جستجو
آلمیرا با تلفیقی از دو پارچه متفاوت، یک دکوراسیون جذاب را در قالب مبل های راحتی به شما هدیه می دهد. پایه‌هایی کوتاه و مخروطی شکل، تکیه گاه نسبتا بلند در مقایسه با سایر مدل های راحتی و همچنین استفاده از فنر هایی باکیفیت در قسمت نشیمن که حس انعطاف پذیری فوق العاده ای در هنگام نشستن می دهد.
بهترین متریال در مبلمان

فهرست مطالب

بهترین متریال در مبلمان چیست؟

تاریخ انتشار: 1401/02/03
زمان مطالعه: 10 دقیقه
منبع: مجله دکوراسیون داخلی
بهترین متریال مبلمان

فهرست مطالب

بهترین متریال در مبلمان را می شناسید؟ کدام چوب،فنر،پارچه،اسفنج و …. مناسب تولید و تهیه مبلمان هستند؟ زمان خرید به چه مواردی توجه کنیم؟ در ادامه به بررسی دقیق و کامل بهترین متریال‌های تولید مبلمان می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

متریال مبلمان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده یک مبل است که در صورت استفاده صحیح و درست، یک محصول منحصربه‌فرد و باکیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد. مجموعه ایبلو یکی از برندهای تولید کننده‌های انواع مبلمان از جمله مبلمان نئوکلاسیک و مدرن است. این شرکت از بهترین متریال‌های موجود در بازار ازجمله چوب‌های مقاوم و مستحکم، اسفنج (ابر) مرغوب، پارچه‌های باکیفیت‌ و زیبا و… جهت تولید مبلمان استفاده می‌کند. 

متریال در مبلمان 

بطورکلی می‌توان گفت منظور از متریال مبلمان جنس یا اجزای بکاررفته در آن است. متریال مبلمان در بسیاری از موارد چوب‌های موجود در طبیعت است. در حال حاضر متریال انواع مختلف و بسیاری دارد که باید از مصالح متنوع و قابلیت‌های آن‌ها بهره گرفت.

متریال‌های مورد استفاده در تولید انواع مبلمان

در حال حاضر ایبلو جهت تولید مبل راحتی و مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک از متریال‌های مختلف و بسیاری بهره می‌گیرد که اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • چوب افرا بهترین متریال در مبلمان

چوب افرا از دیگر چوب‌های بکاررفته در صنایع مبلمان است که قابلیت کنده‌کاری‌ و تراش‌کاری بسیار بالایی دارد. این نوع چوب کیفیت و دوام بسیار بالایی دارد و در دسته چوب‌های نیمه‌سنگین و قابل تورق قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای چوب افرا در تولید انواع مبلمان می‌توان به دوام و تحمل بسیار بالا، رنگ‌آمیزی بسیار سریع و ساده، قیمت مقرون به صرفه و مناسب و… اشاره کرد.

  • چوب توت بهترین متریال در مبلمان

چوب توت از آن دسته چوب‌هایی است که از گذشته تا به امروز در ساخت وسایل چوبی مختلف ازجمله انواع مبلمان به فراوانی کاربرد دارد. این نوع چوب سخت است و چگالی متوسط دارد. همچنین تخلل بسیار خوبی نیز دارد و به سادگی می‌توان سوراخ‌های کوچک و بزرگ آن را مشاهده کرد. چوب توت رنگ قهوه‌ای طلایی بسیار زیبایی دارد که این رنگ با افزایش سن درخت به قهوه‌ای مایل به قرمز تیره تغییر می‌کند. مبلمان تولیدی با چوب درخت توت مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و پوسیدگی و حشرات به آن‌ها آسیبی نمی‌رسانند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت این نوع مبلمان نسبتاً بالا است.

