بالا قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای نیز دارند و در قیمت نهایی مبلمان کلاسیک افزایش چندانی نمی‌گذارند.

  • چیدمان مبل کلاسیک در منزل

همانطور که می‌دانید انتخاب مبلمان باید با توجه به فضای داخلی یک منزل و دکوراسیون آن انجام گیرد. مبل کلاسیک سبک رسمی دارند و به دلیل شکل طراحی خود نیاز به فضای بزرگ به همراه سبک سنتی دارند تا به این ترتیب بتوانند در محیط موردنظر جلوه زیبایی داشته باشند. 

خوب است بدانید که استفاده از فرش‌های سنتی و بکارگیری آباژور و لوسترهای چوبی جهت نورپردازی به ایجاد این فضا کمک بسیاری می‌کند. البته پرده‌ها یا دیگر اکسسوری‌های تزئینی نیز می‌توانند در این امر کمک‌کننده باشند.

درنهایت این نکته را در نظر داشته باشید که مبلمان کلاسیک با توجه به اندازه بزرگ خود بطورمعمول برای خانه‌های بزرگ مناسب هستند. به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که برای منازل آپارتمانی خود از مبلمان‌های ظریف‌تر و کوچک‌تر استفاده نمایید.

  • قیمت مبل کلاسیک

بطورکلی مبل کلاسیک نیز همانند هر نوع مبلمان و حتی کالا قیمت ثابت ندارد و قیمت آن به ‌کیفیت محصول و جنس استفاده‌شده بستگی دارد. اما با این وجود می‌توان گفت که قیمت مبلمان کلاسیک در بسیاری از موارد نسبت به مبل راحتی بیش‌تر و نسبت به مبل استیل کم‌تر است. 

به همین خاطر اگر منزل بزرگ دارید و به دنبال خرید مبلمان استیل هستید اما قصد بودجه کافی برای این امر ندارید، مبل کلاسیک یک انتخاب مناسب برای شما محسوب می‌شوند.

مدل های مبل کلاسیک ایبلو

مبل نئوکلاسیک چیست؟

بطورکلی می‌توان گفت مبل نئوکلاسیک نوعی مبل ترکیبی از سبک‌های مبلمان مدرن و مبلمان کلاسیک است. این نوع مبل سبکی میان سبک مدرن و سبک کلاسیک دارد و شما می‌توانید المان‌ها و طراحی مدرن را به همراه عناصر سبک کلاسیک در آن مشاهده نمایید.

مبلمان نئوکلاسیک فرم‌های ساده طراحی مدرن را با ظرافت‌های سبک کلاسیک به خوبی ترکیب می‌کند و به این ترتیب یک جلوه زیبا و بسیار چشمگیر به منزل و فضای موردنظر شما می‌دهد. مبل‌های کلاسیک یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مبل ها در بازار امروزی هستند که توجه هرفرد را به خود جلب می‌نمایند.

مزایای مبل نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک مزایای مختلف و بسیاری دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • هماهنگی با انواع دکوراسیون

مبلمان نئوکلاسیک با رنگ‌های خنثی و ترکیب مدرن و کلاسیک خود به سادگی با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شود. این نوع مبلمان هیچ ناهماهنگی و تضادی میان احزاب دکوراسیون داخلی خانه شما ایجاد نمی‌کند.

  • تنوع زیاد

بطورکلی می‌توان گفت یکی از متنوع‌ترین مبلمان‌‌های موجود در بازار، مبلمان نئوکلاسیک است. این نوع مبلمان در طرح و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود و تمام نیازها و سلایق را دربرمی‌گیرد.

  • دوام بسیار بالا

همانطور که گفتیم مبل نئوکلاسبک به مبلمان کلاسیک بسیار تشابه دارند. یکی از پارامترهای این مشابهت، دوام و مقاومت بسیار بالای این گروه از مبلمان است. مبلمان نئوکلاسیک با دوام و مقاومت بسیار بالای خود از آسیب‌های مختلف محیطی در امان می‌مانند و به این ترتیب تا مدت‌های نسبتاً طولانی کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کنند.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

مدل های مبل نئوکلاسیک ایبلو

تفاوت‌های مبل کلاسیک و نئوکلاسیک

حال که با مفهوم مبل کلاسیک و نئوکلاسیک آشنا شده‌اید تفاوت‌های میان آن‌ها را می‌توان به سادگی بیان کرد. بطورکلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌های میان این دو نوع مبلمان عبارت است از:

1. رنگ در مبل کلاسیک و نئوکلاسیک

بطورکلی مبلمان نئوکلاسیک رنگی مشابه با مبلمان کلاسیک دارند اما با این تفاوت که این گروه از مبلمان سادگی و لطافت بسیار بیش‌تری دارند و در تولید آن‌ها بطورمعمول از رنگ‌های خنثی و ملایم نظیر؛ خاکستری، سفید، بژ، کرم و شکلاتی استفاده می‌شود.