  • چوب ممرز بهترین متریال در مبلمان

ممرز نوعی درخت برگ‌ریز اروپایی است که در شمال ایران نیز گونه‌های از آن قابل مشاهده است. این درخت برای رشد نیاز به آب‌وهوای گرم دارد و بطورمعمول در مناطقی وجود دارد که راش و بلوط رشد می‌کنند. چوب ممرز نوعی چوب بسیار سخت به شمار می‌آید اما متأسفانه این سختی می‌تواند در محصول تولیدی ترک ایجاد کند. جالب است بدانید که چوب ممرز از چوب راش سخت‌تر اما از چوب گردو ضعیف‌تر است. چوب ممرز با رنگ بسیار زیبای خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

  • چوب ماهون بهترین متریال در مبلمان

چوب ماهون یکی‌دیگر از بهترین متریال در مبلمان است. از این چوب برای تهیه و تولید انواع مبلمان ازجمله مبلمان نئوکلاسیک و مدرن است. این نوع چوب نوعی چوب سخت و بسیار گران‌قیمت است که رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تیره دارد. چوب ماهون در طبیعت به فراوانی یافت می‌شود و به‌عنوان یکی از پرکاربردترین چوب‌های تولید انواع مبلمان شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که چوب ماهون گردوغبار را به سادگی نشان می‌دهد و نیاز به تمیزکاری مداوم دارد.

  • چوب گیلاس بهترین متریال در مبلمان

این نوع چوب ماندگاری بسیار بالایی دارد و به سادگی می‌توان آن را به شکل‌های مختلف درآورد. چوب گیلاس رنگ طبیعی قهوه‌ای متمایل به قرمز دارد و برخلاف دیگر چوب‌های مورد استفاده در تولید مبلمان قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد.
لازم به ذکر است که چوب گیلاس خاصیت رنگ‌پذیری و لاک‌خوری بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. اما پیشنهاد ما به شما این است که به دلیل رنگ زیبای این نوع چوب حتماً از رنگ‌های شفاف نظیر؛ سیلر، کیلر و پلی‌استر برای این امر استفاده نمایید.

  • چوب روسی

بطورکلی می‌توان گفت به چوب‌های وارد شده از کشور روسیه به ایران، چوب‌های روسی می‌گویند. این گروه از چوب‌ها بطور معمول از درختان بلوط، راس، کاج، نراد و گونه‌های مختلفی از درختان بومی این منطقه تهیه و تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که چوب‌های روسی از طریق قطع درختان و تبدیل آن‌ها به الوارهای قابل حمل به تمام کشورهای جهان صادر می‌شوند. این چوب یکی از بهترین متریال در مبلمان به حساب می آید.

ویژگی‌های چوب‌های روسی

چوب‌های روسی ویژگی‌های بسیاری دارند که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:
• سبکی زیاد
• ضریب الاستیته بالا
• قدرت انعطاف‌پذیری نسبتاً بالا
• خوش‌کاربودن و سنباده‌خوری خوب
• میخ‌خوری و پیچ‌خوری عالی
• قابل استفاده در صنعت کاغذسازی
• و…

2-اسفنج

اسنفج یکی از بهترین متریال‌ها در تهیه و تولید انواع مبلمان ازجمله مبلمان ایبلو است. اسنفج با تراکم و وزن بسیار بالای خود، نرمی بسیار خوبی به مبلمان می‌بخشد. در هنگام خرید اسفنج حتماً به سراغ مکان‌های فروش معتبر روید تا به این ترتیب بهترین و باکیفیت‌ترین اسنفج موجود در بازار را تهیه و تولید نمایید.

3-پارچه

قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین متریال مبلمان، پارچه است. امروزه پارچه مبلی را از لحاظ جنس و بطورکلی به سه دسته تقسیم و گروه‌بندی می‌کنند که عبارتند از:
• پارچه رومبلی طبیعی: پنبه‌ای، نخی، پشمی، کتان، ابریشم و…
• پارچه رومبلی مصنوعی: نایلون، پلی‌استر، ویسکوز و…
• پارچه رومبلی ترکیبی
البته لازم به ذکر است که در هنگام مراجعه به بازار جهت خرید پارچه مبلی با اسامی مختلف از این پارچه ازجمله پارچه مبلی مازراتی، پارچه مبلی نخی یا پنبه‌ای، پارچه مبلی کتان، پارچه مبلی نانو و… مواجه خواهید شد.

چرم: یکی‌دیگر از انواع متریال‌ مبلمان، چرم است. این نوع متریال در مبلمان با ظاهر خاص و انعطاف‌پذیر خود یک روکش مناسب برای انواع مبل به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که چرم قیمت نسبتاً بالا و گرانی دارد، به همین خاطر بطور معمول از آن جهت روکش اصلی مبلمان استفاده می‌شود و دیگر بخش‌های مبلمان با متریال‌‌های جایگزین پوشانده می‌شوند.

هیچ محصولی مطابق با انتخاب شما یافت نشد.

4-فنر

بطورکلی می‌توان گفت فنر وسیله‌ای دارای خواص ارتجاعی است و قدرت برگشت‌پذیری بسیار بالایی دارد. در انواع مبلمان فنر به گونه‌ای طراحی می‌شود که مقدار انرژی که به یک جسم وارد می‌شود را در خود ذخیره می‌کند و بلافاصله پس از بازگشتن به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. در حال حاضر در مبلمان از فنرها به دو صورت کششی و فشاری استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که فنرهای فشاری استفاده ‌شده در مبل به دو صورت تقسیم و گروه‌بندی می‌شوند که عبارتند از:
• لول
• سینوسی
شایان ذکر است که فنرهای مورد استفاده در انواع مبلمان از جنس فولاد و گالوانیزه هستند‌ و ایبلو از آن‌ها در زیر فوم‌ها و اسفنج‌های مبلمان استیل استفاده می‌کند تا به این ترتیب انعطاف‌پذیری مبلمان به خوبی افزایش یابد.

فلز

از دیگر متریال‌های تهیه و تولید انواع مبلمان می‌توان به فلز اشاره کرد. این نوع فلزها سبک، انعطاف‌پذیر و بسیار بادوام هستند. مبلمان استیل نوعی مبل هستند که بصورت اختصاصی از فلز ساخته می‌شوند. این نوع مبلمان را به سادگی می‌توان به هر شکلی درآورد. این نکته را در نظر داشته باشید که مبلمان استیل به تنهایی ظاهر سرد و خشن دارند و جلوه خوب و چشمگیری به منزل شما نمی‌دهند. توجه داشته باشید که در حال حاضر مبلمان فلزی نوعی مبل بسیار مناسب برای فضاهای باز به شمار می‌آیند.

بهترین متریال‌ در مبلمان چیست؟

حال که با متریال‌‌های امروزی تولید مبلمان آشنا شده‌اید احتمالاً با خود می‌گویید که بهترین این متریال‌ها کدام است؟ بطورکلی می‌توان گفت چوب راش، گردو، روسی و چنار مناسب ترین و بهترین متریال در مبلمان برای تولید فریم و اسکلت داخلی مبلمان مختلف است. این ماده با دوام و استحکام بسیار بالای خود مبل را از آسیب‌های مختلف محیطی به خوبی در امان می‌دارد. البته شایان ذکر است که دیگر متریال‌های موجود در بازار نیز متریال‌ خوب و مناسبی به شمار می‌آیند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی متریال‌های مختلف تهیه و تولید انواع مبلمان ازجمله مبلمان نئوکلاسیک و مدرن پرداختیم و درنهایت بهترین متریال در مبلمان را معرفی کردیم. همانطور که گفتیم در حال حاضر از متریال‌های مختلف و با کیفیت‌های متفاوت برای تولید انواع مبلمان استفاده می‌شود. ایبلو یکی از برندهای نام‌آشنا تولید انواع مبل از جمله مبلمان نئوکلاسیک و مدرن است. مبلمان تولیدی این شرکت علاوه بر کیفیت بسیار بالا قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای نیز دارند. لازم به ذکر است که در هنگام خرید انواع مبلمان چوبی با مبلمان ساخته‌ شده از چوب‌های مختلف مواجه خواهید شد. پیشنهاد ما به شما این است که با در نظرداشتن بودجه مورد نظر و نیاز خود بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب نمایید.

واحد تحقیق و توسعه شرکت مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با مشاوره تخصصی خرید کنید
🎉 جشنواره تخفیف 🎉

برای اطلاع از آفرهای ویژه ایبلو شماره تماس خود را وارد کنید

از 5 تا 11 دی ماه