2. ابعاد و اندازه‌های مبلمان

کلاسیک و نئوکلاسیک
مبلمان کلاسیک با اندازه‌های نسبتاً بزرگ خود برای خانه‌های بزرگ کاملاً مناسب هستند و استفاده از آن‌ها در خانه‌های کوچک جلوه خوبی ندارد.

 اما در سمت دیگر مبلمان نئوکلاسیک با ابعاد کوچکتر خود یک انتخاب مناسب و ایده‌آل برای خانه‌های کوچک و آپارتمان‌ها هستند.

3. پارچه مبل

از دیگر تفاوت‌های میان مبل کلاسیک و نئوکلاسیک می‌توان به پارچه مبل آن‌ها اشاره کرد. در مبلمان نئوکلاسیک برخلاف مبلمان کلاسیک از پارچه‌های مبلمان ساده یا پارچه‌هایی با جزئیات کمتر استفاده می‌شود.

4. نقش و نگار در مبل کلاسیک و نئوکلاسیک

مبلمان کلاسیک با نقش و نگارهای بسیار زیاد خود یک انتخاب مناسب برای افرادی به شمار می‌آیند که به دکوراسیون پر زرق و برق و تجملاتی علاقه دارند. اما در سمت دیگر مبلمان نئوکلاسیک دارای نقش و نگارهای کم‌تر، ظریف‌تر و ساده‌تر هستند.

 البته این نکته را در نظر داشته باشید که مبل نئوکلاسیک را نیز در برخی موارد با درخواست مشتری می‌توان بسیار مجلل و باشکوه طراحی و تولید کرد.

5. قیمت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک

یکی‌دیگر از تفاوت‌های مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک قیمت آن‌ها است. لازم به ذکر است که با توجه به ابعاد و اندازه، نوع پارچه و ویژگی‌های کلی مبلمان، میزان متریال‌ مصرفی در مبلمان نئوکلاسیک کمتر است. درنتیجه این امر قیمت مناسب‌تر و کمتری نسبت به مبلمان کلاسیک خواهد داشت.

درنهایت همانطور که گفتیم قیمت مبلمان ثابت نیست و به پارامترهای مختلف و بسیاری ازجمله نوع چوب، تعداد اجزای ست مبلمان، جنس پارچه مبلی، نوع رنگ بکاررفته در چوب مبلمان و… بستگی دارد. به همین خاطر هنگام خرید مبلمان حتماً با توجه به بودجه موردنظر خود این نکات را در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به معرفی و بررسی تفاوت‌های میان مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک پرداختیم.
همانطور که در مطالب فوق گفتیم مبلمان کلاسیک یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع مبلمان موجود در بازار هستند. این نوع مبلمان طراحی سنتی زیبایی دارند که از آثار تاریخی الهام گرفته است. در حال حاضر این نوع مبلمان یکی از انتخاب‌های اصلی و اولیه هر فرد جهت خرید مبلمان است. مبلمان کلاسیک ریزه‌کاری‌ها و پیچیدگی‌های بسیار ظریف و دقیقی نیز دارد که این امر موجب طراحی خاص آن می‌شود. 

در سمت دیگر مبل نئوکلاسیک نوعی مبل ترکیبی از سبک‌های مبل مدرن و مبل کلاسیک است. این نوع مبل سبکی میان سبک مدرن و سبک کلاسیک دارد. این دو گروه مبلمان تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رنگ، ابعاد و اندازه، پارچه، نقش‌ونگار، قیمت و… اشاره کرد. 

در هنگام خرید مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک حتماً دیگر اجزای منزل و دکوراسیون خود را نیز در نظر بگیرید و با توجه به رنگ فرش، پرده و دیگر اجزای مشابه نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایید. برای مثال بهترین و مناسب‌ترین نوع فرش برای مبلمان کلاسیک، فرش‌های ایرانی با نقش و نگارهای سنتی و اصیل هستند. اما در سمت دیگر فرش‌هاییذبا نقش و نگار کمتر و ساده تر و با رنگ‌های ملایم که به سبک مدرن نزدیک هستند، با مبلمان نئوکلاسیک سازگاری دارند.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه